Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Een paar vragen over V-DJ, nieuwe gebruiker ;)

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

Heb vandaag mijn Hercules MK2 console binnen en moet nog even testen over het gerbuik ervan. V-DJ had ik al wat ervaring mee maar heb wat vragen over de software pakketten oa.

Teen eerste. Ik werk op een LapTop met een resolutie van 1440-900. Gaan jullie op korte termijn in update versie's ook grotere resolutie's meeleveren ? Het feit is nu dat ik in 1024-768 de skin heb, waardoor ie vrij klein word afgebeeld. Vergroot ik hem, beeldvullend, dan word het erg wazig.

Verder vraag ik me af waarom kopers van de Hercules console's juist die kritieke elementen word onthouden, zoals : Output video in fullscreen, limited Timecoded Vinyl support en Free plugins download. Om eerlijk te zijn vind ik dat deze optie's beschikbaar moeten zijn voor de console gebruikers en wel hierom. Het is best een "stevige" investering voor zo een pakketje. Mensen die een console kopen willen er doorgaans ook wat meer pro dingen mee gaan doen en op feesten mee gaan draaien, maar toch worden deze features er niet in ondersteund. Een andere reden die ik kan bedenken is dat je je marketing waarde van V-DJ hiermee geen goed doet, maar dat is mijn gevoel daarover. Om nu voor die paar features nu weer zoveel geld neer te leggen is een beetje teveel van het goede. Ik moet ook eerlijk zeggen, ik had wel verwacht dat V-DJ Pro bijgeleverd zou worden bij de MK2.

Ik hoop hiermee aan te geven dat er best wel ruimte is voor verbetering, zo op het eerste gezicht. Ik ben zelf al 24 jaar aktief in de muziek en moet bekennen dat de hele muziek industrie zichzelf steeds meer de das om doet door prijzen hoog te houden. Als ik beide software pakketten bekijk dan bekruipt me hierbij nu ook het gevoel. Alhoewel de muziek industrie aan het veranderen is, met name door de artiesten zelf, hoop ik dat de gevestigde orde gauw aan het einde van zijn Latijn is, just a matter of time.

Graag een reaktie en moet zeggen, ben blij dat ik even geen mengtafels en Technics SL1200MK2, opvallend die MK2 ;o), en hoop dat dit eenbeetje een leuke vervanging er voor kan zijn. Zelf draai iknog veel '80' partys en wil een big boom festival neerzetten in 2007 op een nationale feestdag, ergens. Het gaat me niet zozeer om geld, geld is maar een betrekkelijke materie, maar het gaat me meer om de principe's. En dat Pro niet word geleverd bij de console vind ik toch wel een beetje, uuhhm, cheap ?

Verder, first impression, moet ik zeggen dat de software goed functioneert, maar zoals voornoemd, het is het net niet. Misschien dat Atomix zich kan vinden in mijn kritiek en ook de overige console gebruikers, danwel toekomstige console gebruikers, kan bedienen van de Pro versie.

Met vriendelijke groet,

Para
 

Mensajes Sun 11 Dec 05 @ 3:01 am

1.
Blader door de skins download om te zien of er een is in jouw resolutie, maak er anders zelf een..


2.
Je koopt een Hercules console met software die de HC functies ondersteund, je koopt niet VirtualDJ pro. Je betaalt ook niet voor VDJ, maar voor de HDJC.. de versie van VDJ is een extra, een bonus.

Je kan tegen een speciale prijs upgraden naar de pro versie.
 

Mensajes Sun 11 Dec 05 @ 3:53 am
Para,
welkom op het forum.

Je kunt skins downloaden hier op de site. Deze zijn er voor verschillende resoluties. Kies er een uit die voor jouw resolutie geschikt is. Daarnaast kun je natuurlijk ook zelf een skin maken.

De "full version discussie bij de dj console" is al tientallen malen eerder gevoerd. Zie hier bijvoorbeeld:
http://www.virtualdj.com/forums/43158/Dutch_Forum/aansluiten_van_hoofdtelfoon_via_splitter.html

Ik vind dat je niet kunt verwachten dat je bij een stuk hardware van €220, je er software van €129 bij geleverd krijgt. Daarnaast als je regelamtig draait is die €129 natuurlijk peanuts. Vergelijk het eens met een sl1200 of een pioneer CDJ1000...

