Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: [NIEUW] VirtualDJ 6.0.5 Released !!! - Page: 3

Esta parte del tópico es antigua y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

ik heb de 6 trial versie gedownload en geprobeerd, en bij mappers vind ik echt mijn draai niet. Als je de volledige versie koopt is het dan ook zo, of kan je in de volledige versie gewoon weer de afbeelding kiezen van je remote zoals in 5.2. Daar klik je gewoon op activeren en klaar is kees...Zoniet kan iemand mij wat uitleg geven over hoe ik mijn denon dan moet configureren...dank bij voorbaat
 

Mensajes Tue 09 Jun 09 @ 2:58 am
bobhofmans wrote :

als ik een lang nummer "voor eeuwig en altijd" wil verkorten, schuif ik met de muis de cue wat naar voren. Dit lukte met '5' prima.


Hier is natuurlijk een makkelijke oplossing voor: in skins voor de '5' versie kiezen.
Het grote voordeel (voor mij als 'automixer' ) van '5' was dat je ook de begin cue kon verschuiven als de intro te lang was. Dit lukt in '6' niet of nauwelijks (héél rustigjes thuis heb je een 50% kans). Vannacht stond ik echt een beetje voor schut toe ik een begin cue wilde verschuiven en het nummer dat liep, steeds overnieuw begon. Gelukkig waren de mensen toen al dronken. (LOL)

Alleen jammer van het mooie strakke beeld van '6' als ik terug moet naar '5'.

 

Mensajes Tue 09 Jun 09 @ 4:07 am
In de praktijk blijkt het toch vaker noodzakelijk de cue te verschuiven dan ik eerst dacht. Er komen voortdurend nieuwe songs bij, of je wilt een oude perfectioneren.
Aangezien je "live" van skin kunt veranderen zonder dat de boel ontploft ga ik van versie '6' naar '5', verschuif de cue, en dan weer terug. Het werkt allemaal, is alleen niet echt handig.
En waarschijnlijk ook niet de bedoeling het VDJ-team.
Mijn vraag is,
Ewout of Solarius, melden jullie dat aan het ontwikkelingsteam of moet ik hiervoor een ticket aanmaken?

Mvg
Bob
 

Mensajes Sat 13 Jun 09 @ 11:08 am
Ik begrijp niet echt goed wat je bedoeld. Je wil je cue point verschuiven. Wil je dit doen aan de hand van het wit streepje op de verkleinde wave-form balk of doe je dit aan de hand van de cue point buttons ?

mvg
 

Mensajes Sat 13 Jun 09 @ 2:53 pm
Aan de hand van het witte streepje.
Het eindpunt kun je vastzetten door het streepje te verschuiven terwijl het nummer speelt. Het liedje zal vervolgens altijd daar de wissel doen, tenzij je het weer verandert.
Het beginpunt kun je alleen vastzetten als een bepaald lied als vólgend nummer geprogrammeerd is en dus als kleine wavebalk ónder de lopende wavebalk staat. Daar zie je een wat kleiner streepje. Dat kun je ook verschuiven, het beginpunt later zetten, terwijl het voorgaande nummer dus nog speelt.
Als je de muis erop zet verschijnt de logo "automixpoint".
Let wel, ik heb het hier over automixen.
Dit verschuiven van de automix-begin-point was nieuw in '5' en werkte prima. Je kunt uiteraard niet voorluisteren maar je kunt aan de balk zien waar het stil is en waar de muziek begint.
Helaas, in '6' lukt het niet zo goed. Als ik de muis heel rustigjes op het automixpunt zet, en dan indruk om hem te verschuiven, gaat het liedje dat op dat moment speelt, terug naar zijn eigen begin.

Zoals reeds gezegd, je kan even terug naar de skin van '5', daar de veranderingen uitvoeren en dan weer naar '6'. Echter, als het druk is zijn dat nét iets te veel handelingen om even vlug uit te voeren terwijl de mensen op hun drankje staan te wachten.

Indien nodig kan ik dit ook op z'n Engels zetten en naar support sturen. Maar ik dacht zo, Ewout en jij hebben betere connecties naar het team dan ik.
Mvg

 

Mensajes Sat 13 Jun 09 @ 6:31 pm
Ik zal het zelf eens proberen in VDJ 5 en 6, ik gebruik de automix bijna nooit dus mij was het niet opgevallen. Misschien kun je wel een sneltoets maken om een skin te openen, dan maak je 2 sneltoetsen, 1 om de vdj 5 skin te openen en 1 om de versie 6 te openen, dat scheelt "getrut" in het config menu.
Ewout
 

Mensajes Sun 14 Jun 09 @ 4:25 am
SkyRMXPRO InfinityMember since 2008
hey

heb toch nog een heel klein probleempje met de pitch knop in '6'
als ik kennelijk 1 verschuift, verschuift de andere en visa versa op beide decks

en nog één: voorheen kon ik met mijn RMX één van de keuze menu knoppen in combinatie met de jog wielen snel scrolen, kenelijk kan ik dat niet meer met de nieuwe versie

nog enige ideën??
 

