Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: HDJ console versleten ??

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

Ik heb sinds een half jaar ongeveer mijn HDJ console.
In begin best een leuk speeltje maar steeds vaker erger ik me eraan. De knoppen voor play en cue reageren af en toe echt slecht. Ik merk dat als ik op sommige plaatsen druk het af en toe iets beter gaat, maar over het algemeen zijn ze echt brak.
Some druk ik een knop rustig in (soms wat minder ligt eraan wat ik draai) maar dan gaat ie of niet aan, of ik moet hem een seconde vast houden of issie te gevoeling, play en gelijk pause. Dit is enorm irritant wanneer je net op een moment een beat wil laten meelopen en deze in 8 of 16 erin faden, kun je eerst 2 of 3 beats terugwinden met je jogwheel in de hoop dat het dan goedgaat. De jogwheel is ook troep. In begin lekker stroef maar nu kan ik erop blazen en verspringt ie al. Hierdoor lopen pitchbends vaak veel te ver en klinkt het geheel gewoon slecht. (overigens wel leuk effect als je het stabiel kunt, snel heen en weer benden) De jogs komen steeds losser te zitten en uiteindelijk schuren ze dan alleen nog maar over de console heen.

Ik heb besloten om mijn console eens aan inspectie te onderwerpen, want het immer made in japan en dat kan dus never uberl33t kwaliteit zijn voor die paar euri.
Mijn vermoedens waren juist. De jogs kun je het beste vergelijken met een muiscontructie. Iemand die ooit een balmuis heeft opengehad kent die wieltjes wel waardoor de sensor "leest". Zelfde truk in de console. Weliswaar met 2 sensoren en ze moeten beide "beweging zien" wil de console reageren. Maarnu ik heb de wheels eraf gehaald en er een revetje tussen gezet. Werkt best ok alleen zorg ervoor dat je die borgringen niet kwijtraakt want dat is een redelijk exclusief maatje qua dikte. Hij lijkt normaal maar toen ik er een kwijt was paste die van de ijzerboer niet fatsoenlijk. Het wil dat bij de constructie v/d console (lees deconstructie) niet echt lekker is omgegaan met de maten van alles. Twee idem revetjes waarvan een goed paste en eentje waarbij ik de borgring er niet meer om kon doen. Speling... hoezo ???

Gelukkig liggen de wheels nu hoger, zijn ze ongelijk wat stroever en geen geschuur meer op de console.

De play en cue knoppen is een ander verhaal....dat is helemaal triest. Op de printplaat zit een rondje met "metaalstrookje". Zeg maar een soort van twee 3-en in elkaar. Onderaan de rubberen/plastice knop van de play/cue (en alle andere knopjes) zit een zwart vlakje met een of ander geleidend spul (grafiet ??). Bij de play/cue zaten er twee, weet niet of deze beide contact moest maken, vermoed het niet. Nu leekt het me slim om te zorgen dat die contactvlakjes iets dikker en breder te maken zodat de metaalstripjes sneller en beter zouden aanraken. Mijn proef met platte blanke punaises is mislukt, geen succes. Zonder verdere proeven heb ik de console in elkaar gezet. Eerst leek het beter maar snel kwam ik erachter dat het gewoon low-budget fast money troep is.

De pitchfaders...... secuur 0% ze geven geen eenduidig signaal naar vdj. Deze gaat dan lopen schommelen met de pitch. Soms spontaan. Dan is er een rotpunt in het midden waardoor je hier niet goed kunt afstemmen. Dit is gellukkig niet zo een ramp want dan knal je de andere pitch hoger/lager en zit je buiten dat gebied. Het is echter gewoon een prutfader. Vervangers kon ik bij de elektrozaak niet halen.
Als deze het dus begeven, gooi je console maar de prullenbak in.

Waarom nu zo'n lang verhaal, simpel... ervaring uitdelen over de console voor aanstaande gebruikers en om te zien of meer mensen bovenstaande problemen ondervinden.

Ik hoor het graag.
 

Mensajes Mon 02 Aug 04 @ 10:33 am
ik heb hetzelfde met de knoppen (play en cue). Wil je instarten reageren ze niet. Het klopt dat ze het beter doen als je precies op het midden drukt.
Ik gebruik hem al niet meer. Ik draai met een drive in show. Ik kan en wil het me niet veroorloven om door dit soort harware beperkingen fouten te maken.
Ik heb nu een d-vinyl 2020 gekocht. Deze knoppen en jog wheels voelen veel beter en professioneler aan. Deze hebben me nog niet in de steek gelaten
Ik snap niet dat mensen nu nog zo'n ding kopen. Al die negatieve verhalen op alle forums. Voor thuis is het misschien nog wat, maar als je ooit met professionele spullen hebt gewerkt (Pioneer, Denon) vind jet snel al niks
Ewout
 

Mensajes Mon 02 Aug 04 @ 5:58 pm
Mja zit zelf ook te twijfelen wat ik kan doen...
D-Vinyl, XP10's of toch platenspelers/cd-spelers met de tijdcode opties.

