Ingreso rápido:  

Forum: Nordic Forum

Tema: När behövs licens?

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

gralehHome userMember since 2010
Hej alla
Jag har en gammal Herkules MK2 och har precis laddat ner gratisversionen av Virtual DJ och spelar för fullt.
Jag blir inte klok på om det går att använda gratisversionen eller om man måste köpa licens? Jag fick upp något om man vill använda programmet mer än 10 minuter för att DJa måste man köpa licens. Jag har inte fått upp något ännu om att jag måste köpa en licens. Gäller det bara om man ska åt viss funktionalitet?

" If you are just mixing for yourself or your friends, but want to use some DJ equipment, you also need a license"
Jag använder ju konsolen. Räknas inte det som dj-utrustning?

Hur som helst verkar jag inte få notis om att det inte går att spela längre. "Känner den av" om jag är ute och spelar och stänger ner sig efter 10 min, eller hur fungerar det?

Mitt syfte att använda Virtual DJ är ihop med min konsol ute på klubb samt streama hemma. Ej att tjäna pengar på det.

Mvh
Emelie
 

Mensajes Fri 10 Jul 20 @ 9:33 am
freppaPRO InfinityMember since 2002
Hej Emelie.

Det står att du är "home user" så det måste vara någon licens från tidigare när du kanske registrerade din Hercules kontroll?
Hur som helst så bör du kunna gå in i settings i programmet och sedan vidare in på licenses så ser du hur det står till.
Lycka till !
 

Mensajes Thu 16 Jul 20 @ 1:54 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)