Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Ervaring aparte Controllers met virtual dj 8

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

evo76PRO InfinityMember since 2017
Geen vraag welke controller de beste is, maar eerder de vraag naar ervaring met de meest bekende controllers...

Na een eerste test met timecode cd's blijkt dit toch niet geheel mijn ding, vooral de vertraging (latency) en het niet werken van enkele functies doen mij besluiten dat dit niet de ideale oplossing is. Vandaar mijn vraag of er van deze aparte controllers (dus geen all-in systemen met mixer, eerder het type dn hc4500, sc 2900, cdj 350, xdj700, ...) hier in gebruik zijn en wat de ervaring hiermee is. Vooral de latency, de werking van alle functies (cue, search, bpm,...) zijn voor mij erg belangrijk.

Voor de pioneers verder nog het probleem van de rekordbox software, is dit een te verwaarlozen programma in combinatie met vdj of speelt dit toch in enige mate mee ?

Ik weet het, veel vragen maar wil nu eindelijk eens weten welke deftige controller ik het best aanschaf;

alvast bedankt voor de reacties
 

Mensajes Sun 07 May 17 @ 5:38 pm
Ik werk zelf met de HC4500 en dat werkt perfect.
 

Mensajes Mon 08 May 17 @ 6:45 am
stevoqxPRO InfinityMember since 2011
Ik heb ook een DN HC 4500 maar vervolgens kocht ik een MC3000 en nu de MC7000. Vooral de laatste heeft alles aan boord. De eerste kun je ook gebruiken voor je cd-player. Dat kan soms nog wel eens van pas komen.
 

Mensajes Tue 09 May 17 @ 8:06 pm
Latency met vinyl is meestal te wijten aan een "mindere" geluidskaart. Een ASIO-compatible geluidskaart is een pre, en dan bedoel ik niet de geluidskaarten die werken met een ASIO4ALL-driver. Die imiteert een ASIO-verbinding, maar alleen om de geluidskaart ervan te overtuigen dat ASIO beschikbaar is. Misschien dat dit je probleem met je timecode kan oplossen.
RekordBox werkt niet samen met VDJ. Het is specifiek bedoeld als bibliotheek voor je muziekcollectie bij gebruik van een Pioneer-controller. Geen toegevoegde waarde, dus.
Controllers zonder geluidskaart zijn meestal niet latency-gevoelig. Daar kun je niet veel in fout doen als je je keuze probeert te maken. Als je toch voor een all-in-one-controller zou gaan kijken zijn de merkcontrollers vaak in het voordeel als het gaat om de geluidskwaliteit en latency. Ik heb zelf een Denon MC6000 MK1 op 1 ms draaien zonder problemen. Een degelijke PC helpt daar wel bij.
 

Mensajes Mon 15 May 17 @ 7:14 pm
evo76PRO InfinityMember since 2017
Ok, de kogel is door de kerk.

Ondertussen heb ik mij een degelijke bijna ongebruikte HC4500 aangeschaft.
Alles aangesloten, en werkt perfect. Juist 1 ding weet er iemand of de effect knoppen werken met de HC4500 ?

Als ik op de knoppen duw via de controller gebeurt er niets, op de pc in VDJ werkt dit wel.

Gr.
 

Mensajes Mon 12 Jun 17 @ 7:38 pm
 

Mensajes Tue 13 Jun 17 @ 8:42 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)