Ik draai zelf ook regelmatig voor dance classics feesten met mijn drive in show. Zie voor foto's en setup mijn blog (klik op mijn naam aan de linkerkant). Misschien dat we van elkaars diensten gebruik kunnen maken.
Ewout
 

Mensajes Sun 11 Dec 05 @ 12:28 pm
Vooral eerst even een paar korte reactie's :

@paulheu :
Het zou makkelijker zijn als de skin sectie per resolutie word aangegeven. Verder heb ik de tijd niet om zelf een skin te bouwen, vind het overigens ook niet aan mij om dat te moeten/kunnen als DJ zijnde, no offence, alle native resolutie's moeten ondersteund worden door V-DJ zelf, al beginnende met de basis skin. 1024-768 is al een beetje achterhaald, al bijna 2 jaar.

Ik kocht een Hercules MK2 omdat ik rolstoelgebonden ben en omdat met de Technics SL1200MK2's met een 12 kanaals mengtafel ertussen niet echt lekker werken is. Als het moet dan moet het, maar als het eenvoudiger kan, waarom niet. Overigens heb ik wel stand alone cd-mp3 spelers staan, maar jah, heb nu eenmaal een "liefde" voor hardware, altijd al gehad, en zal nooit de tijd van mijn Teac 4 sporen recorder vergeten, dat was nog eens een manier om een loop enmix recordings te maken, op die Big Wheels ;o) Ben ooit begonnen met een Lenco draaitafeltje, nou, dat heeft mijn vader geweten ook, goeie ouwe tijd.

En nu ook even naar Ewout toe :

Zoals ik al eerder zei, het is voor mij een principe kwestie en geen geld kwestie, bij mijn thuis setup is dat een habbekrats. Maar ik benader de dingen tegelijkertijd ook commercieel, namelijk het volgende.

Wil je van V-DJ gebruik kunnen maken, of een Hercules MK2 module, dan heb je al een behoorlijke uitgave gedaan aan de rest van de hardware die je nodig heb als beginnen dDJ. Laten we eens opsommen :
Een beetje knappe PC, voorzen van een goed scherm.
Software om die PC aan de gang te krijgen.
Extra ramm voor stabliteit.
Versterker + speakers.
Mixertje ?

Als ik het nu even globaal neem, voor een doorsnee hobby gebruiker of thuis mixer, dan heb je al een aardige duit in het zakje gedaan om het een en ander mogelijk te maken. Niet iedere gezins situatie laat een knappe set-up toe, laat staan dat er meerdere pc's in huis staan. Dus moet je daarin ook al even afwachten hoeveel beschikbare tijd je ervoor krijgt, toch ? Heb zelf 2 PC's thuis staan, en een 17inch laptop met een extra scherm erop. Ik prijs mezelf deaarmee rijk en gelukkig, want zo kan ik doen en laten wat ik wil. Maar de doelgroep, in beginsel, van de Hercules MK2 en V-DJ zijn de hobby'isten of voor boys and girls die kamer feestjes geven, been there, done that, begon op mijn 11de en ben nu 38 en het laat me nog steeds niet los, yep, music was my first love, probally will be my last, John Miles anyone ?

