Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: DJ Hardware

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

hallo, ik zou graag wat goeie instrumenten hebben om te kunnen mixen en ik heb al de Dj control MP3 van Hercules (mijn budget is niet zo groot) iemand een voorstel ofzo?

alvast bedankt!!
 

Mensajes Sat 17 Dec 05 @ 10:01 pm
Mjah, je vraag kan 2 ledig geinterperteerd worden. Zoek je muziek instrument stukken om dat door te kunnen mixen, of zoek je advies om met andere hardwarematige apparaten te kunnen mixen ?

En alles heeft een prijskaartje, vooral op dit gebied kan het vrij prijzig worden, als je iets goeds wil. Hardwarematig kan je wel eens leuke dingen tegen komen op 2de hands sites, maar dan ligt het er net aan of het apparaat in redelijke staat is en goed onderhouden.

Maar goed, geef even goed aan waar je op doelt. Persoonlijk koop ik alles nieuw, omdat ik dan weet dat er goed mee omgegaan word.
 

Mensajes Sun 18 Dec 05 @ 3:58 am
ik bedoel mengpaneel ofzo

heb al de DJ console dus mengpaneel heb ik niet meer nodig
 

Mensajes Mon 19 Dec 05 @ 1:07 pm
Mjah, een mengpaneel werkt op zich wat prettiger en beter omdat de tonen scheiding, high/mid/low daarin veel beter zijn dan die van de V-DJ :

http://www.nederlandmuziek.com/html/dj_prod_mixers_numark_1.html

Verder weet ik niet wat je precies doet met remixen maar je zou eens kunnen kijken naar software waar je je eigen loops in kunt maken of diverse beatsamples. Een mooi, maar zeer Pro progamma hiervoor vind ik Reason 3 van Propellerhead. Veel DJ's maken hier gebruik van om zo stand alone remixen te maken of loops voor short cut mixen :

http://www.propellerheads.se/

Aan te raden is om de intro te bekijken, om een impressie te krijgen van het progamma. Het is niet meer dan een composer met allerlei synth software modules. Maar het bied alles en je kan je eigen geluiden erin creeeren. Een bekende DJ producer die er mee werkt is Ben Liebrand :

http://www.liebrand.nl/

Ben zelf een '80s mixer en wil graag wat ouwe nummers lichtjes in een nieuw jasje steken, maar daar zal pas volgend jaar mee begonnen worden, aangezien ik op een ander huis zit te wachten.

Succes
 

Mensajes Tue 20 Dec 05 @ 3:44 pm
vind magix sofstware wel goe om muziek in een nieuw jasje te steken
hangt wel een prijskaartje aan
zou anders eens eentje kunnen proberen voor jouw...
geef jij je mail adres aan ik of ik aan jouw??

Greetz DJ IbiziX

vindt wel de hardware die je toont een beetje duur
zou willen iets tot 100 euro ongeveer.. :s
 

Mensajes Tue 20 Dec 05 @ 9:08 pm
zou anders eens eentje kunnen proberen voor jouw...
geef jij je mail adres aan ik of ik aan jouw??

Kweet niet wat je precies wil ?

Mjah, voor 100 euro heb je gewoonweg niks, maw. voor niets gaat de zon op.

Over Magix. Magix is leuk om in te editen, Magix studio 2006 is de laatste versie, maar daar kan je vrij weinig zelf muziek in maken. Ik heb zelf Magix Studio 2005 en Magix Video 2006+, ook omdat ik analoog materiaal digitaal remaster. Met Reason 3.0 kun je gewoon veel meer, maar ook editen, maar vooral je eigen sounds geven aan een produktie.

Ik merk dat je beurs laag is, weet niet hoe oud je bent, maar er is altijd wel ergens een zakcentje te verdienen. Hardware is nu eenmaal duur en als het te duur voor je is dan zul je toch moeten gaan sparen. Ik heb door de loop der jaren 10 duizenden euro's uitgegeven aan mijn "hobby's" maarjah, ik ga dan ook wat minder stappen en zo. De MK2 is gewoon leuk speelgoed, maar weegt niet op tegen merken zoals Pioneer, Denon, Tascam, Technics etc.

Maar goed, kan je verder niet helpen, de prijzen staan er nu eenmaal en daar zul je het echt mee moeten doen.
 

Mensajes Wed 21 Dec 05 @ 1:22 am
ik kan misschien eens een liedje proberen voor jouw
heb wel wat aardig veel software om dat te doen.....
 

Mensajes Wed 21 Dec 05 @ 8:31 pm
Hah, begrijp je nu, maar bedankt. Remixen zeggen mij weinig, veelal omdat iedereen zijn eigen "touch" eraan geeft. Toen ik vroeger import 12inch aanschafte wilde ik zoveel mogelijk de "normale" uitvoeringen. Als je alleen al kijkt naar het nummer van AxelF destijds, van Harold Faltermeyer, zijn daar ongeveer 13 verschillende versie's van uitgebracht. Tbh, de 1 nog slechter dan de ander, alleen het origineel was goed, imo. Zo geven veel DJ's hun eigen feeling eraan maar hou des te meer van de normale extended versie's. En ik heb zelf wat zang talent voor recordings gehad maar ook dat is moeilijk. Veel mensen kunnen niet tegen positieve kritiek en iedereen denkt dat ie kan zingen, maarjah, er zitten wel veel douche zingers bij :o)

Ik volg liever mijn eigen weg, en dat is al druk zat, maar wil met gerenomeerde producers en composers aan de gang, mede omdat ik wil bijdragen om de huidige platenmaatschappijen de nekslag toe te dienen door met nieuwe concepten te komen, voor zowel de artiest alswel de consument. In januari begin ik met lobby'en en hoop een paar jongens van de oude garde te ontmoeten om zo wat te bereiken.

Maar als je werk gaat broadcasten en je channel geeft dan wil ik wel luisteren, zit vaak wat administratie te doen en dan kan ik het beide doen. No offence, maar heb gewoon een druk leven en moet hier en daar wat prioriteiten stellen :o)

Succes
 

Mensajes Thu 22 Dec 05 @ 1:10 am


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)