Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: hercules dj icm dell lattitude d510

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

Hoi,

ik heb een vet probleem met mijn hercules dj-console en mijn 3 dagen oude Delllattitude d510 notebook.
Alle software wordt probleemloos geinstalleerd, en alles werkt, maar het enige dat ik hoor is de sound of silence.....

Op mijn andere laptop, een acer travelmate 4001 wlmo, geen enkel probleem.

Geluidskaart in windows hardware (die van de dj-console) geen conflicten. Bij mijn acer kon ik tevens de geluidskaart van de acer kiezen, en die werkte gewoon.

Hier bij de Dell dus 2x niets.........

Heb versie 1.1 van de drivers, en de laatste nieuwe gedownload (versie 3 geleuf ik), maar niets helpt.

Als ik in de dj-configurator kies voor 5.1 en dj mode, geen geluid, en in de asio mode, een foutmelding "Directx drivers corrupt o.i.d." Nieuwe installatie van directx9.0 loste het probleem ook niet op.

Verder: ik heb de dj-console voor 50 euries op een rommelmarkt gekocht, nog nagenoeg nieuw in doos met alle kabels en toebehoren en originele installatie-cd. Er moet geloof ik bij de installatie-cd een papieren hoesje zitten met daarop een licentiecode voor updates van Virtualdj. Die zat er nou net niet meer bij natuurlijk. Heeft iemand een tip hoe ik toch de nieuwste versie kan downloaden?

Tot slot: veel skins in 1024x768 mode werken bij niet. Melding: "Fout in xml regel zus en zo""

Herkennen jullie dit? en nog liever: "wie weet een oplossing?"

groet,

Tom
 

Mensajes Sun 18 Dec 05 @ 7:35 pm
je hebt een slechte koop gedaan
kan je niet helpen met het computerprobleem
maar voor de update wel als je denkt te kunnen bewijzen dat je die console gekocht hebt en er geen serial bij gekregen hebt dan geef je je e-mailadres en zal ik het doorzenden (het is wel de VDJ 3.2 DJC edition update -> is alleen voor DJ Console gebruikers)
ik wil het je doorzenden maar dan moet je wel op de een of andere manier bewijzen dat je het gekocht hebt, ik weet niet hoe, denk er eens over na

Heeft iemand er iets op tegen dat ik dat doe als Tom dat kan bewijzen?
zeg het dan in deze topic.

Greetz DJ IbiziX
 

Mensajes Mon 19 Dec 05 @ 6:03 pm
Vind je het o.k als ik een foto vvan de console maak icm met mengtafel en laptop ?(de acer die wel werkt....)

Meer bewijs kan ik niet leveren.
evt kan ik ook nog een foto van de originele verpakking mailen naar je.

groet, Tom
mijn e-mail: --@--.--

Alvast hartelijk bedankt

By the way. probleem met Dell zit hem in het feit dat op de geluidskaart alleen een mic in en koptelefoon uit zit. de laatste werkt, dec eerste niet. ik snap dat trouwens niet: je moet toch
op de mic ingang een signaal kunnen prikken (even los van evt slechtere kwaliteit, en in realtime door kunnen geven aan de geluidskaart, of ben ik nou gek?
Mijn acer heeft naast een mic-in ook een line-in, dus daar heb ik dat probleem niet.
Is een evt externe usb geluidskaart waarop de je audio-out van de dj-console aansluit een oplossing.
heeft iemand hier ervaring mee?
Nooit meer een Dell!!!! dus.....

--
Moderated by Lady Cameron
Sorry tom danen no email address is allowed from a demo user
 

Mensajes Mon 19 Dec 05 @ 10:39 pm
euhhh dan maar zo: djtom apenstaartje home.nl
 

Mensajes Mon 19 Dec 05 @ 10:41 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
hallo Tom.

bij de console zit geen licence voor vdj. alleen een speciale vdj-console versie.
als je vdj op en top wil gebruiken moet je het kopen.(aanrader!)

ik denk dat jou console de geest heeft gegeven.
of je hebt het niet goed aangesloten.

als je een foutmelding krijgt in de xml moet je het xml bestand openen met internet explorer.
dan kan je lezen wat fout is. als je dan dezelfde xml opent met kladblok kan je het veranderen.

succes..
 

Mensajes Tue 20 Dec 05 @ 7:12 am
Hallo Tom,

Soms is goedkoop duur koop. Volgens mij heb je een gewone console, zonder geluidskaart. De oudere versie ondersteunt dan ook niet de nieuwe drivers en software. Misschien dat je per email kontakt kan opnemen met V-DJ om tot een oplossing te komen voor een set oude drivers en software. Het moet naar aanleiding van je originele cd wel mogelijk zijn om de oude key eruit te halen.

DJ Ibizix, ik denk dat je hulp weinig uitmaakt. Jij heb namelijk de drivers en software voor de MK2 en zal bij hem dus niet werken.

Of als het echt aansluit bij je, kun je de ook de nieuwe MK2 console aanschaffen. Via internet word ie al voor 180 euro aangeboden, alleen, pas weer in de 2de week van januari leverbaar.

Maar vreemd dat je ene laptop het wel doet en de andere niet. Lijkt me toch een instellings fout op je Dell. Loop je .cfg nog eens na in V-DJ, waarschijnlijk selecteer je de verkeerde output ?
 

Mensajes Tue 20 Dec 05 @ 3:07 pm
Even voor de goede orde:

Ik heb de echte dj-console, hij werkt nl prima op de acer, en ik heb wel de volledige versie, dus met 5.1 geluidskaart en koptelefoon en microfoon aansluiting, digital (spdif) in en out.
Versie "1"" dus niet de mk2 zullen we maar zeggen..

probleem lijkt mij de (inferieure) geluidskaart van de dell, daar zit nl geen line-in op, maar alleen een mic-in ingang. (overigewns zou deze wel geluid moeten kunnen doorgeven, maar da's een andere oefening die ik met meneer dell ga doen.)

alle inputs qua sound doen het namelijk niet op de dell, zowel 5.1 dj als asio.......