Dat de software helemaal gratis word geleverd ben ik niet geheel direkt van overtuigd, immers, niemand werkt voor niets, zelfs de gekken niet, dus er zal wel een bepaalde licentie vergoeding zijn voor Atomix, logisch toch ? Ook deze mensen moeten hun brood verdienen en hebben, naar mijn mening, een goed produkt in handen. Alleen heb ik de afgelopen jaren geleerd, sinds de internet bubble, dat alles wat software gerelateerd is maar betrekkelijk is, zo ook met V-DJ. Zou je de standaard versie leveren bij de mp3 console en bij de MK2 de Pro versie, dan zouden de mensen sneller en interesanter kijken naar de ontwikkeling van deze 2. Ik ken Hercules al langer dan vandaag en ze maken goeie produkten, zij het niet dat hun marketing helaas daarintegen slecht is. Ze hebben niet voor niets hun videokaarten divisie verloren, wat zeer te betreuren valt, want ze maakte goeie kaarten en drivers. Back on topic, ongeacht of er nu ook mensen uit het semi-pro of pro circuit een een MK2 gebruiken, de doelgroep ligt beduidend elders, namelijk de jongeren. Zet even daarintegen hun schoolgang af, eventuele krantenwijk, wat zakgeld, dan zeg je niet zomaar even : Hey, upgrade je toch gewoon even voor 129 pleuro extra ? Ik weet niet hoor maar sinds de invoering van de Euro ligt de EU economisch een beetje stil. Een jongere verdient nu eenmaal per uur niet zoveel en slechts enkelen hebben het geluk dat ouders, kunnen en willen betalen. Maarjah, als je het dan eenmaal al heb hoef je niet nog even aan te komen voor steeds dat stukje extra.

Om het hier maar even bij te laten hoop ik dat ik wat inzicht daarin heb mogen verschaffen. Een belangrijk aspekt blijft nog altijd in deze wereld zo : Zien eten, doet eten. Dus hoe meer mensen persoonlijk in kontakt komt met de combo Hercules / V-DJ, hoe meer er verkocht zal worden, zeker als ook straks de economie weer aantrekt. Ik ben zelf van scratch begonnen op een zeer jonge leeftijd, maar de tijden nu liggen heel anders, zo ook de consumptie maatschappij. Soms moet je als bedrijf kiezen uit 2 kwade, maar het verstandigste is nog altijd het overleven op de lange termijn, zie mijn voorbeeld videokaarten hiervoor, daar waar Hercules ook zal zijn monitoren projekt heeft verloren.

Desalniettemin hebben ze toch weer iets leuks op de markt gezet, in combo met V-DJ en kunnen ze een groot publiek bereiken. Maar goed, dit is mijn visie op het hele gebeuren en het gaat mij niet persoonlijk om die 129 euro update, het gaat me om de rest van de welwillende, aanstaande gebruikers.

Ewout, heb je blog net even bekeken en het ziet er allemaal leuk uit. Zocht naar je email maar kon die niet zo gauw vinden. Misschien kan je mij kontakten of drop anders hier even een een hetemail hier neer zo dat ik kontakt met je kan opnemen, heb misschien nog wel een paar leuke tips voor je :o)

Verder, wil het niet uit oogmerk van reclame maken doen, maar www.nederlandmzuiek.nl is mijn hofleverancier qua apperatuur. Als je nou eens alle uitgaven vergeet, middels de PC, en je zou nu uit hun folder een dual cd-mp3 drive nemen, zie Numark mp-300 met een 2 kanaals mixertje, aansluiten op een bestaande stereo, dan ben je toch heel wat pleuro's goedkoper uit, zie hun folder : http://www.nederlandmuziek.com/assets/december_folder_4web.pdf

Dan komen ik even snel uit op :

Numark mp-300 - 399,00
Numark mixertje - 199,00
Samson headphone 29,00

Daar heb je gewoon geen knappe PC of laptop voor, komt de Hercules er boven op + nog eens de upgrade naar Pro. Maar goed, neemt niet weg, de Hercules MK2 in combinatie met V-DJ is gewoon leuk, maar het gaat om de afzet volume en de mensen die je nu niet bereikt. Dus ik handhaaf mijn conclusie dan ook, bij de Hercules mp3 console V-DJ en bij de MK2 VD-Pro. En desnoods, wat ik redelijk vind voor de door ontwikkeling van V-DJ, desnoods een upgrade abbo'tje jaarlijks voor een x bedrag.

