Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Alle HERCULES problemen hier - Page: 10

Esta parte del tópico es antigua y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

Dit is een waarschuwing dat de sound card niet goed is ingesteld.
Je gaat naar "config" dan "sound set up" en daar klik je in "input", "output" en "soundcard" aan wat voor installatie je hebt.
 

Mensajes Sun 09 Oct 11 @ 4:28 am
Ik heb nu al een jaar de DJ Control MP3 e2 en hij werkte altijd goed en alles. maar ik heb nu sinds 4 weken een nieuwe computer, en volgens VDJ heb ik 3 geluids ouputs:



Mijn luidsprekers is de Logitech Z323 2.1 speaker systeem.
ik weet dat ik 1 output in de voorkant van mijn kast heb (waarschijnlijk de Realtek Digital Output)
maar de laatste output weet ik niet te zitten.

Het probleem nu is dat ik geen geluid door mijn hoofdtelefoon krijg. hoe moet ik dit nu instellen? want op mijn oude computer deed die het wel gewoon.


Gr Job
 

Mensajes Sun 09 Oct 11 @ 4:55 am
Job,

als je al een jaar met VDJ werkt, is het wel zo netjes dat je de software eens registreert.....

Je haalt een paar dingen door elkaar:
De speakers worden niet als output weergegeven en de output op de voorzijde is geen digitale out. Een digitale out is een tulpaansluiting (coaxiaal) of een SPDIF-aansluiting (optisch). Die zitten niet aan de voorkant.

Omdat je het hebt over een kast en de voorzijde, heb je het waarschijnlijk niet over een laptop. Dan zitten er aan de achterzijde ook aansluitingen. Dat zijn kleine ronde gaatjes met kleuren eromheen. De juiste aansluitingen zijn dan de groene voor je speakers en de zwarte voor je koptelefoon. Die aan de voorzijde moet je dan niet gebruiken, omdat deze je speakers uitschakelt als je de koptelefoon erin steekt. (is niet altijd zo, ik kan mijn PC zo configureren, dat dit een aparte uitgang is)

Je LE-versie hoef je normaal gesproken niet te configureren. Dat doet de software zelf al bij installatie.

Gebruik in het vervolg a.u.b. de zoekfunctie, de handleiding van de software en die van je PC. De vraag over voorbeluisteren en de instelling is de meest gestelde vraag op dit forum. Er zijn dus voldoende antwoorden te vinden.
 

Mensajes Sun 09 Oct 11 @ 6:57 am
Dus ik moet mijn speakers in de groene aansluiting op mijn geluidskaart doen en mijn koptelefoon in de zwarte?

Hoe moet ik dit instellen in virtual DJ dan? want ik kom er niet uit.
 

Mensajes Mon 10 Oct 11 @ 11:04 am
jobvennekens1 wrote :
Dus ik moet mijn speakers in de groene aansluiting op mijn geluidskaart doen en mijn koptelefoon in de zwarte?

Martin FourS wrote :
De juiste aansluitingen zijn dan de groene voor je speakers en de zwarte voor je koptelefoon.

Ik weet echt niet hoe ik het duidelijker moet zeggen......

jobvennekens1 wrote :
Hoe moet ik dit instellen in virtual DJ dan? want ik kom er niet uit.

Zoals ik aangaf, moet je de zoekfunctie gebruiken. Heb ik ook gedaan, want ik weet echt niet alles meer terug te vinden. En wat kom ik dan tegen?
>>KLIK<<
Best moeilijk, dus.

Wat blijft staan is dit....
Martin FourS wrote :
als je al een jaar met VDJ werkt, is het wel zo netjes dat je de software eens registreert......


Verder denk ik er hard over geen antwoorden meer te gaan geven op dit soort vragen. Ik krijg steeds meer de indruk dat de vragen het forum op geplempt worden, omdat er toch altijd wel een malloot is die antwoord geeft. Niet registreren, niet lezen, niet zoeken, enz. Hoe denk je dat ik aan de kennis kom? Door te vragen? Ik heb er 1 staan.....
Ik wil best helpen, maar om daar de moeite voor te doen die je zelf had kunnen doen gaat me wat ver.

