Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Time Coded Vinyls -->beste platenspeler??

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

loubeHome userMember since 2004
Yo iedereen,

heb een vraagje ivm de time coded vinyls. Ik ga mij 2 nieuwe platenspelers aanschaffen binnenkort maar twijfel nog een beetje welke ik precies zou nemen (zou ze enkel gebruiken voor TCV van VDJ)
Mijn mengpaneel is voor de moment van JB systems (Beat4mk2), van budget ben ik ook een beetje beperkt, zou toch niet willen dat 2 platenspelers samen meer dan 1000 euro kosten :)
Voor de moment wil ik me er van JB Systems aanschaffen (+-200euro/platenspeler), die als ik andere dj's mag geloven van redelijk goeie kwaliteit zijn voor zo weinig geld.


Iemand een voorstel welke ik het beste zou nemen en zo ja waarom??

Alvast bedankt!
 

Mensajes Sun 19 Dec 04 @ 11:34 am
gene jbsystem, da's aangedreven me ne riem en ni echt goe om te scratchen,
als ge binnen die prijsklasse wilt blijven kunt ge beter voor ne synq gaan
tenzij ge geld genoeg hebt, den Stanton ST-150 heeft nog reverse, master pitch, S/PDIF, enfin, alle toeters en bellen, maar de synq heeft dezelde oerdegelijke motor
en voor wie echt te veel geld heeft TECHNICS
 

Mensajes Tue 21 Dec 04 @ 3:28 am
Hey dit zou ik dus ook wel willen doen, 2 platenspelers kopen en dan via VDJ de Time Coded vinyl. Maar ik heb een vraagje, hoe werkt dat allemaal?? ik snap er niks van wat ze uitleggen op de site, en wat voor soort platenspeler moet ik kopen?? ik kan normale kopen voor 15 € wat dan wel een beetje crappy shit is, maar hij werkt wel ;). Moet ik het via USB inpluggen?? en wat voor mengpaneel is goed om te gebruiken??? help?
 

Mensajes Tue 21 Dec 04 @ 4:27 am
t' beste is da ge eerst een geluidskaart koopt op usb met deftige asio drivers (ne maya op usb, der is al genoeg over gepost), die heeft 4 apparte ingangen en uitgangen met bijna geen vertraging wat het scratchen ten goede komt. Je sluit de uitgang van de platendraaier aan op de ingangen van de soundcard & de uitgangen van de soundcard verbind je door naar je mengpaneel, vanaf hier ga je klassiek verder naar uwe versterker. Daarnaast heb je een volledige versie van VDJ nodig als je 2 kanalen wil gebruiken & tcv natuurlijk.
 

Mensajes Tue 21 Dec 04 @ 6:08 am
loubeHome userMember since 2004
Ja denk dat het Synq zal worden, ook al gehoord dat de motor redelijk krachtig is en toch nog een redelijke prijs (+-400euro per stuk)

 

Mensajes Tue 21 Dec 04 @ 12:16 pm
loubeHome userMember since 2004
Die maya 44 is een usb geluidskaart prastow, daar sluit ge gewoon uw 2 platenspelers aan op de ingangen ervan(4) en dan sluit ge uw de uitgangen ervan (ook4) aan op uw mengpaneel. Daarna nog 2 time coded vinyls kopen en alles zou perfect moeten werken met virtual dj2 :)

heb het zelf nog niet kunnen testen want kan momenteel VDJ2 niet eens kopen met een VISA :s
problemen met de bank naar tschijnt...en de platendraaiers koop ik maar na de examens, het zou anders wel eens verkeerd kunnen aflopen als ik ze koop tijdens den blok ;)
 

Mensajes Tue 21 Dec 04 @ 12:53 pm
tja...ik snap er nog steeds geen hol van, mar mijn geluidskaart heeft alleen maar 3 uitgangen namelijk = microfoon (heb ik), een zwarte en een groene. uit die zwarte komt een splitsdingetje waar ik mijn boxen EN mijn koptelefoon op aan heb gesloten. dus moet ik nu een nieuwe geluidskaart kope?? der zitten alleen ronde gaatjes in, geen usb
 

Mensajes Wed 22 Dec 04 @ 5:03 am
loubeHome userMember since 2004
dj prastow bekijk eens de vorige topics in het forum, daar waar maya 44usb en time coded vinyl bij staan, daar moet ge de antwoorden vinden op uw vragen
 

Mensajes Wed 22 Dec 04 @ 12:25 pm
loubeHome userMember since 2004
Heb eigenlijk zelf ook nog een vraag.. :)

is het mogelijk om tijdens het draaien met de time coded vinyls, opeens te switchen met gewone platen?
Wat ik bedoel is dat je dus bv op draaitafel 1 met de time coded vinyls draait en op uw 2de draaitafel gewone plaatjes draait, zodat je deze kan mixen?
 

Mensajes Wed 22 Dec 04 @ 1:05 pm
loubeHome userMember since 2004
Ok net het antwoord gelezen op engelstalig forum, blijkbaar kan je die 2 combineren
 

Mensajes Wed 22 Dec 04 @ 1:15 pm
loubeHome userMember since 2004
Yhaaaa de 2 Synq's XTRM1 zijn binnen, prachtige platenspelers!! Maar ivm die grondkabel die moet verbonden worden met de pc voor die 100% te krijgen in uw VDJ2, bij die platenspelers zit zo geen kabel :s gaat toch wel werken é met Time Coded Vinyl dan??
 

Mensajes Thu 30 Dec 04 @ 2:12 pm
dj sagaHome userMember since 2004
Jb is niet altijd riem aangedreven(!), gelijk alle andere merken kunt ge kiezen tussen riem en direct. De T3 of T2 van jb zijn degelijk draaiers die voor niet pro gebruik en veelvuldig vervoer( verhuuring licht en geluid) ideaal zijn, de prijs voor de T3 is vandaag 11/01/05 "221€" (winterpromotie).
Voor het moment is de beste draaier de Synq x.trm1 en die kost rond de 400€.
opletten voor draaiers die de toon hoogte kunnen vasthouden, bij pitchen en toch geen hoog stem krijgen, dan kan u time coded vinyl niet werken!!!!!!!!

groetjes Dj Saga
 

Mensajes Tue 11 Jan 05 @ 10:06 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)