Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: De PC kan het niet aan?

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

Hallo beste forumgenoten,

Heb sinds een tijdje een Pioneer DDJ WeGo met VirtualDJ en ik draai nu de proefversie van Pro, waarbij je zelf je geluidsinstellingen kunt afstemmen. Het liefste heb ik dat het geluid door mijn computerspeakers komt en dat ik voorbeluisteren kan doen dmv de aansluiting op de Pioneer zelf. Dit valt prima in te stellen, maar als ik dat doe wordt het geluid erbarmelijk slecht, het computergebruik kleurt helemaal rood en vaak hapert de muziek heel erg.

Nou is mijn vraag natuurlijk: waardoor komt dit? Is het de geluidskaart in mijn computer, of heb ik te weinig RAM oid om deze opstelling te kunnen gebruiken? Ik heb 4gb ram en Core Duo 2.53ghz.

Bedankt alvast!
 

Mensajes Sun 10 Feb 13 @ 4:28 pm
als je wilt dat het geluid uit je computerspeakers komt, moet je de computerspeakers wel in de wego stoppen en niet in de pc laten zitten.

dit kan je doen door een verloopstekker van 3,5 inch female stereo naar rca male te kopen zoals deze

http://www.bax-shop.nl/jack-rca/hq-3.5mm-stereo-female-naar-2x-rca-male-verloopkabel/product-details.html


dan de koptelefoon in de wego en de instellingen zijn dan

input: none
output: headphones/speakers
soundcard: 2 opties:

optie 1 4.1 geluidskaart en dan ch 1&2 speakers channel 3&4 headphones
optie 2 asio en dan ch 1&2 speakers channel 3&4 headphones


speakers en headphones kunnen evt ongedraaid staan

in vdj onder config zet je gain op autogain



als je de speakers in de computer laat zitten en er komt geluid uit, dan gebruik je de geluidskaart van de wego niet
 

Mensajes Mon 11 Feb 13 @ 7:08 am
s.waterreus wrote :
als je wilt dat het geluid uit je computerspeakers komt, moet je de computerspeakers wel in de wego stoppen en niet in de pc laten zitten.

dit kan je doen door een verloopstekker van 3,5 inch female stereo naar rca male te kopen zoals deze

http://www.bax-shop.nl/jack-rca/hq-3.5mm-stereo-female-naar-2x-rca-male-verloopkabel/product-details.html


dan de koptelefoon in de wego en de instellingen zijn dan

input: none
output: headphones/speakers
soundcard: 2 opties:

optie 1 4.1 geluidskaart en dan ch 1&2 speakers channel 3&4 headphones
optie 2 asio en dan ch 1&2 speakers channel 3&4 headphones


speakers en headphones kunnen evt ongedraaid staan

in vdj onder config zet je gain op autogain



als je de speakers in de computer laat zitten en er komt geluid uit, dan gebruik je de geluidskaart van de wego niet


Bedankt voor je antwoord, maar dit is het probleem niet. Ik 5.1 surround boxjes met drie van die gekleurde 3.5mm aansluitingen, die kan ik dus niet op mijn WeGo aansluiten. Deze opstelling werkt wel gewoon en daarbij gebruik ik beide geluidskaarten tegelijk. Het lijkt er helaas op dat mijn computer dit niet aankan, want zoals ik al zei gaat ie dan haperen en zijn het koptelefoongeluid uit de WeGo en het normale speakergeluid uit de pc boxen niet synchroon. Zou ik dit kunnen verhelpen met meer ram of een andere geluidskaart of ligt het ingewikkelder?

 

Mensajes Mon 11 Feb 13 @ 4:11 pm
Gebruik je ASIO op de Wego en de WDM-drivers op je PC? Dat gaat namelijk niet samen. Beste optie is de Wego ook als gewone geluidskaart in te stellen. Meer RAM of een andere geluidskaart heeft geen nut. En ik ben het eens met Bas: een setje speakers voor de Wego is waarschijnlijk de beste oplossing.