Die pilletjes tegen het "ik google het wel voor je"-syndroom beginnen te werken, denk ik.....
 

Mensajes Mon 10 Oct 11 @ 12:35 pm
Martin FourS wrote :
Die pilletjes tegen het \"ik google het wel voor je\"-syndroom beginnen te werken, denk ik.....


 

Mensajes Mon 10 Oct 11 @ 2:29 pm
dydayPRO InfinityMember since 2008
ik heb een vraagje

werkt de hercules dj console rmx beter of sneller op een poort met een usb 3.0 ?
 

Mensajes Thu 27 Oct 11 @ 1:05 am
Nee, dat zal niets uitmaken. USB3 gebruikt een andere penbezetting in de stekker dan USB1 of 2. USB3 is vaak "backwards compatible" wat betekent dat zowel de penbezetting van USB 1/2 als USB3 in dezelfde aansluiting op je PC wordt gebruikt. Met de RMX zal de USB1/2-pennen worden gebruikt, dus werkt hij hetzelfde als op een standaard USB-aansluiting.
 

Mensajes Thu 27 Oct 11 @ 2:45 am
usb3 is vooral voor snelle overdracht van grote hoeveelheden data over usb.
een paar kb aan midi info zou zelfs usb 1.0 al genoeg zijn.
 

Mensajes Thu 27 Oct 11 @ 8:42 am
Hallo,

Een vraagje ivm DJ control MP3 e2. Ik heb deze enkele weken geleden gekocht. Ik had al een Virtual DJ op mijn pc, maar ik heb ook de bijgeleverde versie geïnstalleerd. Ik vind de versie die ik al op mijn pc had beter dan de meegeleverde versie, maar ik kan hier niet mee draaien met DJ Control MP3 e2. Moet ik dit ergens instellen of hoe los ik dit op?
 

Mensajes Mon 07 Nov 11 @ 6:29 am
Welke versie is je oude versie? (Zie je voorbij komen als je VDJ opstart). Het kan goed zijn dat je oude versie de controller nog niet ondersteunt. Daar doe je weinig aan.

PS: Registreer je even a.u.b. Het staat wel zo netjes en je profiteert van wat kleine voordeeltjes. (Je zal niet de eerste zijn die zijn installatie-CD kwijtraakt. Ben je geregistreerd dan kun je een verse kopie downloaden....)
 

Mensajes Mon 07 Nov 11 @ 6:35 am
Mijn oude versie is versie 5.0. Ik vond het wel handig dat je bij deze versie de volledige song kon 'zien' bovenaan beide decks, dit is niet meer het geval bij mijn nieuwe versie. Kan ik met mijn paneel spelen op de versie 5.0 of is er een andere versie die ondersteuning biedt voor mijn paneel en die dezelfde functie heeft als 5.0?
 

Mensajes Mon 07 Nov 11 @ 7:26 am
5.0 heeft idd geen ondersteuning voor je MK4. Er zijn maar 2 versies die dat wel hebben: de meegeleverde LE-versie en de Full Version. Deze moet je echter wel kopen. Je krijgt, nu dat je geregistreerd bent, wel een korting op de aanschaf.

Welk deel zie je trouwens niet van de nummers?
 

Mensajes Mon 07 Nov 11 @ 8:14 am
Ik heb een MK2, maar ik veronderstel dat 5.0 deze ook niet ondersteund. Bij de 5.0 zie je boven elk deck op je scherm de visualisatie van elke song, wanneer de song speelt zie je de visualisatie rood worden, zo kan je perfect zien waar er zich een hoogtepunt bevindt in het lied. Dit is niet meer het geval bij de meegeleverde versie wat het voor mij (zonder hoofdtelefoon) moeilijker maakt om te mixen omdat ik me toch vaak op die visualisatie richtte.

Is dit bij de pro-versie die je moet kopen wel het geval? Hoeveel kost deze?
 

Mensajes Mon 07 Nov 11 @ 8:44 am
bij de aanschaf van de pro versie kan de prijs verschillen, afhankelijk van de LE versie die je hebt.
je kunt dit bekijken door op deze site onder buy je serienummer in te voeren, je lrijgt dan te zien hoeveel vdj pro je gaat kosten.

afhankelijk van de skin die je gebruikt kunnen er verschillende waveforms worden gebruikt in vdj. skins kan je als geregistreerd gebruiker vinden onder tools. pro gebruikers kunnen veel meer skins gebruiken dan LE users, dus als een skin het in LE niet doet komt dat daardoor.
 

