Ingreso rápido:  

Forum: Dutch Forum

Tema: Alle HERCULES problemen hier - Page: 7

Esta parte del tópico es antigua y puede contener información incorrecta para la nueva versión.

mcwurthHome userMember since 2009
ok dankje ik heb wel t een en ander gelezen om de mic maar in source 1 te steken met een versterkertje of iets en een verloop stekker ervoor. ik weet dat jullie erg veel dezelfde vragen hier krijgen dus sorry als jullie dit al 100 keer gelezen en beantwoord hebben ik ben zeer tevreden met vdj en heb echt al heel wat jaren met plezier er gebruik van gemaakt als hobby/bedroom DJ (ik ben wel paar keer op feestjes gedraaid maar dat was met vinylz) nu alweer aan het sparen voor paar cd spelers:) ik denk dat ik het nu wel zo beetje aan de praat heb gekregen. ik zal ook nog wel beetje verder puzzelen. met me MK2 duurde het ongeveer 3 maanden voor dat ik de perfecte settings had *sad ik weet het* maar ja het is een hobby :)
 

Mensajes Fri 27 May 11 @ 3:23 pm
vergeet niet, dat als je cd spelers gaat kopen met hid ondersteuning dat die niet werken op deze versie van vdj, je zal dan de pro moeten hebben
succes ermee
 

Mensajes Sat 28 May 11 @ 8:03 am
Is'tie weer.....
Die bron kon ik zo snel niet terugvinden, maar ik heb idd gelezen dat ASIO verplicht is als je de mic wilt gebruiken op de RMX.
Dat ASIO steeds inschakelt als je VDJ start, kan kloppen. Uit de NL-handleiding van de RMX, blz 16:

"Verder kunt u een keuze maken uit zowel de WDM- als ASIO-audiomodus. Met VirtualDJ wordt de ASIO-modus automatisch ingeschakeld, maar wanneer u op uw pc bijvoorbeeld met Traktor-software werkt, moet u de ASIO-modus handmatig inschakelen. U kunt alleen van modus wisselen als het afspelen is gestopt."
Die had je dus niet gelezen.....

Verder begrijp ik echt niet wat er zo lastig is aan ASIO. Je vinkt het aan, klaar. Verveel je je, dan kun je altijd gaan klooien met latency-instellingen, maar omdat de ASIO-drivers voor elke geluidskaart op maat gemaakt worden, is dat ook voor je RMX gebeurd. De standaard instellingen zouden dus prima moeten voldoen.
 

Mensajes Sat 28 May 11 @ 10:15 am
GossepePRO InfinityMember since 2011
Mijn hercules werkt niet meer na ongeveer 10 min. Vorige week heb ik de trial versie gedownload en gisteravond Virtual DJ Pro Basic hier gedownload/gekocht. De muziek blijft na 10 min doorlopen maar de knoppen werken niet meer. Ik heb de trial-versie al ge-uninstalled maar dat dat heeft niet geholpen. Bovendien kan ik niets door de koptelefoon beluisteren.

Kunnen jullie mij hiermee helpen?
 

Mensajes Sat 25 Jun 11 @ 10:07 am
Je hebt je dus niet geinformeerd voordat je de Basic-versie kocht. En da's jammer, want nu ben je tegen de beperkingen aangelopen die je huidige versies hebben. Een console (je Hercules) werkt prima met de meegeleverde versie en met de Pro Full versie. In de Free Edition werkt de console 10 minuten (maar dat had je al gemerkt) per sessie, en daarna schakelt hij af en daarmee dus ook je koptelefoonaansluiting. In de Basic versie werkt'ie helemaal niet. Je kunt daar alleen met je muis en toetsenbord in werken.
E.e.a. kun je >>HIER<< terugvinden. Let hierbij op Hardware Support en in het bijzonder op de regel MIDI/HID-support.
Heb je de meegeleverde versie niet (meer) dan kun je dus alleen nog de Pro Full versie kopen. Je krijgt daar nu wel korting op omdat je de Basic al hebt.
 

Mensajes Sat 25 Jun 11 @ 11:12 pm
GossepePRO InfinityMember since 2011
De Hercules RMX console heb ik 2 jaar geleden als kado gekregen + bijhorende software cd. Deze software cd heb ik niet meer (kan ik niet meer vinden). Is het nummer wat op de sticker onderaan mijn Hercules RMX console staat het serienummer waarmee ik mijn Virtual DJ basic Pro kan upgraden naar Pro? Op de software cd (die ik niet meer heb) kon ik namelijk wel alles doen en om EUR 220 neer te leggen voor een software programma wat ik al eerder had vind ik een beetje te gek.