Mensajes Sun 14 Jun 09 @ 2:52 pm
heb vraag over virtual DJ was gewent om met atomixmp3 te werken daar kon je directje database zien maar in virtual dj lukt mij dat niet wat moet ik doen om ook direct alle nummers te zien die op me pc staan.

gr Robin
 

Mensajes Thu 18 Jun 09 @ 11:16 am
Lange tijd virtual dj gebruikt...
de versie die bij mijn console zat...

nu wou ik de nieuwe trail proberen omdat ik wil weten wat voor meerfuncties ik heb.
maar krijg steeds die verdomde protection error hoevaak ik hem ook opnieuw installeer...

Ik heb schoon genoeg van virtual dj.. als ik ergens niet van hou is het gehocuspocus op mijn pc...
het heeft een soort van spyware na smaak... alsof ze ongewenst dingen op me computer doen..

Ik ga vanaf nu lekker voor deckadance..
 

Mensajes Thu 18 Jun 09 @ 7:08 pm
Veel plezier ermee. Dekadent past wel bij je, vind ik zo.
 

Mensajes Thu 18 Jun 09 @ 7:26 pm
djlerionel wrote :
Lange tijd virtual dj gebruikt...
de versie die bij mijn console zat...

nu wou ik de nieuwe trail proberen omdat ik wil weten wat voor meerfuncties ik heb.
maar krijg steeds die verdomde protection error hoevaak ik hem ook opnieuw installeer...

Ik heb schoon genoeg van virtual dj.. als ik ergens niet van hou is het gehocuspocus op mijn pc...
het heeft een soort van spyware na smaak... alsof ze ongewenst dingen op me computer doen..

Ik ga vanaf nu lekker voor deckadance..


Heb je van deckadance ook een illegale versie?
Je houdt niet van hocus pocus zeg je zelf en dan wel software met cracks gebruiken? in 80% van alle cracks zitten virussen, trojan horses en andere vervelende zaken. Dat is het voordeel als je je software gewoon koopt: Het scheelt je bakken met tijd en ellende.
Ewout

 

Mensajes Sun 21 Jun 09 @ 2:55 pm
Nee grappemaker...

IK heb geen illegale versie hoeven te downloaden want ik kreeg het gratis bij me console...
Maar als ik dan een nieuwe versie ga aanschaffen zal dat geen virtual dj zijn omdat
het A. Niet erg stabiel is. B. Nu een protectie error geeft terwijl ik nooit een serial heb in hoeven te vullen. Als ik al problemen heb voor ik iets uit kan proberen dan weet ik genoeg.

Ik moet wel zeggen deckadance is ook niet erg stabiel..
 

Mensajes Mon 22 Jun 09 @ 5:30 pm
Veel plezier ermee. Dekadent past wel bij je, vind ik zo.

Ik heb al Prodent tandpasta...
 

Mensajes Mon 22 Jun 09 @ 5:32 pm
djlerionel wrote :
Als ik al problemen heb voor ik iets uit kan proberen dan weet ik genoeg.


Heb je wel eens erover nagedacht dat de problemen niet bij VDJ hoeven te liggen, maar bij jezelf c.q. bij je computer en alle illegale troep die je erin stopt?
Hoe kan je nu in vredesnaam VDJ "niet erg stabiel" noemen als je no-license user bent en waarschijnlijk nog nooit een VDJ Pro-programma van dichtbij hebt gezien?
Zou je idd gratis een legale (zij het oudere) versie van VDJ bij je console hebben gekregen, waarom vul je je serial dan niet in die op de hoes van de CD staat?

En nu nog even een paar feiten:
wij draaien in 2 zaken - 1 grotere disco en een redelijk grote discobar - gedurende 7 maanden seizoen aan de Spaanse kust on-on-der-broken met VDJ, d.w.z. 7 dagen per week, 5 tot 7 uur per nacht.
Die "onstabiele" VDJ doet het keurig dag en nacht, zonder te mopperen, zonder te haperen, zonder te crashen, zonder ruisen of brommen, zonder overspringen, zonder geluidsverschil. Hij geeft constant goede muziek af.
Het enige waar hij niet van houdt is een gratis-op-zicht Norton anti-virus programma dat idd een crash kan veroorzaken als je het niet un-installed. Verder vindt hij het ook niet zo geslaagd als je vergeet de stekker van de charger van je laptop in het stopcontact te steken.


