Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Vraagje i.v.m Hercules DJ Console

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

Een vriend van me heeft dezelfde console als mij, alleen draaien bij hem.. hoe moet ik het zeggen.. die zwarte 'vinyl' knoppen (waar je de beats mee gelijk zet)
Hoe kan ik die functie ook inschakelen bij mij?
Is naar mijn mening wel een handig ding om snehlheid te minder enzow..
Alvast bedankt,

Greetz
 

Mensajes Sun 11 Dec 05 @ 6:47 pm
Bedoel je dat de draaiknoppen op de dj console draaien, of dat de deze in VDJ op je monitor draaien?

Bij de Hercules DJ console draaien de dials niet. Dit zijn statische draaiknoppen, waarmee je kunt scherpstellen, kan scratchen en een nummer kan vertragen of versnellen.
Ewout
 

Mensajes Sun 11 Dec 05 @ 8:48 pm
FreakyMe, het is een kwestie van een instelling in de configuratie van V-DJ. Ik raad gebruikers dan ook aan om gewoon eens te spelen met de settings in je .cfg, zo explore je alle mogelijkheden. Maar je kan idd met je jog shuttle's of scratchen, of slow drive inschakelen.

Ga naar de .cfg van V-DJ, ga in de settings naar het tabblad Remote Control en vink daar uit : use jogs to scratch. Nu moeten je Jogs gaan doen wat je wil :o)

Succes
 

Mensajes Tue 13 Dec 05 @ 5:52 pm
ik ben niet zo handig in dat soort dingen kun je me even uitleggen hoe je dat doet en welke code en zo je moet intypen.

alvast bedankt Dj IbiziX
 

Mensajes Wed 14 Dec 05 @ 8:31 pm
VDJ->Config menu->Remote control

Onder het knopje Hercules DJ console kan je de volgende instellingen doen:
- Invert pitch/volumen: de volumen knop wordt de pitch knop en andersom
- Use stick to scratch: Je kunt scratchen met de "joystick" op de console
- Use jogs to scratch: Aangevinkt -> Je scratcht nu met de jog wheels, niet aangevinks je kunt een nummer afremmen of versnellen (tijdens play) of zoeken (tijdens pauze) met de jog wheels.

In het config menu zitten nog een heel stel andere handige dingen.

Ewout
 

Mensajes Thu 15 Dec 05 @ 2:46 pm
heel tof maar dat wist ik al
maar ik zou die zwarte grote knoppen willen laten draaien (zie de vraag bovenaan)
 

Mensajes Fri 16 Dec 05 @ 8:23 pm
Als je ze wilt laten draaien, zul je er zelf een motor in moeten zetten. De knoppen in de console zijn normale draaiknoppen, zonder motor. Deze kunnen dus alleen draaien als je ze zelf een zetje geeft.
Degene van de eerste post, heeft het waarschijnlijk een beetje onduidelijk geschreven. Vandaar ook mijn verbaasde reactie (2e post).
Ewout
 

Mensajes Sat 17 Dec 05 @ 4:28 pm
jammer, toch bedankt

maar heb je ervaring met een motor in die cosole??
 

Mensajes Sat 17 Dec 05 @ 9:51 pm
Ik zou niet weten waarom je ze zou willen laten draaien. Behalve dat het er misschien leuk uit ziet heeft het weinig toegevoegde waarde ? Tis alleen handig als je konstant tussen 2 dezelfde platen loops wil creeeren ? En op zulke kleine opervlakte's "spinnen" heeft weinig zin, zeker als je nadien met grotere oppervlakte's wil gaan spinnen.
 

Mensajes Sun 18 Dec 05 @ 3:42 am
Nou, ik kan alleen "use stick to scratch "" aanzetten.
use jogs to scratch komt niet in mijn settings voor>

Beste Mona, heb ik nu een heel oude versie van de software?

graag uw mening,

tom
 

Mensajes Sun 18 Dec 05 @ 8:23 pm
Tom,
registreer je dj console bij VDJ. Dit gaat als volgt:
De eerste versie van de dj console. Sluit je console aan. Ga naar de VDJ site en selecteer dj console registreren. Bij de eerste dj console zit geen registratie nummer
Bij de tweede versie dien je het bijgeleverde serie nummer in te voeren.

Bij de eerste versie kun je maximaal upgraden naar versie 1.09. Dit is inderdaad een vrij oude versie.
Ewout
 

Mensajes Sun 18 Dec 05 @ 10:06 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)