Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: gezeur over console!!!!!!

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

goapmrHome userMember since 2004
wat een gezeur over de console, heb zelf een thinkpad
p3 700mhz. eerst te doen is zoveel mogelijk programs af sluiten die je niet nodig hebt. b.v. explorer ed. was een vinyl
verslaafde maar door moeilijk te krygen goatrance en cd niet mijn medium is over gestapt op de console. ben er zeer happy mee. doet het bij mij super top!!!
 

Mensajes Wed 10 Nov 04 @ 9:47 pm
bramszHome userMember since 2004
Hier hetzelfde, het werkt met een Celeron 750 en 512MB uitstekend!
 

Mensajes Wed 17 Nov 04 @ 3:46 pm
hoi, dj console zeur ik niet over, das een wijs ding, alleen vdj heeft nog 1 probleempje, nl.

1.09 gaat bij mij echt niet goed. Als ik een nummer naar andere deck sleep dan slaat de ander soms over (tja soms wel/soms niet)
sinds ik een externe USB disk gebruik heb ik het meer, maar ook directe hd zelfde prob.
met 1.08 heb ik het niet maar daar zit weet een ander probleem in(crossfader niet geheel naar >>)
met trial 2.x ook geen prob.
heb uiteraard alles al geprobeerd, zonder explorer.exe, overbodige services uit, andere skin,maxdiskload off, timestretch off, ga zo maar door
heb een compaqn1020v, fast usb 2, 2ghz, pent4, 224 ram

b
 

Mensajes Sat 20 Nov 04 @ 9:50 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
heb jij je visueel geheugen ook al eens vergroot.
224 is een beetje weinig.
 

Mensajes Sun 21 Nov 04 @ 11:13 am
ligt het niet aan

als ik vdj start en ik raak verder niks aan dan springt de CPU direct op 55%, dit blijft zo ook als er niets gebeurd.

dan als ik een nummer op een desk sleep dan schiet de cpu op 100%, ook al speel ik hem niet af blijft de cpu op 100%

deze 100% zal vdj op blijven zolang je een nummer in een deck hebt.

als ik vdj start en doe rechtermuis op een nummer om vooraf te luisteren dat blijft de cpu op die 55% zitten

ergens gaat er iets in vdj mis als je een nummer in een deck laadt.

b
 

Mensajes Sun 21 Nov 04 @ 5:32 pm
 

Mensajes Sun 21 Nov 04 @ 7:14 pm
goapmrHome userMember since 2004
daar ben ik weer eens. heb zelf alle er niet toe doende software af gesloten en virtualdj op high perf. en de console op above normal staan. dit geeft bij mij prima resultaat.
waarom b.v. explorer aan laten als je het toch niet gebruikt.
dus gewoon even proberen die hap. daar bij staat mijn virtual
geheugen op 1gb. succes allen. vr. gr. goapmr
 

Mensajes Tue 23 Nov 04 @ 9:32 pm
heb gisteravond verder getest. Als ik de max load op 15min zet dan gaat het wel goed.

ik had dat uitgezet omdat bij grote bestanden mijn systeem crashte.

dit is een workaround, als ik hem op nul zet zou het ook moeten werken en daar zit kennelijk het probleem.
 

Mensajes Thu 25 Nov 04 @ 12:11 pm
buteskin,
max load: als het nummer dat je in een speler langer is dan in de max load aangegeven wordt het niet in zijn geheel in het geheugen geladen, maar wordt het tijdens het afspelen geanalyseerd. Bijvoorbeeld als je de maxload op 5 min zet en je laad een nummer van 4:20 dan wordt het nummer in zijn geheel in het geheugen geladen. Laad je een nummer van 5:20, dan wordt het nummer niet geanalyseerd en geladen. Zet je de max load nu op 10 minuten en je laad hetelfde nummer van 5:20 dan wordt het weer geheel geladen.

Zet je de max load op 0 betekend dit dat het nummer altijd "on the fly" geanalyseerd wordt.

Het probleem zit hem in het anaylyseren. Tijdens het analyseren staat de cpu op 100%. Zet bijvoorbeeld de max load op 5 min en laad maar eens een korter nummer (4 min of zo) dan zal je zien dat zodra je het nummer in de speler laad de cpu naar 100% gaat en deze op 100% blijft staan tot het hele nummer geanalyseerd / geladen is.

Laad je nu een nummer van groter dan 5 min, zal het analyseren beginnen zodra je op "play" drukt. De cpu zal gedurende het afspelen steeds op 100% blijven staan. Dit probleem wordt in de volgende release opgelost.

Oplossing:
zet de max load time zo hoog mogelijk. Zo worden bijna alle nummer volledig in het geheugen geladen. De cpu staat dan aleen hoog tijdens het analyseren. Doe vervolgens tijdens het analyseren zo weinig mogelijk met VDJ. Dus niet alvast afspelen, of het andere deck scratchen, effecten gebruiken etc
Let er wel op dat je niet teveel geheugen gaat gebruiken. Stel je hebt 128MB geheugen en je laad 2 nummers van 14 minuten. Dan zou het geheugen gebruik op 500 MB + uit kunnen komen. Dat betekend dat je pc weer gaat swappen, wat weer performance kost.
Ewout
 

Mensajes Fri 26 Nov 04 @ 6:45 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)