Maar goed, ik laat het hierbij en met oud en nieuw draai ik gewoon lekker met mijn V-DJ Pro op een besloten party en fun zal ik zeker hebben, want heb van het weekend al 2, 1 uurs remixen gemaakt met '80s muziek, want mjah, ook voor mij is het oud en nieuw ;o) Overigens was destijds mijn grote inspiratie bron, DJ Ben Liebrand. Helaas is ie bij mij in waarde gezakt omdat ie niets wil doen, buiten zichzelf om, voor de toekomstige '80s generatie's. Daarom zal e ook zeker geen gast optreden aangeboden krijgen in 2007, want alleen een community kan vervlogen tijden in leven houden :o)

Hoop van je te horen Ewout, de muziek industrie is aan het verschuiven en vind dat leuk om met een enthousiaste DJ experience te kunnen uitwisselen :)

En forum bezoekers, Hercules en V-DJ hebben een leuk produkt, denk nu niet dat het troep is want je krijgt gewoon waar voor je geld !!!
 

Mensajes Tue 13 Dec 05 @ 5:22 am
Goeie mai van Parabellum, Alleereerst ben ik het wel met je eens dat de skin sectie wel wat logischer in elkaar gestoken zou kunnen worden, het idee om op resolutie te kunnen zoeken zou inderdaad wel goed zijn.. moeten we wellicht eens onder de aandacht brengen.

En ik werk zelf op een 1680x1050 scherm duuss.... :)

Ik werk trouwens niet veel met VDJ, alhoewel ik het een goed programma vind heeft ander software mijn voorkeur, die ondersteund ook automatisch rescalen van de skin alhoewel een skin naar 1680x1050 opblazen vaak ook niet optimaal is.. ;)

Inderdaad is een sl1200 setje wat lastig meenemen met een rolstoel.. :^) dan is de hercules een goed alternatief.. En leuk van die Lenco's.. die heb ik ook nog gehad.. zonder kast eromheen(alleen plateau/arm) , die mocht je zelf bouwen.. idd 'de goeie ouwe tijd'.. hehehe

En uiteraard betaald Hercules aan Atomix voor de speciale versies van VDJ.. maar dat zegt het al.. de speciale versies.. die gemaakt zijn om de hardware functies te gebruiken enniet meer dan dat.. Wil je alles wat VDJ te bieden heeft dan moet je upgraden naar de volledige versie van VDJ. Upgraden naar VDJ PRO (van de HDJCmkII versie) kost trouwens geen 129 euro maar 89 euro..
 

Mensajes Tue 13 Dec 05 @ 3:48 pm
Jah, het zou lekker zijn als het gewoon standaard er in zat, het rescalen van de skins. Ken niemand meer die op een LCD scherm werkt met een 1024-768. Zie je het al voor je op een apple 30 inch scherm ? hehe Niet dat ik ze heb maar komen er nog wel een keer.

Maar goed, de discussie is voor mij gesloten en wilde mijn visie erover delen, of er wat mee gedaan word is niet aan mij.

Overigens ben ik me op het moment aan het verplaatsen van DJ'en naar meer eigen produktie's maken omdat daar wat meer nieuwe uitdagingen voor mij liggen. Heb al wat Synths thuis staan en wil Reason 3.0 va nPropellerhead helemaal van haven tot gort eigen maken zodat ik mijn eigen touch aan de classics kan geven. Heb heel wat covers en remixes gehoord de afgelopen jaren maar vind het jammer dat nummers totaal v.......t worden, dat doet geen eer meer aan aan de originele nummers.

Ik heb momenteel een eerste produktie klaar en ligt in afwachting van goedkeuring. Het betreft een live remix van Earth Wind & Fire maar Maurice White is moeilijk te bereiken op het moment, aangezien hij met de produktie voor Broadway bezig is. In september heb ik George Duke gezien tijdens een live concert en na het concert heb ik de eer gehad om met hem van gedachten te wisselen. Mogelijk krijgt dit in het eerste kwartaal van 2006 een vervolg om jong aankomend talent, zangers/zangeressen/groepen en producers, te ondersteunen op een non profit basis.