Hoor graag van jullie.
 

Mensajes Wed 06 Jul 11 @ 7:59 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Als je naar 'Download Center' gaat, zie je daar je serial key, en kan je de software (VDJ LE, van VDJ Basic Pro heb ik nog nooit gehoord) opnieuw downloaden.
1 van de vele voordelen als geregistreerde user.
:-)
 

Mensajes Wed 06 Jul 11 @ 8:21 am
GossepePRO InfinityMember since 2011
Bij 'Download Center' staat idd mijn serienummer van de Virtual DJ Basic die ik onlangs gedownload heb (omdat ik de software cd ben kwijtgeraakt). Omdat je met Hercules DJ RMX console vrij kunt met Virtual DJ Basic wil ik dit upgraden naar Virtual DJ Pro Full. Omdat ik dit software programma dus proberen om met het serienummer wat onderaan de Hercules staat mijn Virtual DJ Basic te upgraden naar Virtual DJ Pro Full.

Ik weet dat ik Virtual DJ Basic sowieso kan upgraden op deze site, maar vanwege het feit dat ik het programma dus al gehad heb vind ik EUR 220 te veel geld om (nogmaals) het programma te kopen.

Mijn vraag is dus; kan ik met het serienummer wat onderaan mijn Hercules staat mijn Virtual DJ Basic upgraden naar Virtual Pro Full?
 

Mensajes Wed 06 Jul 11 @ 8:50 am
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Off topic : Zie net dat VDJ Pro Basic wel bestaat.

On Topic :
Enkel VDJ LE (bijgeleverd bij een console) of VDJ PRO FULL ondersteunen een controller. VDJ Pro Basic kopen, was dus geen goed idee.

Je kan eens proberen bij Hercules om via het serienummer van je console een serial key voor VDJ LE te verkrijgen.
(Als je dus geregistreerd was met je VDJ LE, kon je dit dus in 'Download Center' terugvinden.)

BTW, je krijgt korting bij een upgrade
Upgrade to VirtualDJ Pro Full, prices starting at $49 (35.68 €) *
If you own another product sold by Atomix Productions or one of its partners, you can upgrade to VirtualDJ Pro Full at a discounted price;
(for example, products that qualify for upgrade pricing include VirtualDJ Pro Basic, VirutalDJ HomeEdition 5, VirtualDJ Limited Edition (LE), Numark Cue or VirtualVinyl, etc...)
 

Mensajes Wed 06 Jul 11 @ 9:26 am
GossepePRO InfinityMember since 2011
Ik heb Virtual DJ Pro Full nu in m'n bezit. Nu het volgende probleem:

Ik kan niets voorbeluisteren; wanneer ik het kanaal/schuif omhoog zet dan hoor ik pas door mijn koptelefoon het nummer. Daarbij heb ik tevens het probleem dat het 'cue select' niet werkt. Er komt alleen maar geluid uit mijn koptelefoon uit Deck A of Deck B (afhankelijk welke optie ik bij output in het config menu heb aangeklikt), ik kan niet kiezen/switchen tussen beide.

Dus eigenlijk twee problemen: Ik kan niet switchen tussen de nummers om voor te beluisteren en ik hoor alleen geluid in mijn koptelefoon wanneer ik de schuif omhoog doe.

Weet iemand waar dat aan kan liggen?
 

Mensajes Wed 06 Jul 11 @ 2:36 pm
Welkom bij de club. Klinkt al bijna afgezaagd, maar: goede zet.
Wil je, om de hulp voor ons wat makkelijker te maken, even vermelden welke en/of wat voor geluidskaart je nu gebruikt? Het lijkt er nl op dat je audio-configuratie niet goed staat.
Uitgebreide info over de configuratie in VDJ 7 kun je >>HIER<< vinden. En ook nog in het Nederlands.

Groet,
Martin.
 

Mensajes Wed 06 Jul 11 @ 8:30 pm
GossepePRO InfinityMember since 2011
Volgens mij gewoon een standaard 5.1 geluidskaart. Eerst kreeg ik nog de melding 'error in the sound driver (DirectX/WDM): etc.' Maar deze melding krijg ik nu niet meer dus het lijkt erop dat de settings goed staan.

Heb je hier wat aan?
 

Mensajes Thu 07 Jul 11 @ 5:07 am
Yep.
Instellingen zijn als volgt in de Audio-configuratie:
1e: Bovenaan Inputs = None (Tenzij de Line-in van je kaart wordt gebruikt, maar ik gok van niet)
2e: Onderaan je kaart selecteren. Is wrs zelfs een afbeelding van. Dus de 5.1 soundcard.
3e: In het middelste veld Headphones. Dan in het PullDown menu ernaast: Speakers Out 1 + 2, Headphones Out 3 + 4.
Speakers in de groene aansluiting, koptelefoon in de zwarte.

