Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Automatic mixing

Este tópico es antiguo y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

jelletbHome userMember since 2004
Ik gebruik virtual DJ in combi met de DJ console voor m'n drive-in show en in clubs. (foto: http://home01.wxs.nl/%7ebroe1913/fotos/actiefotos15/DSC09104.html )Dit werkt opzich leuk.

Er is alleen 1 ding waar ik nog niet helemaal tevreden over ben. Op het begin van een avond als ik moet draaien, laat ik m'n laptop op de automatische piloot een bepaalde playlist afspelen. Zo heb ik nog even tijd voor andere dingen. Hierbij is het de bedoeling dat op het einde van het spelende nummer, een nieuw nummer met een crossfade wordt overgemixed. Verder niet, het tempo hoeft niet op elkaar aangepast te worden, gewoon een simpele overstart. Nou wou ik dit virtual DJ laten doen, en dan met de functie Automatic mixing. Maar dan gebeurt er heel wat spannends... Virtual DJ begint dan fanatiek te mixen en van bepaalde nummers de bpm gelijk te leggen. Wat af en toe resulteert in een pitch van +8 voor bepaalde nummers. Naast het feit dat het niet om aan te horen is, wil ik dus alleen dat ie een simpele overstart maakt m.b.v een crossfade, en dat ie dus de pitch gewoon op nul laat staan.

Ik heb Virtual DJ al helemaal uitgeplozen maar kan eigenlijk nergens vinden hoe ik dit kan fixen. Heb ik wat over het hoofd gezien?? Iemand tips??

Groeten van Jelle
 

Mensajes Wed 19 May 04 @ 8:19 am
Jelle,
ik moest ff zoeken voordat ik de oplossing had voor je probleem. Ik gebruik die automix namelijk nooit, want ik vind het veel te leuk om zelf te draaien ;-) Leuke foto's en een knappe drive in. Jouw meubel lijkt best op het mijne, zo op het eerste gezicht.

De oplossing:
- Ga naar "Config"->"Fame Setings"
- Zet "Auto BPM" op "Disabled"
- Zet "Force fade" op "Enabled"

In VDJ hoofdscherm: zorg dat "Beat lock" niet ingeschakeld staat

Groet Ewout
 

Mensajes Fri 21 May 04 @ 9:06 pm
jelletbHome userMember since 2004
Bedankt Ewout!

Ben het nu aan t testen en het lijkt te werken. Tuurlijk is het zelf draaien het leukst. Ik gebruik deze functie dan ook alleen aan het begin van de avond, als de mensen binnen druppelen. En natuurlijk als ik zelf even een sanitaire pit stop moet maken ;-)
Heb je toevallig ook foto's van jou meubel?... ben wel benieuwd.

 

Mensajes Mon 24 May 04 @ 4:41 pm
spearyControlleristMember since 2005
Hallo,

Ik had een beetje hetzelfde probleem als jelletb (spectaculaire Virtual Dj moves bij automix) dat grotendeels door het antwoord van Ewout is opgelost.
Niettemin heb ik nog één probleempje :
Virtual Dj kiest in de automix nog altijd zelf zijn cuepoints, dit kan zelfs middenin een nummer zijn als dit nogal stil begint.
Hoe kan ik dit uitschakelen ?
Ik wil op sommige momenten gewoon nummers laten uitspelen en de volgende starten van bij het begin.

Thanks!
 

Mensajes Thu 29 Sep 05 @ 11:02 am


(Los tópicos y foros antiguos son automáticamente cerrados)