BTW: Antwoorden kun je doen door op het velletje papier te klikken midden onder deze post. Quoten op de post waar je op reageert is een beetje erg beeldvullend.
 

Mensajes Mon 11 Feb 13 @ 4:27 pm
 

Mensajes Tue 12 Feb 13 @ 6:34 am
Dat gaat wel maar is waarschijnlijk geen gehoor: De standaard penbezetting bij zo'n setje is dat op 1 stekker de beide achterspeakers aangesloten zitten, op stekker 2 de beide frontspeakers en op stekker 3 de sub en de centerspeaker. Met dat verloopje kun je de 2 frontspeakers gebruiken maar heb je geen bas. Kies je voor de 3e stekker, dan komt 1 kanaal uit je center en het andere uit de sub. Is wrs de beste optie maar een los setje voor de Wego is uiteindelijk het handigst.
 

Mensajes Tue 12 Feb 13 @ 11:49 am
hoeft ook niet martin,

bij computerspeakerssetjes gaat de jack naar subwoofer en van daaruit naar speakers, dus werkt altijd.

ik heb in het begin zelfs djm 800 zo aangesloten op een logitech setje
 

Mensajes Wed 13 Feb 13 @ 5:49 am
RobinhoAjax wrote :
....5.1 surround boxjes met drie van die gekleurde 3.5mm aansluitingen....


Bij hem dus niet. Setje heeft dus zelf geen 5.1-decoder aan boord en laat dat verzorgen door de geluidskaart. De versterker zit wrs wel in de sub, maar het signaal moet gescheiden worden aangeleverd.
Mijn 4.1-setje (15 jr oud....) werkt meer zoals jij aangeeft. Daarbij wordt de sub idd zowel door het front- als rearkanaal aangestuurd. (Dus heb ik 2 comp. via 1 speakerset lopen: de PC op de frontspeakers, de Mac op de rear. Helemaal super!)
 

Mensajes Wed 13 Feb 13 @ 5:57 am
robin welk setje heb je precies??? en wat zou de funcite moeten zijn van de gekleurde pluggen

martin, misschien begin ik gek te worden, maar de drie kleuren zijn naar mijn bescheiden mening alleen voor voor/achter/center

de sub wordt toch altijd aangestuurd via de front (groene) jack uitgang. ik heb op mijn 6 kanaals geluidskaart niet eens een losse sub aansturing zitten.

naar mijn idee is het gewoon de jack van de voorspeakers in de verloop naar rca en de rest hangt gewoon los. dus de achterspeakers doen het niet
 

Mensajes Wed 13 Feb 13 @ 10:50 am
Oke, bedankt voor alle antwoorden ;) jammer dat het dus wel mogelijk is om in te stellen, maar niet haalbaar (in elk geval niet bij mijn computer). Vond het een beetje overdreven om naast de 6 boxen die ik al heb er nog minimaal twee bij te nemen, maar als ik het zo zie zal dit dus toch moeten?
 

Mensajes Wed 13 Feb 13 @ 10:52 am
s.waterreus wrote :
martin, misschien begin ik gek te worden,

Het zou tijd worden..... :p

s.waterreus wrote :
maar de drie kleuren zijn naar mijn bescheiden mening alleen voor voor/achter/center


Google-resultaat op "Aansluitingen 5.1 geluidskaart". Bovenaan staat een Wikipedia-pagina: http://nl.wikipedia.org/wiki/Geluidskaart
En zo zijn er nog wel een paar. Ik ben wijzer geworden door de PC van een collega met een 5.1 geluidskaart en bijbehorende speakerset. Kleuren negeren, aansluiten zoals het je uitkomt, geen laag uit te krijgen.....
 

