Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Geluid en beeld lopen niet gelijk

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

Wie kan er mij helpen? Ik heb een 200 tal dvd clips op mijn harde schijf gecopieerd. Sommige spelen met VDJ 3.1 andere niet en de muziek en het beeld zijn ook niet gelijk. Ik heb al zoveel uitgeprobeerd maar niets lukt. ik heb een centrino laptop met 1GB geheugen.
 

Mensajes Sat 22 Oct 05 @ 9:44 am
johansPRO InfinityMember since 2005
Ik had dit probleem vroeger ook en heb het volgende gedaan, maar ben niet zeker dat dit de oplossing is voor jouw probleem.

Her-installatie van mijn PC -> Ik vermoed dat ik teveel codecs en andere rommel staan had.
IK weet dat de installatie van de K-lite codec meer fout dan goed heeft gedaan aan mijn systeem, dus deze komt er bij mij niet meer op.
Ben voor de her-installatie wel van win2000 naar XP-Pro overgeschakeld met all laatste up-date drivers voor geluid en VGA card.

Op welke manier heb je deze naar je HD geriped?
Ik doe het als volgt:
Na DVD rip via DVD shrink 3.2, compresseer ik de MPEG clips naar divx 6.0, en dit heeft me meteen ook heel wat plaats op mijn HD.
VDJ kan dit zonder problemen afspelen.

Zorg er wel voor dat je alle onnodige processen uitschakeld (vb via het progje Enditall 2.0, google even om het te vinden)

Nu loopt alles als een trein en ben ik een zeer tevreden gebruiker van dit schitterende programma.

 

Mensajes Sat 22 Oct 05 @ 10:29 am
Hoe compresseer ik deze van mpeg naar divx?
 

Mensajes Sat 22 Oct 05 @ 12:11 pm
Om video goed af te kunnen spelen heb je een behoorlijk krachtige videokaart nodig. Ik raad je aan om Aquamark3 te downloaden en de volledige test te runnen. Als je uiteindelijke score lager is als 25000 is je systeem sowieso niet krachtig genoeg om betrouwbaar video te spelen.

Voor laptops geldt dat het niet gaat werken als je geen videoaart met eigen geheugen hebt, een 1GHZ centrino is denk ik al te oud om een geschikte videointerface te hebben..
 

Mensajes Sun 23 Oct 05 @ 5:47 pm


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)