Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Geluidskwaliteit

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

De geluidskwaliteit is niet echt goed. Beetje jammer, gezien de rest van het programma ruim voldoende is. Heeft iemand een tip om de geluidskwaliteit beter te krijgen?
 

Mensajes Sat 31 Jul 04 @ 1:05 pm
Het is misschien handig om 'duidelijker' te zijn!

- wat is het specifieke probleem?
- wanneer treedt dit probleem op?
- wat voor PC en soundcard heb je?
- heb je dit probleem enkel bij VDJ?
- wat zijn de geluidsinstellingen bij VDJ?
- staat 'time-stretching' aan? -> zet dan op disabled
- staat beatlock voortdurend aan?
- ...

Verder is het altijd interessant om de SEARCH functie in de Forums uit te proberen. (Dutch-, General-, Technical Forum, ...)

VDJ heeft een goede kwaliteit van geluid. Voor een DJ programma is dat natuurlijk essentieel. Met de juiste hardware en instellingen zal je dus zeker een goede geluidskwaliteit bekomen!
 

Mensajes Sat 31 Jul 04 @ 4:25 pm
ProtoPRO InfinityMember since 2003
Set gain op -2
 

Mensajes Sat 31 Jul 04 @ 9:46 pm
de aanbeveling van Proto is ok, daarnaast ook de limiter uitschakelen, de laaste versie van de drivers van je geluidskaart downloaden en de laatste versie van DirectX installeren
Ewout
 

Mensajes Sun 01 Aug 04 @ 8:46 pm
Een beetje achterhaald topic, maar goed genoeg om even in door te gaan.

Ik heb ook problemen met de geluidskwaliteit en wel hele vage; als ik Mp3 of Cd draai via de Hercules DJ CONSOLE gaat alles 'meestal' goed, maar via Virtual DJ is er altijd gekraak te horen, met name als ik aan de knoppen draai of als ik net een plaat inlaadt.
Tijdens het draaien in Virtual DJ terugspringen naar het bureaublad verhelpt het probleem dan weer deels.
Heel vreemd, maar hier nog even mijn specs:

AMD 700 mhz
256 MB SDRAM
RADEON 9100 128 MB videokaart
On board soundcard

Iemand?

 

Mensajes Tue 26 Oct 04 @ 7:25 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
256 sdram is kantjeboord....
voeg wat toe van je vaste schijf.
 

Mensajes Wed 27 Oct 04 @ 7:03 am
Er is continu zo'n 60 mb ram beschikbaar.
ik snap het hele probleem niet.
het speelt op bij visuele effecten, zowel in mediaplayer als in virtual dj. vreemd voor mij te verklaren.
kan niemand er verder iets van maken?
 

Mensajes Wed 27 Oct 04 @ 2:58 pm
Ik ben geen expert in de computer en zijn technologiën
MAAR
Uit ervaring kan ik u wel vertellen dat 256 MB aan Ram te weinig is. Zeker als je 'intensief' gebruik wilt maken van VDJ.
Bv: 2 Decks loopen, een paar Fx'en, ... en liefst allemaal tegelijk lol

Als je vindt dat VDJ niet volledig vlot loopt raad ik je aan om up te graden naar een hogere Ram.

 

Mensajes Wed 27 Oct 04 @ 8:59 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
yep...
dat is wat ik al zei.
sluit alle onnodige programmas als je vdj gebruikt en schroef je werkgeheugen wat op.
als je met een laptoppie speeld, raad ik je aan hem goed te koelen. ik heb er zelf een fan onder hangen(werkt perfect)
 

Mensajes Thu 28 Oct 04 @ 11:07 am
Oke, ik zal extra RAM gaan overwegen.

Met alle tips tot nu toe en wat zoeken op dit forum gaat het al stukken beter, maar alleen met het draaien aan knoppen
kraakt het nog licht.

Kijken of het de moeite waard is me RAM hiervoor te vergroten.
 

Mensajes Thu 28 Oct 04 @ 9:09 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
de moeite waard??
dat kan je instellen dus zo gepiept.
 

Mensajes Fri 29 Oct 04 @ 5:08 am
hetzelfde probleem heb ik ook gehad toen ik nog een Hercules console had.

het is af en toe net alsof er (nauwelijks merkbaar) een soort ring-modulator effect overheen gegooid wordt. en het komt niet altijd voor.

ik had dit opgelost door een andere geluidskaart te gebruiken (bijv. een externe usb-soundkaart) en dus alleen de controls van de hercules te gebruiken.

en als je dan ook nog een kaart gebruikt die officiele asio 2.0 drivers heeft dan heb je helemaal een superstrak soundje. (hercules console heeft geen fatsoenlijke asio drivers)

ik zelf gebruik momenteel de Echo - Indigo Dj (pcmcia) signaalRuis verhouding 111 db (y) super strak geluid tijdens gebruik vanVDJ verzekerd ;)
 

Mensajes Fri 29 Oct 04 @ 2:20 pm
hoe bedoel je dat kan je instellen?

Ik heb alle oplossingen uitgeprobeerd en het helpt, deels.

Maar je bedoelt mijn virtueel geheugen vergroten zou ook kunnen helpen?
 

Mensajes Sun 31 Oct 04 @ 6:09 pm
djjbPRO InfinityMember since 2004
zou ook kunnen helpen???....
geloof mij...het helpt...
succes
 

Mensajes Mon 01 Nov 04 @ 8:08 am


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)