Maar goed, de toekomst van muziek moet veilig gesteld worden en alles heeft een basis, het moet bereikbaar blijven doordat het betaalbaar is. En daar maak ik me hard voor, omdat ik weet hoeveel joy muziek in iemands leven kan brengen. Slechts enkele zullen de top bereiken, DJ Tiesto is geen favoriet van me, maar hij staat wel als ambassadeur voor zijn een klein kikkerlandje, wat ons wereldwijd op de kaart heeft gezet. En dat kunnen/moeten we stimuleren onder de huidige jonge gebruikers, zodat we dat kunnen continueren voor de volgende generatie's.

Heb al eens wat '80s party's van een bepaalde groep in Paradiso meegemaakt maar dat was om te halen. Iedereen kan een plaatje maken, maar als je geen sfeer en climaxen in je progamma kan bereiken, en dan ook nog eens beatmix op een manier waar ik van kan beginnen te janken, mjah, dan zijn we verkeerd bezig. De DJ zijn taak is nog altijd om mensen te entertainen, op een dusdanige manier dat mensen je niet vergeten, maar ook de muziek niet vergeten die je heb gedraaid. Kijk naar de commerciele radio zenders, al jaren weren ze goed materiaal van hun stations, puur uit commercieel belang, en het word imho tijd dat, voorbeeld, meisjes als Britney Spears, naar de achtergrond verdwijnen en het echte muzikale talent an bod komt, praat ik ff niet over Idols hahaha

Maar goed, issue blijft, als ik de rest van de topics een beetje door neem, de MK2 in combo met V-DJ is gewoon een netjes produkt, maar als het vatbaar is voor verbetering kan alleen kritiek bijdragen tot verbetering. Daarom sta ik zelf altijd open voor kritiek, kan er alleen maar van leren en beter door worden :o)

Wat doe je zelf in de muziek paulheu ?

En Ewout, vergeten te vermelden in mijn vorige reply, nog bedankt voor je welkom :o)

On a last note, 89 euro extra is voor geen betekenis, maar ik denk even aan al die jongeren die dat niet kunnen betalen :o) Zelf heb ik een mooie constructie licentie in mijn achterhoofd voor Atomix, als ze daar meer over willen horen kunnen ze maar daarover kontakten, dan zijn alle problemen in 1 keer getackeld, makers en gebruikers tevree en op de lange termijn een coninuiteits waarborging voor alle 3 de partijen, Hercules, V-DJ en de gebruikers.

En voor de toekomstige DJ's : Make some noise :o)

 

Mensajes Tue 13 Dec 05 @ 5:41 pm
> Wat doe je zelf in de muziek paulheu ?

Doe als geluidtechnicus veel live werk en ben daarnaast werkzaam voor een groot verhuurbedrijf in Amsterdam.

> On a last note, 89 euro extra is voor geen betekenis, maar ik denk even aan al die
> jongeren die dat niet kunnen betalen

Dat is natuurlijk geen argument, VirtualDJ PRO is geen speelgoed. Als je een applicatie als VDJ nodig hebt omdat je (comercieel) werkt als DJ is het een schijntje en heb je het zo terugverdient. Als je het als hobby gebruikt is het nog steeds een stuk goedkoper als vele ander hobbies. Elke week een biertjes of een jointje of twee minder en het is met een jaar verrekend.
 

Mensajes Tue 13 Dec 05 @ 7:42 pm
Als ik werkelijk weer met een drive in show zou willen gaan draaien dan pak ik wel een paar Pioneers CDJ-1000. Dat is een heel ander platform in onze wereld. Maar goed, ik ga er geen welles/nietes spelletje van maken, ieder heeft zijn mening en visie. Maar je argument is wel leuk, ik ken veel jongeren die geen biertjes drinken of een jointje nemen en toch niet de cash hebben om leuke dingen ermee te doen.

Ik zie dat je geluidstechnicus bent, doe je dan ook veel werk in Amsterdam zelf of door heel het land ? Of ben je ook wel in de studio te vinden ?
Ken zelf Dirk van NederlandMuziek, voormalig geluidstechnicus van de Golden Earring en is een aardige peer, die ook weet waar ie over praat. Heb vroeger zelf nog wel eens gehuurd bij een bedrijf in Amsterdam, heette destijds Lambda, als ik me goed herrinner. Hun werkte destijds veel met Dynacord, niet echt mijn merk.


