Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Bin/Cue files kleiner maken

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

Ik heb nu wel al ontdekt hoe ik een cd moet branden maar ik zit met het probleem dat het een beetje te groot is en mijn vraag is nu of iemand soms een programma ofzo weet waarmee dak da bestand kleiner maken zodat ik het kan branden op een cd van 100MB.
Help mij aub.
DJ Skullknight
 

Mensajes Sun 25 Feb 07 @ 11:05 am
Bin en Cue files kun je niet verkleinen.
Het zijn exacte kopieën van cd's.
 

Mensajes Sun 25 Feb 07 @ 11:36 am
En kan ik dan ergens een cd kopen die een grotere ruimte heeft?
 

Mensajes Sun 25 Feb 07 @ 1:38 pm
op een dvd branden.
 

Mensajes Sun 25 Feb 07 @ 1:46 pm
Maar dvd's kun je meestal niet afspelen op cd-spelers.
De meeste cd's zijn toch 800MB?
Hoe kom je eigenlijk aan een mix die meer dan 100MB groot is?
Je kan ook opnemen op een lagere kwaliteit;)
 

Mensajes Sun 25 Feb 07 @ 2:39 pm
Ik denk dat we naast elkaar door praten. Over welk formaat hebben jullie het? mp3 of wav of flac of ...
Als je een mix van 80 minuten in 100 mb wil 'persen', moet je mp3 gebruiken. Bij mp3 kan je dan nogeens de kwaliteit kiezen. Ga nooit lager dan 192 kps.

Ik hoop dat dit helpt.
 

Mensajes Sun 25 Feb 07 @ 2:48 pm
Ik heb een cue/bin bestand dat ik nu kan branden op een cd, alleen wil men pc het niet branden omdat er op de cd maar plaats is voor 700 MB (da was trouwens fotuje van mij, die 100 MB=700MB) en hetgeen hij moet branden >700 MB. Maar als ik die bestand niet kleiner kan maken, heeft er dan iemand tips waardoor ik dit kan doen al mixend (bv bij gewone mix de kwaliteit lager zeten ofzo) of weet iemand een winkel waar ik cd's van 800 MB kan kopen?
 

Mensajes Sun 25 Feb 07 @ 4:05 pm
Probeer je het bin en cue bestand als data of audio cd te branden? Dit is namelijk niet de bedoeling.

De Bin en Cue file vormen samen een image. De cue file beschrijft wat voor soort cd / dvd het moet worden (data, audio, vcd, etc) en wat de structuur is. De Bin file is de data.

Wil je deze op cd branden dien je het volgende te doen, ik ga er even vannuit dat je Nero gebruikt.
- Zet de bin en cue file in een (1) folder op je harde schijf.
- Start Nero burning rom
- Kies voor open uit het file / bestand menu
- Kies als bestands type bin/cue
- Selecteer nu de cue file
- Start het branden op de juiste snelheid, voor veel audio cd spelers geldt: Hoe langzamer je brand hoe beter de cd zal werken.
Ewout
 

Mensajes Sun 25 Feb 07 @ 7:22 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)