Ingreso rápido:  

Forum: VirtualDJ Technical Support

Tema: space bar shortcuts create the mess

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

Hi, Since a few days I have a very annoying problem that I'm not able to solve.
In my keyboard shortcut list the "space" button is used to SYNC
But since a while when I use it it also change the order of the music list browser in the lower part of the screen, showing me the end of my list. So every time I sync, I have to use the mouse to come back to the newest songs... Is there a way to stop this stupid sorting ? (desactivate the space button to sort the music list). Thanks in advance

En Français si c'est plus aisé pour les lecteurs : salut, depuis un moment je galère avec ma touche space/sync. Au lieu de juste synchroniser les morceau, la touche agit en même temps sur la liste des morceau (au centre dans la partie passe de l'écran) et inverse completement cette liste en affichant les morceaux les plus anciens. Chaque foi je suis obligé d'utiliser la souris et de remonter manuellement le bandeau déroulant pour remonter au début de la liste pour afficher mes derniers morceaux. J'ai passé des heures a essayer de résoudre ce problème qui est apparu je ne sais comment, c'est extrêmement rageant. Merci d'avance pour les éventuels conseils.
 

Mensajes Wed 03 Mar 21 @ 12:51 pm
Space is play_pause by default
It's shift_space that's sync by default
So you must have already re-mapped it?
 

Mensajes Wed 03 Mar 21 @ 1:09 pm
Hi Klaus, yes I remapped it. And it's clearly not the problem (remaping) the problem is that the space bar has also a kind of other "invisible" function that affect the browser.
 

Mensajes Wed 03 Mar 21 @ 3:05 pm
AdionPRO InfinityCTOMember since 2006
Check the browserSearchByFirstLetter option
 

Mensajes Wed 03 Mar 21 @ 3:20 pm
Adion wrote :
Check the browserSearchByFirstLetter option

That would be my guess too - that you are doing a 1 letter search
 

Mensajes Wed 03 Mar 21 @ 3:29 pm
It worked fine, thanks a lot Adion & Klaus
 

Mensajes Wed 03 Mar 21 @ 3:56 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)