Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Hercules DJ control MP3

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

Dag allemaal!

Ben op dit forum terecht gekomen toen ik wat info aan't vergaren was over de HERCULES DJ CONTROL MP3 die ik zopas van mijn vriendin kado heb gekregen.
Ik pruts en speel graag wat met muziek (op amateurniveau hoor), maw. om op een klein feestje da boel wa op te plezieren. En daarom leek met deze console hier wel ideaal voor. Ik ben niet van plan om uit te breiden naar externe bronnen zoals cd speler etc. dus leek me de DJ CONTROL MP3 wel ideaal voor mij.

Nu was ik wel beginnen twijfelen of het toch misschien niet beter was om het ding in te wisselen (en 150€ bij te leggen) en te gaan voor het MK2 model omdat ik eerst vreesde ik dat ik enkel met MP3'tjes (zoals het product trouwens noemt) wat kon mixen en spelen, maar tot mijn voldoening vond ik al vlug het antwoord dat eigenlijk alle pc gerelateerde, en zeker de meest gangbare types zoals WAV, WMA, MP3 en cd-audio types handelbaar zijn op deze DJ mixer.

Nu lees ik hier op het forum (en dat is mijn enige bekomernis) dat je niet kan voorbeluisteren met de MP3 wat blijkbaar wel kan met MK2 doordat er een ingebouwde geluidskaart zou inzitten.
Nu vraag ik me af.... moet ik nu 150€ meer gaan betalen om te kunnen voorbeluisteren?? Heb ergens ook gelezen van iemand dat je dat wel kan oplossen door een 2e geluidskaart aan te schaffen ofzo? Kan iemand me dit eens precies uitleggen hoe dit dan kan worden opgelost?? Want dat is me niet duidelijk.

Het verschil tussen de MP3 en MK2 is toch dat de MK2 een voorluister functie heeft en je kan uitbreiden naar externe cd-spelers en platenspelers etc? Of zijn er nog meer voordelen aan de MK2 die ik nu niet zie en waarvan ik met mijn vooropgezette bedoelingen toch profijt aan ga hebben?

Ik hoop dat iemand me hierbij kan helpen.

Vriendelijke groeten!!!
Andy
 

Mensajes Sun 25 Dec 05 @ 4:49 pm
als je een tweede geluidskaart koopt en VDJ pro kun je voorbeluisteren
je moet wel weer betalen voor VDJ maar je hebt heel wat voordelen aan VDJ
(effecten downloaden, skins, samples, volledige hulp op dit forum, hulp van VDJ zelf,...)
met de home-edition heb je dat ook maar veel minder uitgebreid
 

Mensajes Sun 25 Dec 05 @ 7:46 pm
Als je een goede (multichannel) geluidskaart heb is het wellich een beter idee te upgraden naar de pro versie van VDJ.. Dat kost minder als ruilen voor een mkII console ..
 

Mensajes Mon 26 Dec 05 @ 4:58 am
Beste Paulheu,

Dus je wil daarmee zeggen dat je enkel met zo'n multichannel geluidskaart (wat ik wel denk te hebben) plus de upgrade naar de pro versie van VDJ (weet je de prijs hiervan?) ook kan voorbeluisteren? En hoe moet je dat in de praktijk instellen?

Ik had eens geinformeerd bij een groothandelaar van HERCULES en die gaf me het volgende mee:

De DJ Control MP3 heeft inderdaad geen mogelijkheid om te voorbeluisteren. Dit kan echter wel opgelost worden zoals beschreven in volgende document : http://ts.hercules.com/faqs/eng/her_eng_00197.pdf

Dus toch een 2e geluidskaar nodig??

Mvg!
Andy

 

Mensajes Tue 27 Dec 05 @ 3:31 am
Gezien dat zo'n upgrade naar de pro versie 99€ kost... dan denk ik toch beter af te zijn met de MK2 met de standaard software, niet?
 

Mensajes Tue 27 Dec 05 @ 3:46 am
Upgrade naar de proversie kost 89 euries, dan heb je de volledige software met alle functies. Dat is niet het geval als je een mkII DJconsole koopt. (geen video, geen broadcast etc..)
 

Mensajes Tue 27 Dec 05 @ 4:25 pm
ganyHome userMember since 2005
Kan je dit ook met 2 geluidskaarten?
 

Mensajes Thu 29 Dec 05 @ 2:12 pm
Bijna iedere hardware configuratie is mogelijk in de full version:
- 4.1, 5.1 of 7.1
- 2 geluidskaarten
- Asio multichannel geluidskaarten
- Asio4all
Ewout
 

Mensajes Thu 29 Dec 05 @ 5:53 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)