Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Hercules DJ Control MP3

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

Hey, ik heb laatst op deze site: http://www.aboutdj.nl/content/view/172/3/
iets gelezen over de nieuwe Hercules DJ Control MP3. Ik ben er niet echt wijs uit geworden wat het nu eigenlijk is. Het lijkt verdacht veel op de DJ Console, maar is het niet. Ik heb pas (ongeveer 5 maanden geleden) de Hercules DJ Console gekocht, en daar ben ik wel blij mee. Maar stel dat deze hardware veel beter is? Kan ik hem dan nog 'ruilen'? Ik heb mijn DJ Console gekocht voor 200 (echt te veel, maar ik wilde hem heel graag)en die Control MP3 word 100 euro (ongeveer) Stel dat die Control MP3 veel beter is om mee te scratchen, beter reageert etc. Zou ik dan gewoon 100 euro terug kunnen krijgen en dan die Control MP3? Je krijgt btw ook ipv de DJ Console Edition v1.09 van Virtual DJ, de Virtual DJ 3.0 Control Edition. Wat gebeurt er met de DJ Console? Is hij verouderd en daarom is er iets nieuws gekomen? Of is het apparaat totaal nieuw? Er staat ook op de site, dat zelfs dj-newbies kunnen mixen. En dat dat automatisch gaat :S Wat is er nu werkelijk anders aan de deze controller dan de Hercules DJ Console?

K voel me wel gnaaid als blijkt dat ik 100 euro meer betaalt heb, voor iets dat slechter blijkt te zijn....
 

Mensajes Thu 20 Oct 05 @ 3:45 pm
maus75PRO InfinityMember since 2003
ik heb even verder gezocht, en hercules komt met twee uitvoeringen. Namelijk de mp3 controller, en de dj console mk2. De mp3 controller zou ongeveer 100 euro gaan kosten, en de meer geavanceerde Console mk2 zou +- 250 euro's gaan kosten. Ik persoonlijk ben al lang niet meer geintresseerd in Hercules spullen, tenzij ze nu echte verbeteringen hebben aangebracht zoals goede play pause knoppen.
De mijne (dj console) heb ik al gesloopt en ligt al op de vuilnis-stort (na mislukte soldeerpogingen).

Als ze nu echt een goed apparaat hebben, mogen ze trouwens hun eerste aankopers wel een vergoeding geven voor het rapporteren van eventuele fouten. Door deze kopers is eigenlijk dus gewoon research gedaan voor hun. Ik kreeg een belabberd stukje speelgoed voor 200 euro. Nu nog spijt dat ik de console ooit heb aangeschaft.

Als er mensen zijn die hem gaan testen, zou ik wel nieuwschierig zijn naar de bevindingen...

Grts Maus
 

Mensajes Fri 21 Oct 05 @ 11:27 am
Maar zou er ook een vergoeding komen? Ik heb die djconsole pas, en dat scratchen, kan ik niet echt scratchen noemen. Maar dat boeit me niet, want ik scratch toch nooit als ik mix. (ja soms even een backspinnetje maar dat lukt wel, anders doe ik wel een effect:backspin =P) Maar stel dat die MP3 Control béter is dan die djconsole? Dan zitten wij dus, de console gebruikers, lekkr opgescheept met een apparaat dat 'verouderd' is en waar we meer voor hebben betaald. Wat is dit voor iets?
 

Mensajes Fri 21 Oct 05 @ 12:23 pm
maus75PRO InfinityMember since 2003
Ik denk niet dat hercules een vergoeding gaat geven. Ik denk zelf dat de DJ Console MK2 een verbeterde versie is van de oude dj console. De goedkopere versie heeft volgens mij alleen een usb connectie en heeft volgens mij geen verdere aansluitingen zoals de onze (Mic-line in) En is volgens mij ook geen midi controller.

Bovendien is de prijs toch maar weer gestegen voor een dj console mk2. Als hercules zo bezig blijft, dan verwacht ik binnenkort WEER een nieuwe console met WEER een prijsverhoging.
Zo snap ik ook niet dat er hier op virtual dj geen verdere ontwikkelingen worden gemaakt i.v.m. nieuwe hardware of zelfs aanbiedingen. De prijs van de producten (hardware)worden niet goedkoper, zelfs als er nieuwe versies zijn mag je nog steeds evenveel betalen voor oude versies.

Een goede controller is wat ik toch echt nog mis in Virtual Dj. Heb zelfs al gedacht aan zelfbouw, maar omdat ik niet technisch ben toch maar weer snel vergeten !!.
 

Mensajes Fri 21 Oct 05 @ 1:59 pm
@djmixing:
die vergoeding kun je wel op je buik schrijven. Als je 5 jaar geleden een auto hebt gekocht krijg je nu toch ook geen geld terug, omdat er een nieuw type is? Thats all in the game: Iets wat je nu koopt is morgen verouderd. Ik heb ook zo'n dj console speelgoed ding. De mijne ligt al maanden in t stof.
@Maus:
er zijn best goede controllers vind ik. Ik heb zelf een d-vinyl 2020. Deze werkt erg prettig en bijna net zo goed als de controller die bij mijn Denon 2500f cd speler zat. Dan is er ook nog de nieuwe dac3. Hou je meer van tabletop dan zijn de xp10 natuurlijk goede controllers.
Ewout
 

Mensajes Fri 21 Oct 05 @ 11:45 pm
djcelPRO InfinityModeratorMember since 2004
 

Mensajes Mon 31 Oct 05 @ 12:36 am
Ook niet onbelangrijk: in de MP3 Control zit géén geluidskaart. Je zult dus de geluidskaart uit je PC moeten gebruiken.
En over het prijsverschil tussen de DJ Console en de MK2: bij pixmania.nl is de MK2 goedkoper dan de oude ....
 

Mensajes Mon 31 Oct 05 @ 2:04 pm
Dat is inderdaad een feit. Dat kan handig zijn omdat je zo de kabels van je geluidsinstalatie niet hoeft te hersteken als je de dj console aansluit. Het grote probleem hierbij is echter dat de meeste geluidskaarten geen apart kanaal hebben voor hoofdtelefoon. Ikzelf heb een 5.1 geluidskaart (3 uitgangen dus, en dan nog een s/p-dif uitgang waarvan ik niet weet waarvoor die dient). Volgens mij kun je daar geen hoofdtelefoon bij aanhangen (alowel ik daar niet van overtuigd ben, IEMAND RAAD?). Mocht dit lukken dan ben ik zeker te vinden voor de DJ control mp3, gezien de prijs... Verder denk ik dat de mk2 niet zo veel veranderd is van de eerste dj console, enkel de lay-out een beetje en dan details zoals hogere scratch-panelen en de pitch-volume toetsen zijn van plaats verwisseld. Hij heeft ook geen 5.1 meer, maar slechts 4 kanalen.
 

Mensajes Thu 03 Nov 05 @ 1:19 pm
jetseHome userMember since 2006
betse ghostman,
ik zou mijn dj control ook bij pixmania kopen (was veel goedkoper).
maar toch maar niet gedaan kijk maar eens naar de reviews: http://tweakers.net/shopsurvey/3534
dus koop hem dan bij sallandautomatierseringen of zo is een euro of 4 duurder maar wel beter
 

Mensajes Mon 06 Feb 06 @ 6:50 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)