Ik heb geen serial bij de eerste versie, wel originele installatie cd e.d. en zou graag een hoge
djconsole update hebben. Dat is voor mij voldoende.

Volgens mij werkt vdj (console) versie 3.xx dus ook op de mk1 versie.


tom
 

Mensajes Tue 20 Dec 05 @ 4:57 pm
ik heb de DJ conttrol MP3 en heb er een licentie bij gekregen het verschil is niet zoveel maar er zit verschil in

Greetz Dj IbiziX
 

Mensajes Tue 20 Dec 05 @ 8:55 pm
> Heeft iemand er iets op tegen dat ik dat doe als Tom dat kan bewijzen?
> zeg het dan in deze topic.

Volgense de EULA is de licentie persoonsgebonden en niet overdraagbaar, koop je een DJC op de 'rommelmarkt' zonder de VDJ software dan heb je pech voor wat betreft de 1.09 software of een DJC upgrade naar v3.2 ..

Eenvoudigste oplossing is dus v3.2 aanschaffen.

Het audioprobleem is wat anders. Met de demoversie heb je volgense mij geen ASIO of multichannel kaart support, dus dat gaat sowieso niet werken.
 

Mensajes Tue 20 Dec 05 @ 9:07 pm
nu bij de DJ control MP3 zit VDJ met licentie
 

Mensajes Tue 20 Dec 05 @ 9:14 pm
Begrijp het probleem niet zo:

Of ik dat ding nou op de rommelmarkt heb gekocht of niet, is niet de issue.
Ik heb een volledig legitieme dj console met legitieme software erbij. punt.
Het apparaat was volledig origineel verpakt, met alle kabels en andere toeters en bellen erbij.
De persoon van wie ik het ding kocht, wilde er van af, want voor hem was de dj console
een soort van "rocket science". Hij begreep er niks van, en moest hem kwijt.
Ik riep: "dank je wel en hier heb je de gevraagde 50 eurootjes!"

De enige fout die de verkoper is te verwijten, is dat hij in al zijn onnozelheid waarschijnlijk het
flinterdunne papieren hoesje van de cd met daarop de licentiecode niet heeft bewaard.
Het zij hem vergeven, maar hierop concentreert zich nu de discussie.
Dat je volgens de NVSH geen licentie mag weggeven begrijp ik wel, maar om nou een nieuwe console te kopen of een volledige versie van vdj omdat ik dat hoesje kwijt ben, gaat me wel erg ver.
Natuurlijk had ik een mazzeltje met de console, maar betekent dat dan dat ik opnieuw met de knip klaar moet staan om fatsoenlijke software te bemachtigen?
Ik begrijp nogmaals dat er regels zijn, maar dit begint een beetje op Den Haag te lijken.
Kom jongens, is er nou niemand die mij met een groot gebaar na overlegging van bewijsmateriaal
de laatste versie kan opsturen of mailen. Zo spannend is dat toch allemaal niet?
Eigenlijk kocht ik dus in de mats een nieuw apparaat. Zelfs de originele audiokabeltjes waren nog fabrieksnieuw opgerold en gebonden....

Overal waar ik met de djconsole kom, gooi ik meneer Atomix de Buhne op, en maak ik uit enthousiasme gratis reclame voor vdj en de dj console, dus er moet toch iets mogelijk zijn?

Als ik voor vele duizenden euro's illegaal software wil donwloaden via alle p2p programma's,
houdt geen mens me tegen en berokken ik de software industrie indirect veel schade.
Zo zit ik niet in elkaar, op af en toe een mp3tje na dan..... oeps. Ja ik geef het toe, af en toe
maak zelfs ik een foutje:-))

Wat mij betreft maak ik foto's van de console met op de achtergrond een foto van mijn schoonmoeder en de kop van de Telegraaf van een door de afzender aan te geven datum in de nabije toekomst, maakt me allemaal niet uit. ( of je mijn schoonmoeder wil zien durf ik te betwijfelen trouwens)

Kortom, ik zoek iemand met een groot hart en een groot gevoel voor service aan een tevreden dj-console gebruiker.....

jullie reactie zie ik met belangstelling tegemoet

voor de goede orde mijn e-mail: djtom apenstaartje home.nl

Alvast bedankt!

Tom
 

Mensajes Tue 20 Dec 05 @ 11:50 pm
Dat je het ding op de rommelmarkt koopt is exact de issue, je koopt iets dat niet compleet is en gaat vervolgens bij de leverancier van als EXTRA/BONUS bij het product geleverde software proberen dat toch voor nop te krijgen.

Sorry dat je niet weet wat EULA betekend.. Dat is dus 'End User License Agreement' en heeft verder niets met sex te maken.. :)
Hier oproepen om jouw dan maar de laatste versie op te sturen gaat natuurlijk wel wat ver.. Je kan altijd de laatste versie downloaden.. 20 dagen proberen en dan wel of niet kopen, net als elke andere DJconsole mkI gebruiker..

De enige legale manier waarop je kan proberen een versie te krijgen is via www.virtualdj.com/contact .

Voor zover ik weet heeft de VDJ versie die bij de oude DJconsole geleverd werd trouwens helemaal geen licentie code.. Volgens mij kan je je met een werkende console via jouw profile instellingen gewoon aanmelden als gebruiker. Daarmee heb je misschien meer kans op een (her)download van de oude VDJ versie of upgraden naar v3.2.
 

Mensajes Wed 21 Dec 05 @ 12:21 am


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)