Mensajes Mon 07 Nov 11 @ 9:26 am
Ik kan geen enkele skin downloaden (vermoedelijk omdat ik LE heb). In vdj zelf kan ik mijn skin ook niet aanpassen. Is er geen enkele andere mogelijkheid om met mijn paneel te draaien in de 5.0 versie die ik al had of om er voor te zorgen dat ik de volledige song gevisualiseerd krijg boven elk deck zoals reeds het geval was in de 5.0 versie?

Ander vraagje; Wil LE zeggen dat ik deze versie binnen enkele weken/maanden niet meer kan gebruiken en dus ook mijn paneel niet meer? Of wil die LE enkel zeggen dat ik in deze versie de PRO versie 20 dagen kan testen?
 

Mensajes Tue 08 Nov 11 @ 3:12 am
yakie vandepaer wrote :
Is er geen enkele andere mogelijkheid om met mijn paneel te draaien in de 5.0 versie die ik al had

Helaas. Daar zijn o.a. alle updates voor geweest in de loop der jaren....

yakie vandepaer wrote :
of om er voor te zorgen dat ik de volledige song gevisualiseerd krijg boven elk deck zoals reeds het geval was in de 5.0 versie?

Ik kan het nu niet nakijken (werk) maar in vrijwel elke skin zijn details aan te passen. Misschien dit ook wel. Ik zal er vanavond even een blik op werpen.

yakie vandepaer wrote :
Ander vraagje; Wil LE zeggen dat ik deze versie binnen enkele weken/maanden niet meer kan gebruiken en dus ook mijn paneel niet meer? Of wil die LE enkel zeggen dat ik in deze versie de PRO versie 20 dagen kan testen?


LE betekent Limited Edition. Limited staat in dit geval voor:
- Weinig tot geen mogelijkheden voor downloads (maar dat had je al ervaren)
- Alleen ondersteuning van de meegeleverde controller. Koop je een andere (zonder VDJ) dan zal die niet werken op je huidige VDJ.
- Beperkingen in de instellingen, video-out, mogelijkheden, enz.

maar hij blijft werken zolang je wilt. Dat Pro-uitprobeerversie-verhaal is allang niet meer duidelijk. Als je de optie hebt, kun je hem gebruiken, maar er hebben al meerdere gebruikers gemeld dat hij direct na installatie al aan het eind van de trialperiode zat. Stopt die met werken, dan heb je altijd nog je LE-versie. Die blijft het doen.

 

Mensajes Tue 08 Nov 11 @ 6:36 am
Alvast hartelijk bedankt! Hopelijk vind je vanavond iets zodat ik het toch kan aanpassen.
 

Mensajes Tue 08 Nov 11 @ 6:56 am
Niet dus......
Ik was even in de war met de waveform in de bovenste balk, maar ik denk nu dat je degene bedoelt die in elke speler verschijnt. Zoals deze:



En die is helaas skingebonden. Dus als jouw standaard skin die niet heeft, is daar ook niets aan te doen.
Wat misschien helpt (en dat was dus wat ik eerst in gedachte had) is dat je de waveform bovenin wel enigszins kunt aanpassen aan je wensen: Aan de rechter zijde van die balk staan 3 vierkante knopjes. Hiermee kun je de snelheid van de waveform bepalen. Als je die op zijn langzaamst zet, krijg je meer van het nummer te zien dan als deze sneller loopt.

Deze bedoel ik:

 

Mensajes Tue 08 Nov 11 @ 2:54 pm
Dat is inderdaad wat ik bedoelde. Ik heb het net geprobeerd maar het is helaas niet aan te passen in de LE versie, de drie knopjes staan er namelijk niet bij. In de 5.0 versie die ik eerder had is dit wel te regelen, maar daar ben ik weinig mee natuurlijk. Toch hartelijk bedankt voor de hulp en het zoekwerk!
 

Mensajes Wed 09 Nov 11 @ 2:51 am
77%