Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Wolfgang dj controller werkt niet!

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

Hallo allemaal,

Ik heb ruim twee jaar geleden een Wolfgang dj controller gekocht voor 120 euro bij de Aldi. Zie hieronder de specificaties. Ik gebruikte de controller altijd via usb met de bijgeleverde software virtual dj LE. Als ik de controller aansloot op mijn laptop zag hij dat als ''control main'' en als ''control headphone''. Volgens de handleiding moest je dit doen maar dan die twee soundcard (rechtsonder) moesten Control main en Control headphone zijn.
http://www.virtualdj.com/image/thumb/63684/149704/settings%20dj%20controller%20wolfgang%20headphone.PNG

Dit heeft altijd goed gewerkt tot sindskort:

Als ik nu de controller aansluit zegt mijn laptop: Het usb apparaat word niet herkent, het apparaat heeft een storing veroorzaakt.
Ik gebruik mijn laptop met windows 8.

Het volgende heb ik al geprobeerd:

-De controller gewoon via de adapter gebruikt zonder laptop en dan muziek afspelen via mijn telefoon via de line in, dit werkt prima.
-De controller aansluiten met de adapter en dan via de usb aansluiten op de laptop, het usb apparaat wordt niet herkend.
-De controller aansluiten zonder adapter en dan via de usb aansluien op de laptop, het usb apparaat wordt niet herkend.

Na dit allen geprobeerd te hebben, heb ik virtual dj verwijderd inclusief de drivers voor de controller. En alles overnieuw geïnstaleerd. Hierna gaf die nog steeds de zelfde foutmelding.

Hieronder nog enkele afbeeldingen van de controller:
http://www.virtualdj.com/image/thumb/15462/149705/20141102_100007.jpg
http://www.virtualdj.com/image/thumb/43404/149708/20141102_100028.jpg
http://www.virtualdj.com/image/thumb/46752/149709/20141102_100033.jpg
http://www.virtualdj.com/image/thumb/16890/149710/20141102_100106.jpg
http://www.virtualdj.com/image/thumb/93029/149711/20141102_100114.jpg
http://www.virtualdj.com/image/thumb/87827/149712/20141102_100119.jpg

productdetails

DJ controller
PO 50759

Kenmerken
2-kanaals input
ingebouwde elektronica voor voorbeluisteren
USB 2.0 versie
Plug & Play
Afmetingen : 360 x 50 x 260 mm (WxDxH)
inclusief Virtual DJ software
pitch control met master tempo (-100 - +100%)
3 band equalizer (high-mid-low) met Kill en +/- 30dB versterking
onafhankelijke toetsbediening
resonantie filter
one-click beat matching en synchronisatie
Beatlock engine
dynamische beat-matching visualizer
automatische beat-matched crossfader
automatische BPM en Key calculation
automatische pitch matching
automatische audio versterking matching
 

Mensajes Sun 02 Nov 14 @ 3:40 am
Hoi,

VDJ en de drivers verwijderen is een stap te ver. De controller moet worden herkend door Windows, dan komt het in VDJ ook goed. Als het in Windows al mis gaat, kan VDJ er ook niets mee. De drivers zijn overigens ook standaard Windows-drivers. Door die weg te gooien zullen die opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Internet aan laten staan dus.

Helaas hebben de Aldi-controllers hier niet zo'n beste reputatie. Dit soort problemen worden regelmatig gemeld. Je kunt proberen met een andere USB-kabel het ding te laten herkennen. Als dat niet werkt, probeer hem dan eens aan te sluiten op een andere PC. Heb je daar dezelfde problemen, dan kun je waarschijnlijk afscheid nemen van je controller, omdat hij dan waarschijnlijk gewoon kapot is.
 

Mensajes Mon 03 Nov 14 @ 5:11 am
Oke, bedankt voor uw reactie.
 

Mensajes Wed 05 Nov 14 @ 1:03 pm
Beste, ik heb het geprobeerd op een andere computer, hier werkt het wel. Ho kan ik opnieuw de drivers installeren?

Martin FourS wrote :
Hoi,

VDJ en de drivers verwijderen is een stap te ver. De controller moet worden herkend door Windows, dan komt het in VDJ ook goed. Als het in Windows al mis gaat, kan VDJ er ook niets mee. De drivers zijn overigens ook standaard Windows-drivers. Door die weg te gooien zullen die opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Internet aan laten staan dus.

Helaas hebben de Aldi-controllers hier niet zo'n beste reputatie. Dit soort problemen worden regelmatig gemeld. Je kunt proberen met een andere USB-kabel het ding te laten herkennen. Als dat niet werkt, probeer hem dan eens aan te sluiten op een andere PC. Heb je daar dezelfde problemen, dan kun je waarschijnlijk afscheid nemen van je controller, omdat hij dan waarschijnlijk gewoon kapot is.