Werken jullie ook met Electro Voice ? Vind ze een verrassend goed geluid produceren voor die prijs.
Werk je bij Magic Sound ?

Handig om te weten misschien voor in de toekomst, als ik weer eens wat kilowatjes nodig heb :o)
 

Mensajes Tue 13 Dec 05 @ 8:39 pm
Parabellum,
goede posts. Ik ben het met je eens dat het voor een scholier of student wel veel geld is.

Mijn reactie komt mede doordat ik reeds een jaar of wat probeer te helpen hier op het Nederlandse forum. Het lijkt wel of iedere nederlander alles wil, maar het niets mag kosten. Als je daarnaast alle posts optelt van mensen met een gekraakte versie wordt je er wel eens een beetje moe van. Niet goed moet ik toegeven, maar het gebeurd je...

Ik heb veel dance classics op cd of 12Inch. Ik vind het jammer dat je op de radio maar een paar nummers hoort, die altijd gedraaid worden.

Je kunt mijn adres gegevens vinden op mijn website http://www.partymen.nl. Hier staat ook wat meer info en foto's.
Ewout
 

Mensajes Tue 13 Dec 05 @ 9:11 pm
Hey Ewout.

Neeeh, niet moe worden van de gedownloade versie's. Zo zijn er ook een hoop die via deze manier testen of het spul wat is en daarna over gaan op aanschaf. Tis makkelijk te verhelpen als het zo een probleem is, maar dat laten we maar aan de software divisie over ;o)

Jah, je heb helemaal gelijk. Er word niet meer omgekeken naar de muziek van vroeger, en dat, terwijl er nog een hoop uit die periode aktief zijn. Ook de artiesten zijn finaal in de steek gelaten, Zoals Mai Tai, Forrest en Spargo en nog vele andere. Vroeger was er maar 1 radio DJ die zijn uurtje had, iedere donderdag avond, Ferry Maat met zijn Soul Show, de enige reden destijds dat ik een radio aanschafte. Verder kocht ik zelf altijd veel import om niet de geijkte top 40 hitjes te draaien en het publiek de echte funky disco te voorschotelen. Zo heb ik zelf nog bijvoorbeeld de disco single liggen waarmee Keith Sweat zijn doorbraak maakte. Goeie oude tijd. Ik heb zelf ook nog steeds iets van 600-1000 disco singles staan, en die gaan nooit meer weg, want ik vind Vinyl van origine nog steeds de mooiste klank hebben. Dat afspelen over een JBL glijbanen set ..... achjah.

Ik probeer nu op je site te komen maar die werkt niet :o( Zal wel zien wanneer ie weer online is en dan neem ik wel ff kontakt met je op.

Ik zal als het kan ook steeds op het forum terug komen hier en eventueel mensen helpen met vraag en antwoord. Verder zal ik nog wat kontakt houden met Hercules over een paar improvements naar de toekomst toe en we zullen zien waar het schip strand. Gelukkig blijf ik met mijn muziek in de '80s hangen om de periode in "leven" te houden. Gelukkig zijn er nog een hoop artiesten aktief uit die periode maar helaas moeten ze uit commerciele overweging met de tijd mee gaan. Maar goed, heben we het nog wel over als je site weer online is.

May the force be with the music within the human being...
 

Mensajes Tue 13 Dec 05 @ 10:28 pm
Site offline. Ik schrok al, maar foutje van mijn kant er was een extra punt in de link terecht gekomen nog een poging:

http://www.partymen.nl

Spargo, heb ik ook nog op 12Inch. Soms wordt "You en me" nog wel eens aangevraagd, maar wie heeft er ooit gehoord van "I found the sister of ali baba"?
Ik heb onlangs een stel mixen "gevonden" van Martin Boer's: Into the groove. Ook erg lekker, worden bekende platen met minder bekende platen afgewisseld.
Ewout
 

Mensajes Wed 14 Dec 05 @ 8:01 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)