Mensajes Wed 13 Feb 13 @ 12:44 pm
ik zal blijkbaar wel altijd " geluk" hebben gehad met het kopen van speaker sejes dan, want ik heb nog nooit een losse subwoffer aansluiting gehad, je zou dan naar mijn idee ook in vdj de losse subwoofer uitang moeten aansturen als kanaal anders komt er ook geen geluid uit de sub uitgang.

dan zou je nog wel dit kunnen doen lijkt mij

van controller naar dit



en dan van daaruit via dit


naar de subwoofer en de speakers

:)
 

Mensajes Thu 14 Feb 13 @ 6:50 am
s.waterreus wrote :
...je zou dan naar mijn idee ook in vdj de losse subwoofer uitang moeten aansturen als kanaal anders komt er ook geen geluid uit de sub uitgang....


Daar heb je dus weer een 5.1-geluidskaart voor. Die heeft de cross-over aan boord.
Ik ben ook al ff aan het zoeken geweest of de geluidskaart zelf niet anders geconfigureerd zou kunnen worden, maar daar schiet je ook geen klap mee op, omdat je daarmee de speakerset niet aanpast.
Niks mis met de kaart, een 5.1-speakerset is gewoon niet de handigste oplossing met VDJ.

Niet toevallig een audiosetje in de slaapkamer waar je de Wego op aan kan sluiten?
 

Mensajes Thu 14 Feb 13 @ 11:25 am
Martin FourS wrote :
Niet toevallig een audiosetje in de slaapkamer waar je de Wego op aan kan sluiten?


Mja dat wel, maar een stuk mindere kwaliteit dan mijn normale boxjes. Maarja zal het er voorlopig maar mee doen, want zonder voorbeluisteren is het best moeilijk mixen vind ik.

 

Mensajes Sat 16 Feb 13 @ 12:14 pm
Ik snap het verhaal niet helemaal. Uit alles wat ik lees concludeer ik namelijk dat je de 5.1 set gewoon op de "WEGO" aan moet kunnen sluiten.
Even voor de duidelijkheid. Aan je hardware ligt het niet. Die specificaties zijn hoger dan mijn laptop en daar draait "VDJ" prima op.

Dan even over je 5.1 set. Je bedoelt dat je 5.1 set gele, rode en witte (of zwarte) tulpaansluitingen heeft? Dat is normaal voor een home cinema set. Dan kan je gewoon de rode en de witte (of zwarte) in de tulpaansluitingen van je "WEGO" stoppen en zou het geluid over de speakers van je 5.1 set moeten gaan (de gele sluit je niet aan, die is voor alleen voor video/beeld). je "WEGO" heeft die aansluiting gewoon (master output). Ik zeg dit omdat je aangeeft, je 5.1 set niet op de "WEGO" aan te kunnen sluiten en wat ik uit je verhaal kan halen.

Werkt dit al en bedoel je iets anders of snap ik het gewoon niet dan kan je bovenstaande negeren.

Meer RAM geheugen of een andere geluidskaart zal geen enkel resultaat opleveren. Volgens mij denken we allemaal moeilijker dan het in elkaar zit om dit probleem op te lossen. Weet je zeker dat je alles goed aangesloten en ingesteld hebt? Ik denk namelijk dat hier gewoon het probleem zit.

@Martin Fours, naar mijn weten kan je ASIO & WDM sowieso niet tegelijkertijd gebruiken. Althans ik kreeg altijd een foutmelding als ik beide drivers wilde gebruiken. Maar misschien verschilt dat per controller? (ben niet thuis in de drivers).
Daarnaast ken ik alleen de door mij uitgelegde manier van aansluiten. ik heb zelf thuis een 5.1 set & een 2.1 set op deze manier aangesloten. Ik heb het idee dat men elkaar verkeerd begrijpt of dat het probleem verkeerd is uitgelegd.

Ik kan me niet voorstellen dat aansluiten op de gewenste manier van de TS, niet mogelijk is.
 

Mensajes Tue 19 Feb 13 @ 10:29 am
Eerst over de ASIO:
Martin FourS wrote :
Gebruik je ASIO op de Wego en de WDM-drivers op je PC? Dat gaat namelijk niet samen.