De prijzen op de site hier zijn ex btw !!

2x XP10 is 589
+
Verzendkosten 56
+
BTW 19% 124,26

Totaal :770 EUR !!

ben nog op zoek naar leverancier d-vinyl....

 

Mensajes Mon 02 Aug 04 @ 6:14 pm
Ik heb mijn d-vinyl by thomann in duitsland gekocht. Zoek in google op "thomann" en de eerste link is de juiste. Deze was €508. Daarbij kwam nog iets van €8 verzendkosten. Allemaal inclusief Nederlandse BTW.
Ewout
 

Mensajes Tue 03 Aug 04 @ 8:14 pm
Ik heb me console maar weer eens opgemaakt om te zien of ik het nog wat kon verbeteren.

Ben uiteindelijk maar flink door gaan meten en testen en heb een mogelijkheid gevonden om de play knop door te solderen.
Hierdoor kan ik nu met me mengtafel een nummer instarten.
Volgens mij is in vdj het niet mogelijk deze ene knop te gebruiken als zijnde play,stop/cue,play,stop/cue.... dat zou relaxed zijn. Kan ik met ene hand instarten en andere hand corrigeren.

Toch eens serieus naar d-vinyl kijken..........of de XP-10 ;p
 

Mensajes Mon 09 Aug 04 @ 3:06 pm
't zijn toch de XP10's geworden.
Door alle goede reviews van bekende clubbladen en de persoonlijk overweging cd..mp3...cd...mp3 heb ik toch gekozen voor de XP10, omdat deze nooit gezever zal krijgen met vuile lenzen, slechte loopwerkjes etc. Maar ook omdat de XP futureproof is. Het is immers de software die het hem doet.
En daarom heb ik ook maar meteen de volle VDJ aangeschaft.

Nu heb ik nog wel de HDJ console over....iemand interesse ?
Zie ander topic , anders gaat deze off-topic
 

Mensajes Thu 26 Aug 04 @ 8:37 pm
Heey Dj's,

Ik heb het probleem met de cue en de pauze/play knoppen ook het is zeer irri met de vertraging als er nog iets aan te doen is lees ik het nog wel hier of in een ander forum.
ik zit er over te denken om de xp10 of de 19'' controller te kopen maar dan nog ff sparen.

mzzl sam
 

Mensajes Wed 29 Sep 04 @ 10:28 pm
ik heb hetzelfde probleem. De DJ Console is inderdaad niet erg robuust. Na 8 maanden reageerden de knoppen erg stroef en draaiden de jogwheels regelmatig op hol. Zo vaak dat ik mijn muis ging gebruiken om te starten. Daar heb ik de console natuurlijk niet voor gekocht.

Maar... er zit 2 jaar garantie op via Thrustmaster. Waarom zou je moeilijk doen als je een goed werkend apparaaat kunt claimen? Mijn ervaring met thrustmaster is tot nu toe perfect. Woensdag heb ik de console op de post gedaan nadat ik in 1 dag RMA nummer had gekregen. Donderdag bevestigingsmailtje dat hij aangekomen was. Vrijdag is er vanuit Frankrijk een nieuwe op de post gegaan met track en trace dus deze week heb ik een gerepareerde of nieuwe.

Het lijkt me sterk dat ze het probleem al grondig gefixed hebben, maar zolang hij niet werkt blijf ik hem terugsturen. Als iedereen dat nou doet komen ze echt vanzelf wel met een betere oplossing hoor. Op die manier kost het hun geld.

ik vind het overigens nog steeds een geniaal concept en heb genoten van de DJ console zolang hij het goed deed.
 

Mensajes Mon 18 Oct 04 @ 7:15 pm
gisteren een gloednieuwe gekregen met de post. op dit moment werkt alles weer als een tierelier!
 

Mensajes Thu 21 Oct 04 @ 6:37 pm
Hey palmboom,

Die Hercules DJ console draait die bij U op de VDJ 1 of VDJ 2 software?
De 1 zit er bij mij op , maar vind deze maar triestig t.o.v. de 2.
Maar ik weet niet of deze te verkrijgen is voor de console en of deze van de 1 naar de 2 kan gedownload worden.
Help me please

Greetz, Jolleke
 

Mensajes Mon 01 Nov 04 @ 9:13 am


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)