Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Hulp bij mixen

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

Beste allemaal,

Naar aanleiding van mijn thread in het forum "Music discussion" (https://virtualdj.com/forums/225231/Music_discussion/Tips_for_premixing_at_home_.html) probeer ik hier op een andere manier tot een antwoord te komen. Is er iemand die bekend is met/ervaringen heeft met het maken van (re)mixes van wat 'foute' muziek? Remix is misschien niet het goede woord. Ik wil graag een paar nummers combineren. Voorbeeld:

Liedje A: Couplet 1- Refrein - Couplet 2- {instarten overgangsbeat} - Refrein - {overgangsbeat combineren met couplet 1 Liedje B} - Refrein Liedje B etc.

Dit met 2 of 3 nummers die ik live gewoon kan instarten en weer over kan gaan op een non-foute plaat om het niet dood te laten gaan in de foute muziek.

Als iemand een suggestie heeft, hoor ik het graag. Voor software óf een goede guide bijvoorbeeld. Ik ben op dit moment ook een boek en een blog aan het lezen die me hiermee kunnen helpen, maar die vermelden beide geen software. Ook is elke tip van harte welkom, ik ben niet meteen overtuigt van één schrijver zijn methodes..

Hartelijk dank,

~Fijne Suiker
 

Mensajes Sun 26 Aug 18 @ 5:32 pm
Ik ben het eigenlijk wel eens met de reacties in de oorspronkelijke post.
Je hebt een erg lange overgang in gedachten (startend voor het refrein en pas eindigend na het refrein). Daarmee maak je jezelf afhankelijk van de manier waarop de nummers zijn opgebouwd. Eén verkeerd knipje of een bewuste tel minder en je mix gaat op zijn plaat. Onvoorbereid en live met VDJ zoiets doen is riskant.
Je kunt thuis proberen met verschillende nummers of ze "in elkaar passen". Als je dat thuis goed en meerdere keren voor elkaar krijgt kun je het live ook proberen. Maar je mix vooraf bouwen met bv Ableton is een veiliger optie.
 

Mensajes Tue 28 Aug 18 @ 11:34 am
Martin FourS wrote :
Ik ben het eigenlijk wel eens met de reacties in de oorspronkelijke post.
Je hebt een erg lange overgang in gedachten (startend voor het refrein en pas eindigend na het refrein). Daarmee maak je jezelf afhankelijk van de manier waarop de nummers zijn opgebouwd. Eén verkeerd knipje of een bewuste tel minder en je mix gaat op zijn plaat. Onvoorbereid en live met VDJ zoiets doen is riskant.
Je kunt thuis proberen met verschillende nummers of ze "in elkaar passen". Als je dat thuis goed en meerdere keren voor elkaar krijgt kun je het live ook proberen. Maar je mix vooraf bouwen met bv Ableton is een veiliger optie.


Hoi Martin,

Bedankt voor je reactie. De overgang zoals ik hem omschreef is om nummers die ik niet té lang wil draaien (maar wel even wil draaien omdat ze een lach of "oooh ja, die is grappig"-factor hebben) omdat ze dan eentonig worden eerder te kunnen beëindigen en over kan laten gaan in het volgende nummer. Dat zou dus de reden zijn zo vroeg te mixen. Dan nog lijkt het me inderdaad beter dit vooraf te mixen. Het zijn vaak sowieso nummers die moeilijk te mixen zijn, denk aan echt foute nummers waar continue gezongen wordt en waarbij ik dus niet live een outro kan loopen halverwege het nummer zeg maar..

Ik was dan ook echt op zoek naar software en jou suggestie ga ik zeker bekijken :)

Nogmaals bedankt,

~FijneSuiker
 

Mensajes Tue 28 Aug 18 @ 12:10 pm
Met audacity (heel gebruiksvriendelijk) kan je mashups maken.
Het is wel wat knip, plan en verschuifwerk. Het kan wel doen wat je wil denk ik.
 

Mensajes Sat 15 Sep 18 @ 8:00 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)