Dat had ik dus gemeld.

Verder geeft Robin nergens aan dat hij een Home Cinema-set heeft, alleen dat hij een 5.1-set heeft. Als hij daarna ook aangeeft dat hij maar 3 gekleurde stekkers aan de speakerset heeft zitten, kan ik niet anders concluderen dat het een PC-speakerset is. Daar zitten namelijk 3 gekleurde 3,5 mm. stereo klinkstekkertjes aan (3x 2 verbindingen per stekker is 6 aansluitingen. 5.1 (of 5 + 1) speakers zijn er 6. Elke speaker zijn eigen aansluiting, klaar!!) die zo in een 5.1-geluidskaart kunnen worden gestoken (maar niet achterin een WeGo). Als je dan ook nog mijn link volgt naar de Wiki-pagina die ik een paar posts terug naar boven heb gegeven, kan ik alleen concluderen dat je niet echt hebt gelezen. En dan ben je de enige die het niet begrijpt.... ;)

En dus blijf ik bij mijn eerdere conclusie: Extra (actief) speakersetje of aansluiten op de home audioset.
 

Mensajes Tue 19 Feb 13 @ 11:19 am
Ik heb het wel degelijk gelezen, maar kwam er niet achter om wat voor aansluiting het gaat. Daarom heb ik ook uitgelegd dat de setjes die ik (5.1 & 2.1) ken alleen tulpaansluitingen hebben. Heb alleen even gemist dat jij hetzelfde over de ASIO & WMD drivers hebt gezegd.

RobinhoAjax wrote :
drie van die gekleurde 3.5mm aansluitingen

Door dit stukje tekst ging ik uit van 3 tulpstekkers

Op de PC heb ik ook een 2.1 set en die werkt maar met 1, 3,5MM jackplug die rechtstreeks de sub ingaat (of je DJ controller). De speakers zijn aangesloten op een hoofdunit. Vandaar dat ik het verhaal van de stekkers niet snapte, aangezien ik een dergelijke aansluiting nog nooit heb gezien.

Het aansluitverhaal is mij nu duidelijk... Kwestie van setje andere stekkers bestellen en je bent klaar. Vraag me ook af of je dit verschil echt gaat horen. Denk persoonlijk dat dit wel meevalt (zolang je geen audiofiel bent).
 

Mensajes Tue 19 Feb 13 @ 1:02 pm
aDAPted wrote :
Ik heb het wel degelijk gelezen,

Twijfel.....
Omdat:
aDAPted wrote :
Het aansluitverhaal is mij nu duidelijk... Kwestie van setje andere stekkers bestellen en je bent klaar. Vraag me ook af of je dit verschil echt gaat horen. Denk persoonlijk dat dit wel meevalt (zolang je geen audiofiel bent).

En daar heb ik over gemeld:
Martin FourS wrote :
Dat gaat wel maar is waarschijnlijk geen gehoor: De standaard penbezetting bij zo'n setje is dat op 1 stekker de beide achterspeakers aangesloten zitten, op stekker 2 de beide frontspeakers en op stekker 3 de sub en de centerspeaker. Met dat verloopje kun je de 2 frontspeakers gebruiken maar heb je geen bas. Kies je voor de 3e stekker, dan komt 1 kanaal uit je center en het andere uit de sub. Is wrs de beste optie maar een los setje voor de Wego is uiteindelijk het handigst.

Daar hoef je dus geen audiofiel voor te zijn....

Robin had gelukkig de juiste conclusie al getrokken, anders had je hem nu naar de winkel gestuurd om er wat geld later achter te komen dat het niet doet wat het moet doen.
 

Mensajes Tue 19 Feb 13 @ 1:30 pm
Prima. Meestal zoek je dit soort dingen uit voordat je überhaupt een controller aanschaft.
 

Mensajes Tue 19 Feb 13 @ 2:19 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)