 

Mensajes Fri 21 Aug 15 @ 4:18 pm
Dan quote ik ook maar:

Martin FourS wrote :
Hoi,

...De controller moet worden herkend door Windows...
...De drivers zijn overigens ook standaard Windows-drivers...
...Door die weg te gooien zullen die opnieuw geïnstalleerd moeten worden. Internet aan laten staan dus...


De controller aansluiten op je PC, aanzetten en Windows herkent een nieuw apparaat. Driver worden dan vanzelf geïnstalleerd en, indien niet op de HD gevonden, gedownload van het WWW.
[EDIT]

Ik kom hier altijd wel een keertje terecht. Kan ik antwoorden op een post, dan doe ik dat ook. Ik snap dat je radeloos bent, maar 1 post is voldoende. Je PM heb ik daarom niet beantwoord. Graag je problemen in dit forum houden, zodat anderen er ook iets aan hebben.
 

Mensajes Sat 22 Aug 15 @ 3:50 pm
Het rare is, het apparaat herkent hij op Windows maar als ik dan virtual dj open, licht hij niet op en reageert hij niet. Ik snap er helemaal niks van, op een andere pc doet hij het METEEN...
 

Mensajes Sun 23 Aug 15 @ 8:09 am
Je kunt reageren door op het "papier en potlood"-symbool midden onder de laatste post te klikken. Een post herhalen (quoten) direct onder die post is niet nodig.

Zou je eerst je specificaties van je PC (incl. Windows-versie) en het versienummer van je VDJ willen geven?
 

Mensajes Sun 23 Aug 15 @ 6:00 pm
Oké.
- VDJ:
versie 7.4.6

- Windows:
Windows 7 Home Premium
Service Pack 1
64 bit
 

Mensajes Mon 24 Aug 15 @ 7:41 am
Je geeft aan dat Windows hem herkent. Als je met de rechter muisknop klikt op het speakersymbool rechts onderin de system tray (waar ook de tijd in weergegeven wordt) en je kiest dan voor Afspeelapparaten, staat de geluidskaart er dan ook tussen?
 

Mensajes Tue 25 Aug 15 @ 9:40 am
Ja, dan komt hier een geluidskaart bij. (USB-audioapparaat, gereed voor gebruik)
 

Mensajes Tue 25 Aug 15 @ 10:22 am
Wat moet ik nu doen? Weet je misschien aan wat het kan liggen?
 

Mensajes Thu 27 Aug 15 @ 11:03 am
Ik heb ook een privé-leven......
Als je, via de vorige beschreven weg met de rechter muisknop op het USB-apparaat klikt, kun je ook "Luidsprekers configureren"kiezen. Zorg dat je daarin kiest voor "Quadrofonisch" (jaren '70-term voor 4 speakers). Dan zou de controller goed geconfigureerd moeten zijn in Windows.
Je kunt daarna in VDJ je setup instellen zoals in >>deze post<< beschreven.
 

Mensajes Thu 27 Aug 15 @ 7:12 pm
Martin FourS wrote :
Ik heb ook een privé-leven......


deed me lachen...

 

Mensajes Thu 27 Aug 15 @ 7:27 pm
Het is nog steeds niet gelukt. Ik denk dat ik het probleem heb gevonden, het lijkt me heel raar maar volgens mij is het al de 7de keer dat ik het apparaat probeer te installeren en ligt het hieraan. Want, voor ik de stuurprogramma's voor de laatste keer installeerde stond hier nog een 6.. Is dit mogelijk? En hoe zou ik dit kunnen oplossen?

Als ik trouwens kijk op de andere computer en ik sluit de controller aan, staat hier een 1 dus.

 

Mensajes Fri 28 Aug 15 @ 8:29 am
Dat is het probleem niet. Elke keer dat je de controller aansluit (op een andere USB-poort) maakt hij een nieuwe sessie aan. Dat is geen probleem.

Je screendump maakt wel wat anders duidelijk: er zitten 2 USB-stereo geluidskaarten in dat ding. (je hebt in een eerdere post aangegeven dat er een USB=apparaat bijkwam) Je dient als setup in VDJ dus te kiezen voor Headphones (in het middelste vak) en daaronder voor 2 cards. (Zie plaatje setup in de eerste post bovenaan) Kies voor Master dan het 5-USB-Audioapparaat en voor Headphones de 7-Control Headphones.
 

Mensajes Fri 28 Aug 15 @ 8:40 am
Koop gwn een nieuwe kabel
 

Mensajes Sat 12 Aug 17 @ 3:29 pm
Please, I've problem in connecting my Wolfgang controller P50759 (12/2012)

I have used many cable to connect it and yet it won't show as a notification on my PC.

Please does it has Driver? if yes. Please Generate downloadable link for me to download the driver for my window 7 PC.

Or better give me advice on how I'll connect it because i don't have the CD driver. Am from Nigeria (Africa). Thanks, get back to me shortly please.
 

Mensajes Sun 03 May 20 @ 5:29 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)