Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: geluid valt weg

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

amarolHome userMember since 2005
Hallo,

Ik heb bijna een jaar geleden mij zo een Dj Console aangeschaft dus geen MKI of MKII.

Nu ben er wel tevreden over maar heb mij zo de vraag hoe dat het komt dat bij sommige liederen precies het geluid wegvalt, je hoort de muziek wel spelen maar hij slaagt soms wat beats ofzo over. Heb me al moe achter gezocht maar niets onlangs was ik op een trouwfeest en daar hoorde je het goed was echt niet plezant. Ik draai met een pc waar al mijn liederen van mijn cd's dus opgezet zijn.
ik gebruik de geluidskaart van de console dus. Heb de indruk wanneer ik de liedjes afspeel met windows media player dit niet heb.... heb dit al eens aan verschillende personen gevraagd en er zijn sommigen die me vertelde dat het te maken kan hebben met het feit dat ik de liederen tegen een andere "hz" doorstuur via dat toestel dan de mp3 liederen die op mijn pc staan zou dit kunnen of hoe kan ik dit verhelpen....

alles werkt perfect hoor ..... het voorbeluisteren afspelen mixen en noem maar op maar enkel het geluid laat het afweten zowel thuis met gewone pc boxen als op een feest met proffesioneel geluidsmateriaal.

Een gewoon persoon zou het niet merken enkel als je echt naar luistert hoor je dat hij "hapert ofzo"

hopelijk krijg ik reactie van jullie

groeten

Nico
 

Mensajes Mon 15 May 06 @ 10:30 pm
er zal iets veranderd zijn in je instellingen van virtualdj
herinstalleer het programma eventjes
 

Mensajes Wed 17 May 06 @ 8:09 pm
amarolHome userMember since 2005
Hallo,

nee hoor heb ondertussen mijn pc al twee keer geformateerd en het probleem blijft zich herhalen...
 

Mensajes Wed 17 May 06 @ 9:24 pm
Wat zijn je computer specificaties? Je hebt een vrij zware pc nodig met veel intern geheugen, anders heb je kans op stotteren, tikken en muziek uitval.
Kijk ook even in de performance tuning tips hier op het forum, om onzinnige services op je pc uit te schakelen
Ewout
 

Mensajes Wed 17 May 06 @ 10:35 pm
amarolHome userMember since 2005
hallo,

deze is zwaar genoeg pentium 4 cpu 3 ghz kloksnelheid van 3.01 ghz harde schijf van 80 gb en ram van ik geloof 512 dus hier ligt het niet aan

Het is precies of hij kan de hoge tonen en de bas niet samen doorsturen naar de luidsprekers je hoort iets wegebben (de bas) en terugkomen de muziek valt niet uit of stotteren......

ik weet dus niet waar te zoeken

nico
 

Mensajes Fri 19 May 06 @ 7:13 pm
Heb je wel de limiter en de de time stretch uitgeschakeld? Heb je de gain lager dan -3 dB gezet? Je kunt je console ook eens op een andere pc proberen om uit te sluiten dat het door je pc komt.
Ewout
 

Mensajes Fri 19 May 06 @ 8:25 pm
heb ongeveer dezelfde pc als jou gehad want overlaatst draaide ik daarmee en had ook problemen met virtualdj.
mix eens zonder je console gwn met de demo ofzo en als je dat probleem dan niet meer hebt dan is het omdat je pc toch niet zwaar genoeg is (ik heb een nieuwe gokocht)
als je het probleem ook niet met de demo hebt kan het ook liggen omdat je op je pc USB 1.1 hebt i.p.v USB 2.0
 

Mensajes Fri 19 May 06 @ 10:07 pm
Ik draai ieder weekend met een p4 3G met 1G intern geheugen, zonder enig probleem. Hoeveel geheugen bankjes heb je er in zitten 2*256 of 1*512? Als je 2 iedentieke memory modules gebruikt draait de frontside bus op 800MHZ anders slecht op 400, dit maakt wel behoorlijk verschil.
Ewout
 

Mensajes Sat 20 May 06 @ 12:26 am
nog nooit van gehoord maar daar ligt het aan
jammer, kon ik het geld van die pc maar in iets anders investeren
 

Mensajes Sat 20 May 06 @ 4:20 pm
Ik heb precies hetzelfde probleem. Ook een ruim voldoende computer maar geluid lijkt weg te zweven en weer terug te komen. Klinkt inderdaad niet helemaal lekker. Ik hoop dat iemand de oplossing weet.
 

Mensajes Sat 20 May 06 @ 8:26 pm
Kijk nog eens naar deze tip:
Heb je wel de limiter en de de time stretch uitgeschakeld? Heb je de gain lager dan -3 dB gezet?
Ewout
 

Mensajes Sun 21 May 06 @ 6:39 pm
@superstom
ik heb gelezen dat jij op een party veel met gewone cd's draait en daartussen ook wel vdj.
ik doe dit thuis ook met real vinyl maar het kwaliteitsverschil is enorm.
doordat ik vdj op -3gain zet moet ik wel de gain van de real vinyl lager zetten maar dan nog is de sound niet te vergelijken. dat is wel behoorlijk jammer.
 

Mensajes Mon 22 May 06 @ 12:59 pm
Wat is het grote verschil dan?
Ik gebruik een goede geluidskaart, zelf omgezette mp3's van goede kwaliteit, je kunt alleen in het hoog en een beetje in het laag verschil horen met vinyl of cds. De kwaliteit van vdj wordt wel minder zodra je de pitch gebruikt, zeker als de afwijking groter is dan plus of min 4%.

Aan de geluidskwaliteit wordt nu gewerkt en de hele geluids engine is aangepast in versie 4. Deze versie is nu in beta. Het is dus nog even afwachten wat v4 ons zal brengen.
 

Mensajes Mon 22 May 06 @ 8:43 pm
amarolHome userMember since 2005
Hallo allemaal,

het is niet om het geluidskwaliteit te doen, dit voor alle duidelijkheid maar gewoon de muziek die precies weg vloeit, hij kan precies de hoge tonene en de bas niet gelijk weergeven, heb de indruk dat het idd beter is wanneer ik de limiter afzet....

ik ga binnenkort alles eens overzetten op een laptop en dan eens verder bekijken...

groeten

Ohja, ik draai niet met cd's en VDJ tegelijk het zou een beetje te stom zijn vind ik persoonlijk aangezien ik alles op pc heb staan.
 

Mensajes Fri 26 May 06 @ 6:49 pm
Dit is puur LIMITER probleem. Op een groot geluidssysteem hoor je onmiddellijk als het geluid wat terugvalt. De limiter filtert soms tracks verkeerd. Ik heb het bijvoorbeeld voor bij de tarck Seven Days One Week van BBE. Om onbekende reden zweeft het geluid van luid naar stiller, in een soort van waveform. Limiter uitzetten is de enige oplossing!
 

Mensajes Tue 06 Jun 06 @ 11:35 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)