Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: 1 XP-10 controller

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

bramszHome userMember since 2004
Ik wil graag 1 XP-10 controller + VDJ aanschaffen. Ik heb een laptop en wil graag per deck (2 dus) een signaal naar het mengpaneel doorsturen.

Is dit mogelijk? Moet ik hiervoor een 4.1 geluidskaart aanschaffen (PCMCIA) of kan dit ook via de XP-10 aangezien deze 2x een RCA out heeft.

Ik heb al heel wat afgezocht, maar kon geen antwoord vinden op deze specifieke vraag.
 

Mensajes Wed 17 Nov 04 @ 3:45 pm
ivarPRO InfinityMember since 2004
dit gaat perfect.

maar wat gebruik je voor je tweede deck voor soundcard ???
of wil je alles met één doen wat natuurlijk mogelijk is

groet

 

Mensajes Thu 18 Nov 04 @ 5:33 pm
bramszHome userMember since 2004
Er zijn twee opties, en dit is dus ook mijn vraag:

1. Er zitten twee RCA outputs op de XP-10. Kan ik hiermee gewoon deck 1 en 2 doorlussen naar een mengpaneel?

2.
Of zal ik een PCMCIA geluidskaart moeten aanschaffen met 4.1 ondersteuning en op die manier doorlussen naar het menpaneel.

Mijn voorkeur gaat naar optie 1 aangezien ik geen geluidskaart moet aanschaffen, maar is dit dus mogelijk?
 

Mensajes Thu 18 Nov 04 @ 9:21 pm
ivarPRO InfinityMember since 2004
je kunt alles doen met één xp10, omdat je daarop een switch button hebt waarbij je van deck 1 naar 2 kan schakelen.
en je kunt voor het voorbeluisteren in je koptelefoon je interne soundcard gebruiken.

maar je moet je hoofd er erg goed bijhouden met 1 xp 10

persoonlijk raad ik je aan om er twee xp10's te kopen en dus voor te beluisteren met je externe mixer.

ivar
 

Mensajes Fri 19 Nov 04 @ 8:24 am
bramszHome userMember since 2004
Okay, maar nu is het me nog niet duidelijk of ik 1 xp-10 kan doorlussen naar het mengpaneel aks ik bijvoorbeeld een geluidskaart koop met 4.1 output.
 

Mensajes Fri 19 Nov 04 @ 1:30 pm
ivarPRO InfinityMember since 2004
heb geen ervaring met dat soort soundcards maar heb wel gezien dat in het configuartiescherm van VDJ je de mogelijkheid hebt om ook met 4.1 soundcards te werken.
 

Mensajes Fri 19 Nov 04 @ 5:08 pm
bramszHome userMember since 2004
aha, toch bedankt voor je reacties :)
Moch ik er binnenkort achter komen, zal ik het hier laten weten.
 

Mensajes Fri 19 Nov 04 @ 5:39 pm
Per XP10 kun je 1x audiokanaal aansluiten.
Softwarematig kun je alles via de XP10 laten lopen, maar dan heb je dus geen voorbeluistering... dus enig reden ontbreekt me. Als je een 4.1 geluidskaart aanschaft, zou ik adviseren om beide kanalen via deze kaart te laten lopen en de XP10 puur als controller te gebruiken.
 

Mensajes Sun 21 Nov 04 @ 12:42 am
bramszHome userMember since 2004
Dat is precies wat ik inmiddels van plan was. Bedankt voor je info!
 

Mensajes Mon 22 Nov 04 @ 4:02 pm
Bramse,
waarschijnlijk heeft die laptop al een ingebouwde geluidskaart. Deze kun je dan voor het ene kanaal / speler gebruiken. De geluidskaart van de xp-10 gebruik je dan voor het andere kanaal. Dat scheelt de aanschaf en het meezeulen van een extra geluidskaart.

Wil je ook de tijdcode vinyls gebruiken in combinatie met draaitafels raad ik je aan een Audiotrak Maya 44 USB aan te schaffen.

Let er wel op dat je voor zowel de eerste als de tweede optie als je eigen oplossing met een 4.1 geluidskaart ook de volledige versie van VDJ moet hebben. Deze zit niet bij de xp-10
Ewout
 

Mensajes Fri 26 Nov 04 @ 5:43 pm
bramszHome userMember since 2004
Yes, bedankt voor de info.
 

Mensajes Sat 27 Nov 04 @ 12:42 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)