Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Reactiesnelheid van schuiven en knoppen! :S

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

H2DBHome userMember since 2003
Ik heb gisteren de Hercules DJ Console gekocht, en hij werkt nu prima...... Althans hij doet het, maar niet zoals ik wil...... Ik zelf mix Hardcore en dan moet je toch nog wek eens redelijk vaak heel snel aan de knoppen draaien of schuiven...... Maar volgens mij als ik het schuifje (crossfader) naar links zet duurt het nog 0.1 seconden voordat ie dat doet bij Virtual DJ......Is er een manier waar ik de reactiesnelheid kan instellen ? Ik zou anders zeggen dat mijn computer te traag is...... maar die is bijna 4 keer sneller dan de minimum systeem eisen :S


Plz help me! Ik kan zo niet fatsoenlijk mixen.
 

Mensajes Thu 11 Dec 03 @ 9:49 am
Wat je ervaart is de LAG van de controller naar usb naar de pc naar de vertaler voor vdj naar vdj ....
een heel stappenplan dus.

Helaas kun je deze LAG niet verkorten. Je kunt het tot minimum beperken door de controller aan te sluiten op z'n eigen usb-poort (usb 2.0 voorkeur). Hiermee heb je iig de bandbreedte.

Wil je echt snel de x-fader gebruiker zul je een analoge mengtafel moeten hebben (of een hele dure digitale).

Dit is beste een dure grap.... mengtafel en volle versie van vdj... anders kun je geen 2 soundcards gebruiken.
 

Mensajes Thu 11 Dec 03 @ 8:52 pm
ik vind het ook irri dat de reactie snelheid zo is heb ook usb 2.0 maar ja nix aan te doen mijn cue en pauze/play knoppen zit ook een vertraging in en reageert af en toe niet goed das jammer.
ik draai van alles hardcore maar ook club en apres ski van alles dus bij de hardcore muziek staat mijn beat match dubbel ken dat ook niet ingesteld worden op 1 beat.
ik hoor het wel

mzzl sam
 

Mensajes Wed 29 Sep 04 @ 11:02 pm
Hey Die-djee Sambal, leuk je te zien op dit forum ;)
dit zijn nou eenmaal de beperkingen van de Hercules-console. al met al een leuk apparaat, maar als je toch iets serieuzer met mixen bezig bent.. kun je beter een (of 2) XP-10 pro controler kopen. en zowiezo een externe mixer gebruiken met een multichannel geluidskaart.

btw: mijn Hercules console is te koop ;)
 

Mensajes Thu 30 Sep 04 @ 7:40 am
same here .... hercules console is leuk, maar traag....
Vooral de crossfader is digitaal gestuurd, wat ikzelf als zeer storend heb ervaren en hiervoor dan ook een analoog mengtafel heb gebruikt. Er zal vast aan te wennen zijn, maar het blijft irri.

Nyway , hij is te koop want ik heb 2x XP10 aangeschaft met een ADJ QD-5 mengtafel :)

 

Mensajes Fri 01 Oct 04 @ 9:50 am
Dat heeft misschien wel eens te maken met het usb 1.1 zijn van de hercules console. 2.0 wordt niet echt ondersteund en dat is wel duidelijk met de beperkte bandbreedte en het hebben van lag. Er is enigzins wel aan te wennen hoor, net ff een fractie sneller zijn dan de muziek ;) Nou mix ik meer club/trance/techno/hardhouse enzo, en dan is het wel goed te doen. Het is en blijft natuurlijk maar een machine voor de amateur of voor de budget gelimiteerde deejay ;) .. ik ben zo'n iemand .. nou ja van het type amateur dan, ik vind het een leuke machine, heb hem pas een week ofzo, en een boel geoefend met het ding.. het is en blijft effe wennen. Maar wel leuk :) Ik draai af en toe op een internet radio station, pas 1 live sessie gehad, maar dat gaat vast meer worden nu ik er een beetje aan gewend raak :) wel aan het knoeien geweest met de laatste drivers en de mooie directx driver problemen met virtual dj/asio, maar daar zijn we ook weer uit gekomen gelukkig ^_^ Anywayz, veel succes met je console, hoop dat je toch nog genoeg lol eraan beleefd :) ik wel in ieder geval.
 

Mensajes Sat 18 Dec 04 @ 4:01 pm
dat was wel een heel ouwe koei uit de sloot .. thread begon een jaar geleden ;)
 

Mensajes Sat 18 Dec 04 @ 4:06 pm
jdb1Home userMember since 2005
alles openzetten en naar een analoge mengtafel sturen en daar crossfaden
 

Mensajes Sat 22 Jan 05 @ 7:03 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)