Ingreso rápido:  

Forum: Nordic Forum

Tema: Bärbar dator för att köra Karaoke?!

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

Hej på Er!

Är en gammal DJ som nu ska ta steget vidare att bygga på med karaoke och cue 5.0.
Men jag undrar vad man ska satsa på i hårdvara, en laptop vill jag ju satsa på, men vad behöver jag för att det ska funka; ramminne, skärm, grafikkort, hårddisk, processor, etc. Ja som ni ser så vill jag gärna ha lite tips innan shopping sker!
Har kollat lite på denna via dustin.se, kan det vara något?;
SONY VAIO SR39VN/S C2D 2.4 4GB/400 DVDRW 13.3#VB - Hög prestanda i läcker design Artikelnr. 5010206510

Sedan om ni har några bra tips på websidor eller företag som säljer karaoke skivor, så tar jag tacksamt emot detta också!

Vi hörs!
 

Mensajes Tue 14 Apr 09 @ 5:22 am
Det som kan sägas helt klart är att det är bara att ösa på, det bästa av det mesta så att säga. Laptopen du kollar på är ett bra exempel på prestanda som du kan räkna med att håller ett bra tag med video och allt som kan tänkas.

Att tänka på dock är att en Laptop lätt blir väldigt varm, speciellt på packade ställen och gärna vid de mest oönskade tillfällen, se till att ha bra kylning.

Tips på sidor att köpa skivor kan jag dessvärre inte ge. Det kommer en del om du kör en googling på Karaoke Skivor Sverige eller liknande, men om det är något att köra på vet jag tyvärr inte.
 

Mensajes Tue 14 Apr 09 @ 8:37 am
Tackar för utlåtandet!
Har du några tips på hur man kan hålla laptopen "cool" under gig, om inte det är någon bra kylning på den redan???

/Z
 

Mensajes Tue 14 Apr 09 @ 1:06 pm
Finns ju till exempel sådana här laptop-stands med fläktar i botten. Och givetvis ju mer prestanda man har, desto större felmarginal har man ju så att säga.

Kan bara rekommendera att se till att kylningen är bra, och ställa datorn på ett ställe med bra ventilation, på till exempel ett stand då.
 

Mensajes Tue 14 Apr 09 @ 1:44 pm
PuttePRO InfinityMember since 2004
Hej Peter . om du googlar på notebook cooler så finns det en del varianter tex hittade jag Zalman NC-1000 Notebook Cooler .men kolla först om du verkligen får problem med kylningen av den bärbara , jag har kört i snart 5 år utan problem , vad du kan se till är att ventilationen till datorn fungerar . att du inte lägger ifrån dej någon som hindrar att luften kommer in och ut i datorn .
Häls Patrik
 

Mensajes Tue 14 Apr 09 @ 1:47 pm
Hej!

Jag tackar ödmjukast för att ni hjälper mig i den nya digitala världen, ska försöka hålla mig cool, så att det funkar! :))

/Z
 

Mensajes Wed 15 Apr 09 @ 2:25 am


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)