Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Hercules Console gekraak en problemen

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

Zojuist een console aangeschaft en de volgende problemen:
1. Zodra de VDJ software dan wel andere software die gebruik maakt van de geluidskaart start, hoor ik een hinderlijk gekraak over de speakers. Gekraak is zowel links als rechts hoorbaar en heeft een regelmaat...
2. Faders en pitch lijken niet te werken in combinatie met VDJ.
3. Het is mij niet gelukt de drie kanalen volledig te benutten. Wat ik graag zou willen is
Front = Linker CD speler
Center = Monitor
Rear = Rechter CD speler
Als fader zou ik graag het mengpaneel gebruiken.

Iemand een antwoord op bovenstaand?
 

Mensajes Fri 19 Dec 03 @ 12:23 pm
djtonfaHome userMember since 2003
Hey, ik heb exact hetzelfde probleem wat het gekraak betreft !

Dat de faders/sliders niet werken lijkt mij instellingen.

Het gekraak is zwaar irritant !


 

Mensajes Fri 19 Dec 03 @ 12:48 pm
Mmmh, ben dus niet de enige...
Op de Hercules website is echter nog geen nieuws over nieuwe drivers.
Wel is een patch beschikbaar voor VDJ gerelateerd aan Hercules, maar ik heb nog nergens kunnen vinden waar deze voor dient...
 

Mensajes Fri 19 Dec 03 @ 12:52 pm
jojo,
de instellingen van de uitgangen die je graag wilt is alleen mogelijk in de full version. In de versie die bij de console is geleverd is alleen de volgende config mogelijk:
- Front: Main mix
- Rear: Headphone

Het gekraak heb ik niet, hebben jullie wel de laatste versie van DirectX geinstalleerd? Volgens mij staat deze ook op de Hercules CD. Anders op de site van Microsoft, de windows update gebruiken..
Suc6 Ewout
 

Mensajes Fri 19 Dec 03 @ 10:48 pm
http://members.home.nl/psychic/vdjcracks.mp3

het gekraak is idd mega klote :(
het support team van vdj houdt zicht angstvallig stil in de diverse forums waar dit probleem wordt aangekaart.

ik ga mijn console toch terugsturen naar hercules, want hij heeft ook last van de andere bekende problemen (nummers die uit zichzelf starten , pitch die raar doet etc)
Hieronder de link met de post i.v.m. deze problemen.
Daarin staat dat de oude mag worden vervangen.
http://www.virtualdj.com/forum/display.html?topic=2593&page=2
 

Mensajes Sat 20 Dec 03 @ 2:14 pm
Ik heb die mp3 beluisterd. Leuk commentaar, maar behoorlijk irritant geluid. Heb je wel direct x 9? Heb je ook nog een tweede geluidskaart in je pc zitten? Als het een losse kaart is, zou je die er eens uit kunnen halen. Als het een build in card is kan je deze uitschakelen (weet je niet hoe, laat het dan even weten). Kijk ook eens naar je interrupts, misschien deelt je Hercules controler wel een IRQ met een ander apparaat in je pc.

Succes

ps mijn console moet ook terug :-(
 

Mensajes Sat 20 Dec 03 @ 3:55 pm
djtonfaHome userMember since 2003
PC heb ik gisteren helemaal opnieuw geinstalleerd, 2e geluidskaart verwijderd, alle USB apparaten behalve de DJ Console verwijderd.

Alle Nieuwste Hardware drivers gedownload, Microsoft voor zien van de nieuwste Service packs/patches. Ja ook direct X heb ik de nieuwste geinstalleerd....

Resultaat, gekraak !

De console zit op een dedicated root hub op de PC, maakt ook niet uit op welke USB poort je hem hangt gekraak blijft hetzelfde. Ik heb ook zowel de Mini Jack outputs als de Optical outputs op de console geprobeerd maar alles zonder resultaat.

Ik heb het probleem ook bij Hercules aangekaart en daar w8 ik nu op een reactie.

Voor de mensen die ook problemen hebben dat ze gekraak horen, hebben jullie ook geprobeerd andere programma's te gebruiken ?

Bij mij heeft het niks met Virtual DJ te maken. Het gekraak heb ik overal...

Harware specs van mijn PC zijn ruim voldoende.

Ik moet wel zeggen dat de DJ Console verders wel naar behoren werkt, vooral in combinatie met Virtual DJ is het zeker de moeite waard. Maar ja ach dat gekraak he.....

AAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaarghhhh
 

Mensajes Sun 21 Dec 03 @ 5:51 pm
djtonfaHome userMember since 2003
Ik heb voor de gein mijn eigen Linux server opnieuw geinstalleerd met XP erop. Wat denk je.....geen problemen meer. Geen gekraak helemaal niks. Gelukkig is het systeem ook snel genoeg om Virtual DJ te draaien.

Het lijkt er toch op dat op mijn andere PC de USB aansluitingen van mijn moederbord (Asus A7V) de storing in het geluid veroorzaken.

Ik gebruik nu in ieder geval mijn oude Linux server om Virtual DJ te draaien.

Eindelijk kan ik genieten van de DJ Console.

Misschien dat mensen die dezelfde kraak problemen hebben iets aan deze post hebben.
 

Mensajes Sun 21 Dec 03 @ 8:49 pm
Misschien is het handig als ook de anderen die dit probleem hebben hun moederbord hier noemen. Misschien blijkt dat moederborden van een bepaald merk of type voor de ellende zorgen.
Heb je ook bij Asus gekeken of er daar nog bios upgrades oid te vinden zijn?
Groet Ewout
 

Mensajes Mon 22 Dec 03 @ 7:43 pm
djtonfaHome userMember since 2003
Ja ik heb zelf de nieuwste Bios Update die voor mijn moederbord (ASUS A7V) beschikbaar is.

Ik heb zover ik weet alles geprobeerd wat er maar te proberen valt, alles zonder resultaat.

Ik ben nu 2 dagen bezig op de PC waar het wel goed werkt, en het geluid klinkt glashelder.

Ik heb het geluk dat ik 2 pc's bezit, ik kan me voorstellen dat het voor de mensen die nog steeds met het gekraak zitten behoorlijk frustrerend moet zijn....

Bij Hercules kun je per email ook dit soort klachten aanmelden, respons is vrij snel maar of ze je verders kunnen helpen is maar de vraag.... Ik kan me ook niet voorstellen dat ze dit soort problemen niet vaker te horen krijgen.

Grtz,

DJTONFA
 

Mensajes Tue 23 Dec 03 @ 12:33 am
qapamHome userMember since 2003
bij mij kraakt het ook af en toe ik ben er achter gekomen dat dit komt als je instellngen verandered skin, plugin enz.
bij mij is het nu zo instellen vdj afsluiten en opnieuw opstarten en dan heb ik geen gekraak meer
 

Mensajes Sun 01 Feb 04 @ 12:28 pm
er zijn heel veel tips om te tunen op het gelijknamige engelse forum.

de belangrijjkste die jou probleem zou den kunnen verhelpen:
1)Hyperthreading/speedstep in de bios uitzetten.
2)laatste versie van Direct-x instaleren.
3)een hub gebruiken die een eigen voeding heeft
4)driverupdate doen van de Hercules site
5)laatste update van VDJ instaleren

wellicht dat je hier wat aan hebt?
 

Mensajes Tue 03 Feb 04 @ 11:43 am


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)