Dan zou het moeten werken.
 

Mensajes Thu 07 Jul 11 @ 6:52 am
GossepePRO InfinityMember since 2011
Martin FourS wrote :
Yep.
Instellingen zijn als volgt in de Audio-configuratie:
1e: Bovenaan Inputs = None (Tenzij de Line-in van je kaart wordt gebruikt, maar ik gok van niet)
2e: Onderaan je kaart selecteren. Is wrs zelfs een afbeelding van. Dus de 5.1 soundcard.
3e: In het middelste veld Headphones. Dan in het PullDown menu ernaast: Speakers Out 1 + 2, Headphones Out 3 + 4.
Speakers in de groene aansluiting, koptelefoon in de zwarte.

Dan zou het moeten werken.


Volgens mij heb ik geen groene aansluiting (maar ben nu op mn werk dus kan het niet checken). Moet de koptelefoon niet gewoon in de aansluiting waar het koptelefoon icoontje bij staat? Of bedoel je dat met de zwarte aansluiting? Ik heb de Hercules RMX console btw.
 

Mensajes Thu 07 Jul 11 @ 8:44 am
Zie hier het belang van goede info.....
Je RMX heeft toch een ingebouwde geluidskaart? Als je die gebruikt, is het helemaal niet belangrijk wat er in je PC zit aan geluidskaart. Ik zit ook op m'n werk, en kan nu niet nagaan wat de instellingen voor een zijn.
 

Mensajes Thu 07 Jul 11 @ 11:43 am
OK. Ik heb de handleiding van het ding er maar weer eens bij gepakt. Eigenlijk klopt mijn vorige gesuggereerde instelling nog steeds, alleen moet je bij stap 2 niet de 5.1 geluidskaart selecteren maar de RMX. Die is, als hij goed is geïnstalleerd, ook zichtbaar als Hercules (ASIO, RMX of Audio, dat kan ik niet zien. Ik heb geen RMX)
Standaard stuurt de RMX de audio van deck 1 en 2 via Out 1 en 2 en de koptelefoon via out 3 en 4. Hoe het voorbeluisteren te selecteren, daar mag je de handleiding even voor bijpakken.
 

Mensajes Thu 07 Jul 11 @ 3:42 pm
Ik heb een probleem met mijn MK2.
na het instaleren of herinstalleren van de drivers werkt het een aantal keer gewoon perfect wanneer ik VDJ pro 7 opstart.. maar na een x aantal keer (waar vast een verklaring voor is maar die heb ik nog niet weten te reproduceren en achterhalen) krijg ik de foutmelding:

Error in the Asio sound driver. you soundcard is not connected of the settings are incorrect.

na deze foutmelding kan ik dus ook geen beweging meer krijgen in mijn decks in VDJ... als ik echter Apply EQ on external outputs aanvink krijg ik er wel weer beweging in maar krijg ik alsnog geen geluid.. wanneer ik mijn Hercules control panel open zie ik dan ook dan de audiomodus naar WDM is gewisseld.. zonder dat ik daarom gevraagd heb.. terugwisselen heeft weinig zin want wanneer ik VDJ dan weer opstart wisselt die vanzelf weer...

wat me vooral dwars zit is dat het wel gewoon perfect werkt als ik de drivers herinstaleer :/

iemand enig idee wat het probleem kan zijn?
 

Mensajes Thu 14 Jul 11 @ 1:24 pm
Dat kan een aantal oorzaken hebben: Een gammele USB-kabel, een PC die niet is opgewassen tegen het geweld van de software, een MK2 die aan het eind van z'n lifecycle is of een versie van VDJ Pro van een duistere site waarvan de crack niet deugdelijk is uitgevoerd. Streep maar weg wat niet van toepassing is.
 

Mensajes Thu 14 Jul 11 @ 1:41 pm
pepeisPRO InfinityMember since 2005
Ik gok op het laatste want...
- niet geregistreerd
- laatste versie bij de MK2 is VDJ v3.4.1
 

Mensajes Thu 14 Jul 11 @ 2:35 pm
hmmm.. dat zou kunnen.. ik heb hem pas net tweedehands gekocht zonder software erbij en ben juist expres wat programma's ermee aan het testen alvorens ik het aanschaf.. ik heb namelijk ook een vestax VCI 600 die ik gebruik met andere software en voor andere doeleinden..
maar goed.. bedankt voor de tips.. ik zal de andere tips eens afgaan
 

Mensajes Thu 14 Jul 11 @ 3:05 pm
54%