Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Geluidskaart uitschakelen

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

Hallo,

allereerst sorry dat ik nog niet geregistreerd ben, zit nu op mn stageadres, dus gaat beetje lastig. Maar mijn vraag is hetvolgende;

Ik draai op een internetstation, ik werk met momenteel met laptop, virtual dj, en mengpaneel middels line in op mn gewone interne geluidskaart.

Nu wil ik mijn console (oude versie) erbij gaan gebruiken, probleem is dat deze met zijn eigen geluidskaart werkt. Dat wil zeggen dat je de dj console aansluiten op de line in van je interne geluidskaart, mengpaneel op dj console om zó het geluid wat men met produceert door te streamen.

Is het niet mogelijk om de interne geluidskaart van de console uit te schakelen ofzo, dat shoutcast het geluid van je interne geluidskaart pakt? Of weten jullie iets anders?

Alvast bedankt!
 

Mensajes Fri 09 Dec 05 @ 11:17 am
kijk eens bij het configuratiescherm en dan bij geluid ofzo in windows daar moet zeker te vinden zijn dat je dat kan uitschakelen.
je kan nl. zien welke geluidskaarten je hebt dus moet het ook mogelijk zijn ze niet actief te zetten.
als dat niet lukt prbeer dan eens bij de driver software het een en het ander.
wat je misschien ook kan proberen is bij "config" in virtual dj daar kijken bij geluid en daar zul je zien staan dat je werkt met de DJ console en daar staat er ook onder het zelfde tabblad welke geluidskaart hij gebruikt normaal moet je dat kunnen veranderen.

Greetz DJ IbiziX

P.S: kun je me eens helemaal uitleggen hoe je on line kunt draaien?? bij mij lukt dat eenmaal niet. ik weet niet eens welke plugin ik moet downloaden van shoutcast?
 

Mensajes Fri 09 Dec 05 @ 5:55 pm
Het makkelijkste voor jouw is denk ik om winamp te downloaden en hierbij de shoutcast plugin (afhankelijk van besturingssysteem welke versie dit moet zijn) te downloaden. Het kan ook eventueel via virtual dj zelf. Als je vanaf je 'localhost' (eigen server/pc) wilt streamen, zul je ook de Shoutcast DNAS plugin moeten downloaden....

Als alles geinstalleerd is start je winamp, activeert shoutcast (ctrl+p), start shoutcast DNAS (start -> programma's.....). In shoutcast moet je nu alles in gaan stellen. Als je vanaf je eigen pc streamt typ je bij host 'localhost' in. Bij poort: 8000 Password is standaard changeme. Deze kun je wijzigen in de DNAS kladblok file. Wil je met virtual dj draaien, dan moet je even instellen dat hij niet alleen het geluid van winamp streamt, staat ook ergens...Vervolgens zou het moeten werken volgens mij. Mocht het niet werken dan is meestal de router het probleem en zul je de poorten 8000 en 8001 moeten openzetten. Voor 'buitenstaanders' ben je te beluisteren via: http://[JE IP NUMMER]:8000/listen.pls

Je IP nummer kun je opzoeken via www.whatismyip.com

Zoals al gezegd; het kan ook via virtual dj zelf, maar misschien dat dit wat begrijpelijker is ofzo.....

Succes ermee!
 

Mensajes Tue 13 Dec 05 @ 1:53 pm
dank je zal het straks even proberen!!
 

Mensajes Wed 14 Dec 05 @ 8:28 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)