Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Time coded Vinyl - Page: 1

Esta parte del tópico es antigua y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

Wat heb ik eigenlijk extra nodig voor de TCV?
Wat ik Heb:

2 technics draaitafels
1 laptop
1 externe geluids kaart { USB Sound Blaster Extigy }
Full versie van VDJ 2.6

Heb van Filal scratch wel is wat gezien

Maar hoe sluit je het aan heb ik nog iets extra nodig tec etc

Wil het namelijk is uitproberen

Groetjes A.Bos
 

Mensajes Wed 01 Dec 04 @ 12:36 pm
Niemand die dit weet?
 

Mensajes Thu 02 Dec 04 @ 2:15 am
 

Mensajes Fri 03 Dec 04 @ 11:18 am
hmzzz niet zo duidelijk voor mij.. gaat er om of ik me externe geluidskaart kan gebruiken je moet 2 ker lijnin, 2 keer lijnuit naar mixer ofzo...
 

Mensajes Fri 03 Dec 04 @ 1:01 pm
Arnaud,
wat je nodig hebt is 2 VDJ Timecode vinyl's en een geluidskaart met 2 analoge stereo in en uitgangen. Jouw Soundblaster heeft wel 3 stereo uitgangen, echter maar 1 Ingang.
Aangeraden wordt om een Geluidskaart te gebruiken die Asio drivers heeft. Dit in verband met de vertragingstijd. Nu denk je misschien, dat kan mijn Extigy ook, maar die drivers zijn wma drivers die Asio immiteren. Andere members van het Forum zijn erg te spreken over de Maya USB geluidskaart deze heeft "echte" Asio drivers en 2 stereo in en uitgangen.
Je kunt echter ook 2 vinyls aanschaffen (de verzenkosten zijn namelijk nogal hoog) en dan 1 draaitafel aansluiten op de geluidskaart die je al hebt. Als je het dan wat vind kun je altijd nog een Maya kaart (ongeveer €150 inc btw) aanschaffen.
Ewout
 

Mensajes Fri 03 Dec 04 @ 9:01 pm
Ok bedankt voor de info, Vraagje kan je de Final scratch time coded platen ook gebruiken voor VDJ? of heeft dat een andere codering ?

maat van mij draait met final scratch maar heeft wat happeringen nou wou ik vandaag testen op VDj maar herkende de geluids kaart niet, zou het allemaal anders gecoded zijn?
 

Mensajes Fri 03 Dec 04 @ 11:51 pm
Final scratch vinyls kun je niet met VDJ gebruiken.
 

Mensajes Sun 05 Dec 04 @ 2:32 pm
Is er ook een goede USB geluids kaart die ik kan gebruiken, werk veel met laptop namenlijk..
 

Mensajes Sun 12 Dec 04 @ 4:31 pm
 

Mensajes Mon 13 Dec 04 @ 2:04 pm
Ok thnx, ziet er goed uit
 

Mensajes Tue 14 Dec 04 @ 4:33 am
 

Mensajes Sat 01 Jan 05 @ 10:50 am
loubeHome userMember since 2004
Heb die ook gekocht arnaud, maar vrees ook dat ik die niet op 100% zal krijgen, denk dat het aan die grondkabel zal liggen die je normaal moet verbinden met pc als je time coded vinysl gebruikt, onze platendraaiers hebben zo geen aparte kabel, hoop dat dit geen problemen geeft
 

Mensajes Sat 01 Jan 05 @ 3:56 pm
Heb je ook dat je niet kan skippen dan? naar midde van nummer ofzo?
 

Mensajes Sat 01 Jan 05 @ 5:06 pm
loubeHome userMember since 2004
Nog niet kunnen testen, heb pas volgende week een visa kaart, moet die time coded vinyls + VDJ2 nog bestellen. Tegen dat die dan geleverd worden, zal nog wel een paar weken duren denk ik, maar ik hou je zeker op de hoogte, want ik heb die platenspelers speciaal gekocht om te laten werken met TCV, zou het erg vinden moest da nu niet lukken..
 

Mensajes Sun 02 Jan 05 @ 2:30 am
yvesmkPRO InfinityMember since 2003
Heb gisteren ook een paar TCV binnengekregen (die van SYNQ), effe kunnen mee testen.
Maar heb nog niet 100% door hoe je ze moet afstellen.
Had de ground van mijn draaitafel aangesloten op mijn monitor, hopelijk is dat voldoende.
Later nog eens proberen aan te sluiten op het chassis van mijn PC.
Momenteel krijg ik het enkel voor mekaar dat als ik de naald ophef het nummer stopt.
De naald verder zetten op de TCV heeft niet tot gevolg dat het VDJ zich verder verplaatst in de MP3.
??

Ook als de pitch van mijn draaitafel op 0% staat en VDJ pitch van de deck ook op 0%, dan speelt het nummer een 5% te traag.
Dan maar 5% oppitchen. in VDJ. Als ik dan Draaitafel bijpitch, wordt VDJ aangepast, percentage van de pitch + BPM worden aangepast, als ik de pitch op de draaitafel verlaag, dan wordt er niets aangepast....
 

Mensajes Wed 19 Jan 05 @ 9:30 am
Nou ik heb precies hetzelfde, krijg um ook niet 100% en heleboel dingen reageren niet :(
 

Mensajes Wed 19 Jan 05 @ 5:01 pm
loubeHome userMember since 2004
Weet er trouwens iemand wanneer de Time Coded Vinyls weer in stock zijn??? zit er al een tijd op te wachten maar nog steeds niet, en krijg niets van antwoord van de managment staff!! :(
 

Mensajes Wed 19 Jan 05 @ 7:24 pm
je kan ook altijd eens kijken op andere forums (van VDJ) of ze daar geen antwoorden hebben op jullie vragen
 

Mensajes Wed 19 Jan 05 @ 7:26 pm
loubeHome userMember since 2004
Ja heb die vraag (wanneer time coded vinyls in stock zijn) al 1000 keer zien staan maar een echt eenduidig antwoord komt er nooit, we moeten gewoon wachten zeggen ze maar ja, kvind dat niet echt een antwoord.. Wachten moeten we zowiezo doen dus ja :)
Als ik dan nog zie hoelang sommigen moeten wachten tot die TCV daadwerkelijk geleverd worden thuis...
Op het gebied van software levert het team prima service, VDJ is blijkbaar één van de beste, zoniet HET beste programma voor virtuele dj's, maar ivm de hardware zoals hun XP10's en TCV's, mogen ze er toch wel eens wat meer in stock hebben, anders gaan ze klanten verliezen: er zijn er al die alternatieven zoeken voor de XP10 of andere merken van Time coded vinyls kopen. Dat zegt genoeg volgens mij
 

Mensajes Thu 20 Jan 05 @ 12:49 pm
 

Mensajes Thu 20 Jan 05 @ 3:52 pm
91%