Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: timocode vinyl

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

aloisPRO InfinityMember since 2005
Hoi, ik heb vandaag mijn maya 44 binnen gekregen, alles werkend gekregen, maar mijn timecode plaaten maken zo'n raar piepend geluid. Ik heb originele platen van VDJ, doe ik iets fout

Ik hoor het graag.

groetjes Alois
 

Mensajes Wed 14 Dec 05 @ 3:04 pm
Hi Alois :o)

Even naar aanleiding van je probleem, kun je exact aangeven wat je setup is, alle hardware en hoe alles is aangesloten ? Misschien kun je ook je probleem wat specifieker aangeven, desnoods even een sample recorden van je geluidsprobleem en deze even uploaden naar je website met een direkte URL, zodat het even te beluisteren valt, waardoor misschien het probleem direkt op te lossen valt.

Hier misschien alvast even een bruikbare link :

http://www.virtualdj.com/products/timecode/



 

Mensajes Wed 14 Dec 05 @ 4:09 pm
aloisPRO InfinityMember since 2005
Hi, mijn setup is 2x SL1210MK2, deze heb ik via de Maya 44 aangesloten op een behringer DJX 700. Inmiddels werkt alles. Het lijkt er alleen op dat er geluid komt van mijn timecode platen, het lijkt dat de platen zingen, piepend geluid. Als ik mijn master open zet, dan hoor je het niet meer, het geluid komt dus van de timecode platen. Heb je misschien een speciale naald nodig voor deze platen

groetjes ALois
 

Mensajes Wed 14 Dec 05 @ 5:09 pm
Hoor je het geluid van de naald alleen, of hoor je het geluid ook door je speakers?
Aan het eerste geval valt er niet veel aan te doen. Een naald maakt altijd geluid. Als je een nummer van een 12Inch afspeelt, hoor je het geluid ook, maar omdat het hetzelfde is als het geluid uit je speakers valt het niet op.
Als je het geluid ook uit je speakers hoort zet dan in het Maya configuratie menu bij de ingangen het "Mute" vinkje aan.

Kijk ook eens hier: http://www.virtualdj.com/blog/cstoll/blog1116.html
Ewout
 

Mensajes Wed 14 Dec 05 @ 8:14 pm
aloisPRO InfinityMember since 2005
Thx, het piepend geluid is opgelost, ik moest inderdaad de mute aanzetten. Wat ik alleen vreemd vind is iedere keer als ik mijn PC uitzet en daarna weer aan, dan moet ik de gehele configuratie terugzetten. Ik heb de Maya drivers op mijn C schijf geinstalleerd. Zijn hier ook nog tips voor.

Alois
 

Mensajes Thu 15 Dec 05 @ 5:22 pm
zorg er eerst voor dat je de laatste drivers download van de Audiotrak website. Mijn configuratie blijft wel netjes behouden na opnieuw opstarten. Ik heb de drivers geinstalleerd in de default folder.
Ewout
 

Mensajes Thu 15 Dec 05 @ 7:24 pm
aloisPRO InfinityMember since 2005
Ik ben inmiddels redelijk gewend aan de timecode vinyl, had het eerder moeten weten. Alleen opnemen gaat nog niet goed, opdit moment neemt VDJ alle signalen op, in de configuratie heb ik aangegeven om de master op te nemen, maar zelfs wat ik aan het voorluisteren ben neemt hij op.

THX Alois
 

Mensajes Sun 01 Jan 06 @ 5:05 pm
alois;

het niet laden van de drivers is een bekend USB probleem met de MAYA.. sluit de MAYA aan nadat je de computer hebt opgestart of even de plug eruit en weer erin..
 

Mensajes Sun 01 Jan 06 @ 11:18 pm
aloisPRO InfinityMember since 2005
Het probleem met de drivers is opgelost, alleen het opnemen lukt nog niet, wie kan me helpen

groetjes Alois
 

Mensajes Mon 09 Jan 06 @ 4:40 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)