Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Behringer B-CONTROL DEEJAY BCD2000

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

wekt deze controler goed met virtual dj want ik ben van plan er een aan te schaffen.
 

Mensajes Sat 17 Dec 05 @ 5:00 pm
Van huis uit is er geen 1 controller die zo maar met software werkt, met name vanwege de licentie's van de gebruikte formaten.

Voor de overige lezers even een link naar de console :

http://www.behringer.com/BCD2000/index.cfm?lang=ENG

Als ik de manual door lees zie ik dat er van Behringer zelf al software word bijgeleverd. Behringer kennende zullen ze zeker ook niet gauw met een 3rd party software pakket gaan werken, maar dat kan veranderen. Overigens hangt het er vanaf wat de afspraak is tussen Hercules en V-DJ. Ik denk niet dat Hercules een dermate kontrakt heeft met V-DJ welke toestaat om met andere mini console's in zee te gaan, aangezien de Hercules console's qua verkoop hangt aan V-DJ, ze hebben zelf namelijk geen ondersteunende software.

Behringer zelf ondersteunt weinig formaten mp3, wav en ogg. Dit zal denk ik ook verklaren waarom het apparaat relatief goedkoop word aangeboden, namelijk slechts 189,00 Euro. Als ik even snel de overige specificatie's doorlees zie ik een aantal voor en nadelen.

Behringer heeft een robuustere kast en staat bekend om degelijkheid. De console zelf is in zowel de breedte als diepte ongeveer 10 cm groter. Het aansluiten van een apart netsnoer, vereist, zorgt ervoor dat je ook hier weer stroom afhankelijk bent en zorgt tevens voor meer warmte. Vandaar dat er gewaarschuwd word dat het apparaat aan beide kanten vrij dient te staan. Het voordeel vink ik wel weer de lay out van de bediening, met 1 uitzondering, namelijk dat de jog shuttles zich bevinden tussen 2 meng schuiven, de pitch en volume. Het lijkt me dat tijdens het spelen je hier problemen mee krijgt, zeker ook omdat de jogs nogal oppervlakkig zijn en niet zijn verhoogd. Ik denk dat de equalizer wat sterker uit de bus zal komen dan in vergelijk met V-DJ, al hoop ik dat V-DJ met een volgende patch daar verandering in brengt.

Al met al, vel voors en tegens, als je beide pakketten vergelijkt, de Behringer met eigen software, of de Hercules MK2 met V-DJ. Een groot pluspunt van de Hercules module vind ik toch wel zijn compactheid, zeker naast een laptop, maar vooral de ondersteuning van video mixing en zijn formaten. Ik ken maar weinig software produkten die dit ondersteunen voor die prijs, al dien je voor de Pro versie wel 89 euro meer neer te leggen na de aanschaf van de Hercules module.

Het is maar net waar je het voor wil gaan gebruiken. Terugkomend op de aanschafprijs van 189,00 kan je er een leuke mix machine aan hebben, ook de software zal denk ik degelijk zijn. Of er ondersteuning vaan meerdere formaten komt en/of ook beeld mixen, hangt denk ik af van het succes van deze console en haar gebruikers. Een software update met meerdere features zal denk ik niet gratis zijn, daar zijn de licentie's te duur voor. Een emailtje richting Behringer zal je daar uitsluitsel over kunnen geven.

Zelf heb ik de Hercules genomen vanwege de combo V-DJ, omdat ik in de toekomst ook clips wil mixen om meer in het draaien variatie aan te brengen. Overigens vind ik het jammer dat veel DJ's weinig gebruik maken van deze optie. Zeker nu de markt relatief hardwarematig genoeg goedkope oplossingen hiervoor heeft, LCD schermen of beamer's, welke nu relatief en stuk betaalbaarder zijn.

Succes met je keuze :o)

PS Ik vind het overigens wel lekker dat V-DJ met .VOB files werkt. Ben nu ook bezig om een flinke collectie DVD's aan te leggen om daarmee te kunnen gaan draaien, al zal het allemaal moeten gaan lopen vanaf harde schijven.

 

Mensajes Sun 18 Dec 05 @ 4:43 am
De BCD2000 is een MIDIcontroller dus je kan de diverse functie mappen in VDJ.. je kan zelfs de leds van de knoppen apart aan en uit zetten..

Althans dat kan als dit apparaat op de markt komt.. is er nu nog niet.. en de release data is nog niet bekend..
 

Mensajes Sun 18 Dec 05 @ 12:10 pm
bedankt voor de uitleg.
 

Mensajes Sun 18 Dec 05 @ 3:04 pm
zijn er nog andere controllers op de markt die ongeveer hetzelfde zijn als de hercules dj console en van prijs ook ongeveer gelijk zijn.
 

Mensajes Sun 18 Dec 05 @ 3:07 pm
Niet naar mijn weten, alleen duurder.
 

Mensajes Mon 19 Dec 05 @ 12:01 am
hoeveel zal die controller ongeveer kosten?
 

Mensajes Mon 19 Dec 05 @ 5:49 pm
190 a 200 euro ni veel voor een goed kwaliteit mixer en controller. Maar behringer heeft voor al zijn dj mixer voordelige prijzen.
 

Mensajes Mon 19 Dec 05 @ 10:19 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)