Voor de rest: "Viva Virtual DJ!" -- ik zou niet meer zonder jou kunnen leven! (hoeft gelukkig ook niet-lol)
 

Mensajes Mon 22 Jun 09 @ 6:53 pm
SkyRMXPRO InfinityMember since 2008
SkyRMX wrote :
hey

heb toch nog een heel klein probleempje met de pitch knop in '6'
als ik kennelijk 1 verschuift, verschuift de andere en visa versa op beide decks

en nog één: voorheen kon ik met mijn RMX één van de keuze menu knoppen in combinatie met de jog wielen snel scrolen, kenelijk kan ik dat niet meer met de nieuwe versie

nog enige ideën??


 

Mensajes Tue 23 Jun 09 @ 5:16 am
Erzitten nog meer bugs in 6.0.1.
Wat heel irritant is dat het kleurverschil héél klein is tussen "rood" (reeds gedraaid) en "oranje" (nog niet gedraaid maar rhythme past niet).
Het is bijna niet vast te stellen zonder met een loupe en dicht geknepen ogen te kijken. Lichtelijk overdreven, maar toch, geen prettige zaak als je het druk hebt.

Verder:
Als je een playlist uit history laadt, gaat die over in de side list en ook in de playlist.
Dat is soms buitengewoon handig.
Echter, als je dan je gewone browser opent om er een liedje bij te zetten, verdwijnt de hele zaak.
Let wel, dit gebeurt alleen als je de playlist uit history nog niet hebt gebruikt, d.w.z. zo gauw je één nummer ervan draait, is er niets meer aan de hand. de playlist blijft staan en je kan aanvullen of weghalen.

De hoofdreden dat ik vaak terug moet naar "5" is die ver**** cue "automix point", die zich in "6" niet laat verschuiven.

Meld je dat nog aan het team, Ewout of Solarius?
 

Mensajes Tue 07 Jul 09 @ 9:02 am
SkyRMX wrote :

en nog één: voorheen kon ik met mijn RMX één van de keuze menu knoppen in combinatie met de jog wielen snel scrolen, kenelijk kan ik dat niet meer met de nieuwe versie

nog enige ideën??


De effecten "beheersen" met de jog's zoals in 5.0 lukt mij blijkbaar ook niet meer? Of ligt dit aan mezelf.

 

Mensajes Wed 08 Jul 09 @ 12:28 pm
nog een paar belangrijke vragen over de 6 , heeft iemand al gevonden hoe je snel muziek kunt zoeken zonder op elke map te gaan staan , bij versie 3.4 moest je helemaal boven in de lijst op klikken kreeg ja alles te zien wat je op uw harde schijf van pc en mobiele had staan , dan gewoon naam intikken en hopla je had het gevonden (ik heb deze functie zeker nodig omwille van veel aanvragers op feestjes en trouwen) .
Nog een ander vraag bij de oude versie liet ik geregeld men harde schijven enzo scannen dan vond de sneller de muziek en zetten hij de nieuw liedjes er bij , heeft iemand dit al gevonden scan noemden dat vroeger .

Dat zijn toch zeer noodzakelijke functie's

ahja tot hoever mag uw cpu eigenlijk gaan , dat is toch hoe hard uw pc moet werken eigenlijk hé , mijn zit altijd over de helft tot tegen max.

groeten
 

Mensajes Wed 08 Jul 09 @ 4:46 pm
leonneke wrote :
........ heeft iemand al gevonden hoe je snel muziek kunt zoeken zonder op elke map te gaan staan


Gewoon in de search balk van je browser intikken. Hij zoekt dan razendsnel je volledige database af. Dat was bij "5" al zo.
Je hoeft dus niet meer zoals vroeger op een bepaalde map te gaan "staan" waarvan je denkt dat je verzoekje inzit.
Dit gaat echt schitterend: je hoeft alleen maar een paar letters in te tikken en dan begint-ie al te zoeken en resultaten te tonen.
Pas op dat je in de haast/stress niet op een F toets tikt want dan stopt je muziek. Lol.

 

Mensajes Wed 08 Jul 09 @ 10:29 pm
BEDOEL JE IN HET PROGRAMMA VAN VDJ ZELF IN DE ZOEK BALK ? BIJ MIJ WERKT DAT TOCH NIET ZO GOED DIE VIND NIET ALLE LIEDJES HOOR ? MAAR IK DENK OOK DAT IK EERST MEN HARDE SCHIJF MOET LATEN SCANNEN NIET ?

GROETEN
 

Mensajes Thu 09 Jul 09 @ 3:46 am
45%